דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה כחלון

השידור הציבורי / ארגוני היוצרים לכחלון: "צא בהודעה ברורה כי תאגיד השידור יקום"

על רקע הצעת החוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן לבטל את הקמת התאגיד, קראו היוצרים, שחלקם כבר חתמו על חוזים עם התאגיד, לשר האוצר להצהיר על תמיכתו בהקמת התאגיד ולהתנער משמועות על "דילים שמתרקמים".

אולפני תאגיד השידור החדש ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
אולפני תאגיד השידור החדש ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

ארגוני היוצרים שלחו אתמול (רביעי) מכתב לשר האוצר משה כחלון, בו הם קוראים לו להצהיר בצורה ברורה כי תאגיד השידור הציבורי יקום במועד בו נקבע שיקום. המכתב נשלח על רקע הצעת החוק לביטול הקמת התאגיד שהגיש יו"ר הקואליציה ח"כ הכנסת דוד ביטן (ליכוד). לטענת היוצרים, הצעת החוק עלולה להביא לפגיעה כלכלית חמורה בהם ובענף כולו, וכן ל"התעללות" בעובדי רשות השידור שמפתחים "תקוות שווא" שהרשות תמשיך לפעול. על פי החוק הנוכחי אמור תאגיד השידור להתחיל לפעול באפריל 2017, עם אופציה להקדמת מועד ההתחלה לינואר.

על המכתב חתומים הארגונים: איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה, פורום היוצרים הדוקומנטריים, איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה, ארגון השחקנים בישראל, איגוד העורכים, איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה ואיגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל.

היוצרים קוראים לכחלון להפסיק את "השימוש הפוליטי בשידור הציבורי", ומתייחסים ל"שמועות וספינים" על "מצבעי אחד תמורת אחד", בהתייחסם לכל הנראה לדיווחים על פיהם כחלון סיכם עם נתניהו כי על 'קבירת' תאגיד השידור בתמורה לתמיכה בחוק דירה שלישית.

לדבריהם, לאחר ששחרר התאגיד קולות קוראים ליצירת תכנית טלוויזיה, התגייסה תעשיית הטלוויזיה הישראלית לעבודה, וכי "חוזים נחתמו והתחייבויות בוצעו, וכיום מצויה התעשייה במהלכה של עבודה בעשרות מיליוני שקלים, אם לא יותר". שינוי חקיקה ועיכוב יביא לטענתם לירידת עבודה זו לטמיון ולפגיעה כלכלית חמורה בפרנסתם של עובדים רבים בענף.

במכתב, מבקרים היוצרים את התנהלות הממשלה ביחס להקמת תאגיד השידור:  "יד אחת בונה והיד השנייה הורסת, כשהממשלה עושה הכל כדי למסמס את הקמתו של התאגיד". את משרד האוצר, לעומת זאת, מבהירים היוצרים כי הם מעריכים על פועלו בנושא כ"נקודה טובה של בהירות". את ח"כ דוד ביטן שהגיש את החוק לפיו לא יפתח התאגיד הם תוקפים בכך שהוא מונעת אופק תעסוקתי מעובדי התאגיד וכן נוטע תקוות שווא בעובדי רשות השידור שהתאגיד לא יקום, מעשה אותו הם מגדירים כ"לא פחות מהתעללות.

כזכור, טרם יציאת הכנסת לפגרה אושרה הצעת חוק שדחתה, פעם נוספת, את תחילת שידורי התאגיד. זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע כי בכוונתו לדחות את השידורים לתחילת 2018. החוק שעבר בסופו של דבר הורה כי התאגיד יחל לשדר בסוף אפריל 2017, אולם במידה ויהיה מוכן לשידור מלא יוכל להתחיל לשדר כבר מתחילת ינואר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!