דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

מוקדמות מונדיאל 2018 / משחק בינוני ובעיטה בדלי בסיום לא מנעו ניצחון על מקדוניה 2:1

אחרי ההפסד לאיטליה, הגיעה הנבחרת הישראלית לסקופיה, ועשתה את המוטל עליה מבחינת התוצאה. בדרך היו טעויות רבות, אך המשימה הושלמה בזכות גורש השוער. איך יראו המשחקים הבאים מול הנבחרות החזקות יותר בבית? בואו נדבר אחרי כיפור.

נבחרת ישראל חוגגת את הנצחון (צילום: סוכנות AP).
נבחרת ישראל חוגגת את הנצחון (צילום: סוכנות AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

במשחק שהתקיים בעיר סקופיה ניצחה ישראל בקושי את נבחרת מקדוניה 2:1, אחרי עצירת פנדל נהדרת של דודו גורש בדקה ה-93. הנבחרת הגיעה למשחקה השני במוקדמות מונדיאל 2018, אחרי ההפסד לנבחרת איטליה במשחק הראשון שהתקיים בספטמבר בישראל. הנבחרת הישראלית הציגה משחק בינוני עם המון טעויות, אך למרות יכולת לא טובה של הנבחרת, השחקנים הישראלים הראו הרבה אופי עם הקרבה והצליחו להגן על היתרון, וזאת תוך כדי לחץ אדיר של נבחרת מקדוניה במחצית השניה.

מאמן הנבחרת אלישע לוי הימר על אייל גולסה ואלמוג כהן במרכז השדה, כחלק מהמערך 3-3-4 שאיתו שיחקה הנבחרת. ההימור התברר כבינגו נהדר, גולסה היה בכל מקום עד הדקה ה-70, כולל בישול נהדר לתומר חמד. אלמוג כהן הביא איתו את רוח ההקרבה מהליגה הגרמנית, והראה הרבה אופי ומנהיגות בהובלת הקישור האחורי. מעל כולם בלט במשחק השוער הנהדר דודו גורש, שגם בגיל 36 ממשיך את ההתקדמות שלו, הוא ללא ספק היה המצטיין במשחק – כולל עצירת הפנדל בדקה ה-93.

ישראל מול מקדוניה (צילום: סוכנות AP).
ישראל מול מקדוניה (צילום: סוכנות AP).

נבחרת ישראל זוכה בשלוש נקודות ראשונות בקמפיין, אך יודעת שהיא תהיה חייבת להשתפר בהמשך כי היכולת הבינונית שאותה הציגה במשחק לא תספיק מול הנבחרות החזקות יותר בבית.

מהלך המשחק

דקה 10- אליוסקי מקבל כדור במרכז המגרש ושולח כדור מצויין לפאנדב שחותך את ההגנה הישראלית, אך משחרר בעיטה מחוץ למסגרת.

דקה 12- מקדוניה ממשיכה להיראות טוב יותר בתחילת המשחק. התקפה מתפרצת נהדרת שלהם. כדור מגיע לאליוסקי בצד שמאל, אליוסקי נשאר שוב פנוי, מעביר כדור מדויק לפאנדב שבועט מ-10 מטר לשמים.

דקה 23 – שער למקדונים נפסל בטענת נבדל. הקהל משוכנע שהקוון טועה ומוחה נמרצות, אך ההילוך החוזר מראה שבתחילת המהלך אכן היה נבדל.

דקה 25 – 1:0 לישראל! בניגוד מוחלט למתרחש על מגרש. בן חיים מקבל כדור בצד שמאל, מעביר את הכדור לגולסה על סף הרחבה. גולסה מגביהה כדור מעולה מעל כל ההגנה המקדונית, ישר לראשו של תומר חמד שמבקיע שער ראשון במשחק.

דקה 29 – אלי דסה לא מצליח להתמודד עם אליוסקי המצויין, שמקבל כדור בצד שמאל וממשיך לעשות צרות לנבחרת הישראלית. אליוסקי מגביע מעלה כדור לפינה הרחוקה, גורש יוצא לא טוב לכדור, ובמזל הבלם מויסוב נוגח לא טוב מחוץ למסגרת.

דקה 35 – מקדוניה ממשיכה ללחוץ במטרה למצוא את שער השיוויון. עבירה של אלמוג כהן כ-25 מטר מהשער, הופכת לבעיטה חופשית של חאסני למסגרת, שגורש הודף בקלות.

דקה 43 – 2:0 לישראל! שוב משחק מעבר טוב של נבחרת ישראל. ערן זהבי מוציא התקפה מתפרצת בכדור מצויין לניר ביטון, שפורץ בצד שמאל ומעביר מסירה גדולה ימינה לטל בן חיים. בן חיים עובר באלגנטיות קרת רוח את בוגטינוב השוער ומבקיע שער נהדר שמכניס להלם את הנבחרת המקומית.

דקה 46 – ישראל פותחת טוב יותר את המחצית השניה. זהבי כמעט כובש את השלישי של ישראל. ניר ביטון שולח כדור מצויין לערן זהבי, שמתקדם קדימה ומשחרר בעיטה טובה למסגרת, אך השוער המקדוני בוגטינוב, יורד נהדר ועוצר את הבעיטה המסוכנת.

נבחרת מקדוניה עושה שני חילופים עד הדקה החמישית, ומשנה את המערך מ 5-3-2   ל 4-2-4. מערך התקפי הרפתקני של נבחרת מקדוניה, כבר בשלב מאוד מוקדם של המשחק. המעבר לארבעה חלוצים עוזר למקדונים להשתלט על המשחק ולהגביר את הלחץ על השער הישראלי.

דקה 53 – אליוסקי מגביהה כדור חופשי נהדר ונסטרובסקי החלוץ המצויין של פאלרמו נוגח לשער, אבל דודו גורש עוצר את הכדור ומונע שער מצמק לזכות המקומיים.

דקה 59 – מקדוניה ממשיכה לשלוט במשחק. טיבי מרחיק בצורה לא טובה כדור פשוט ברחבה לרגליו של איברהמי שבועט כדור חזק על סף הרחבה ושוב דודו גורש הודף נהדר.

דקה 63 – 2:1 שער של מקדוניה. נבחרת מקדוניה תוקפת בלי הפסקה, והפעם מצליחה לכבוש שער מצויין. ספירקובסקי המחליף, שולח מסירה מצויינת לנסטרובסקי שעוצר נהדר את הכדור בין שני בלמים, ומשחרר בעיטה חזקה ומדויקת לפינה הימנית. שער מוצדק למקדונים שעדיפים על נבחרת ישראל מאז פתיחת המחצית השניה.

דקה 90 – הלחץ האדיר של המקדונים משתלם כאשר איתן טיבי תופס ברחבה את יאהוביץ. השופט האנגלי אנדרה מארינר שורק בצדק לפנדל, ומרחיק את איתן טיבי. יאהוביץ בועט את הפנדל לפינה השמאלית, וגורש הודף נהדר ומונע שוויון. הצלה אדירה לגורש שמביא את הניצחון לנבחרת הישראלית.

מקדוניה: מרטין בוגטינוב, סטפן ריסטובסקי, דניאל מויסוב, קירה ריסטבסקי, ואנצ'ה שיקוב (בסרט איברהימי, 52'), לאונרד ז'וטא, מילובאן פטרוביץ' סטפן ספירקובסקי, 46'), פרחאן חאסני, גוראן פאנדב (אדיס יאהוביץ', 76'), אזגיאן אליוסקי ואילייה נסטרובסקי.

ישראל: דודו גורש, אלי דסה, איתן טיבי, שיר צדק, אופיר דוידזאדה, ניר ביטון, אלמוג כהן, אייל גולסה (דן איינבינדר, 72'), ערן זהבי, טל בן חיים (מאור בוזגלו, 68') ותומר חמד (אחמד עאבד, 76').

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!