דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מוקדמות מונדיאל 2018 / נבחרת ישראל ניצחה את ליכטנשטיין 1-2 אך השאירה צופים מאוכזבים

בניצחון דחוק מול נבחרת חלשה באצטדיון טדי המצב נראה עגום בשביל הנבחרת הישראלית. תומר חמד כבש שני שערים בדרך לניצחון אך האם זה יספיק מול אלבניה החזקה?

ישראל מול ליכטנשטיין בטדי (צילום: AP)
ישראל מול ליכטנשטיין בטדי (צילום: AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל ניצחה אתמול (ראשון) את נבחרת ליכטנשטיין החלשה בטדי, אך ממשיכה לאכזב בצורת המשחק שלה במהלך קמפיין מוקדמות אליפות העולם. הפעם פגשה ישראל את הנבחרת החלשה בבית המוקדמות, נבחרת ליכטנשטיין, אשר רוב שחקניה הם שחקנים חובבנים מהליגות הנמוכות בשוויץ. נבחרת ישראל ניצחה בקושי רב 2:1 במשחקה הביתי מול 9 אלף צופים מאוכזבים שהגיעו לצפות במשחק.

המאמן הלאומי אלישע לוי ידע שזאת יכולה להיות הזדמנות נהדרת לגייס את הקהל הרחב לאמונה ולתמיכה בנבחרת הלאומית. הדרך לניצחון ביתי בתוצאה גבוהה מול אחת הנבחרות החלשות בעולם הייתה אמורה להיות קלה יחסית. אך שוב שחקני הנבחרת הציגו משחק לחוץ ומבולבל כאשר הפעם תומר חמד, חלוץ ברייטון האנגלית, מציל את הנבחרת ממבוכה עם צמד שערים נהדר.

אלישע לוי פתח את המשחק עם מערך התקפי יותר כאשר תומר חמד פתח בעמדת חלוץ השפיץ, מאור בוזגלו וטל בן חיים פתחו כחלוצים בצדדים ומאחוריהם ערן זהבי בתפקיד האהוב עליו כקשר התקפי שנכנס מאחורי שלישיית החלוצים.

מהלך המשחק

דקה 3 – 1:0 מהיר לנבחרת ישראל. קרן מדויקת של מאור בוזגלו מוצאת את הראש של תומר חמד אשר מתרומם מעל ההגנה של נבחרת ליכטנשטיין ונוגח שער מצוין כבר בדקות הפתיחה.

דקה 15 – 2:0 לנבחרת ישראל. הנבחרת ממשיכה ללחוץ ובאה על שכרה. כדור של אייל גולסה עובר לצד שמאל, לטל בן חיים, שמעלה הגבהה נהדרת מעל הגנת ליכטנשטיין ישר לראש של תומר חמד שנוגח לרשת של פטר יילה חסר האונים. פתיחה מצוינת שמורידה המון לחץ מהספסל הישראלי.

דקה 21 – למרות השליטה המוחלטת של ישראל. פרנץ בורגמאייר מקבל כדור בהתקפה של נבחרת ליכטנשטיין, חודר לרחבה מצד שמאל ומשחרר בעיטה חלשה ישר לידיו של דוד גורש.

דקה 30 – נבחרת ישראל מורידה את הרגל מהגז ומאפשרת לליכטנשטיין לנסות לחזור למשחק. בהתקפה מתפרצת עם יתרון מספרי של נבחרת ליכטנשטיין הכדור מגיע לפרנץ בורגמאייר שמעביר מסירת רוחב לרובין גובסר. בעיטה חזקה של גובסר מחוץ לרחבה נעצרת אצל דודו גורש.

דקה 33 – התקפה מצויינת של נבחרת ישראל כמעט מסתיימת בשער שלישי. מסירה טובה של גולסה לתומר חמד, עוברת בין הרגלים של חמד הישר לערן זהבי שמוצא את עצמו במצב נהדר של אחד על אחד מול פטר יילה. אך הקשר הישראלי בועט לגופו של השוער ומחמיץ הזדמנות טובה.

דקה 47 – נבחרת ישראל פותחת טוב את המחצית השניה עם לחץ על נבחרת ליכטנשטיין החלשה. טל בן חיים מוסר נהדר לערן זהבי שפורץ דרך אגף שמאל ומשחרר בתזמון טוב הגבהה לראש של תומר חמד שנוגח לקורה.

דקה 48 – 2:1 ליכטנשטיין מצמקת. ישראל משלמת על ההחמצות הרבות ומקבלת שער יפה מהעבר השני. ניקולס האסלר פורץ מאגף ימין ומעביר כדור רוחב נהדר למקס גופל, המגן הימני בן ה-19, שמצליח לשחרר בעיטה אדירה מהאוויר. הפעם לדודו גורש לא היה סיכוי מול השער המפתיע.

דקה 62 – נבחרת ישראל מנסה לתקוף אך משחקה מבולבל וחסר דיוק. פריצה טובה של טל בן חיים מאגף שמאל מסתיימת בהגבהה לראש של מאור בוזגלו שנגח את הכדור אל מעל השער. עוד החמצה גדולה לנבחרת הישראלית.

דקה 67 – נבחרת ישראל ממשיכה לאבד את הראש. מסירת שוער לא טובה של דודו גורש גורמת לאלמוג כהן לאבד כדור על סף הרחבה. נבחרת ישראל ניצלת במזל עם בעיטה לא טובה של פרנץ בורגמאייר שמגיעה לידיים של דודו גורש.

עד סוף המשחק אלישע לוי ניסה להכניס אנרגיות חדשות עם כניסתם של עומר אצילי, מואנס דאבור ורועי קהת מהספסל. אך נבחרת ישראל המשיכה להראות בלבול ולחץ מול הנבחרת החלשה מולה התמודדה. ערן זהבי עוד הספיק להחטיא פעמיים בדקות הסיום.

חשוב שמאמן הנבחרת אלישע לוי יעשה את החישובים שלו בחודש הקרוב עד משחק החוץ הקשה והחשוב מול נבחרת אלבניה החזקה.

ישראל: דודו גורש; אלי דסה, רמי גרשון, שיר צדק, עומרי בן הרוש; אלמוג כהן, אייל גולסה, מאור בוזגלו (עומר אצילי,63); טל בן חיים (מואנס דאבור,81), ערן זהבי, תומר חמד (רועי קהת,75).

ליכטנשטיין: פטר יילה; מקס גופל, דניאל קאופמן, מרטין רכטשטיינר; מרסל בוכל (דניס סלאנוביץ',88), מרטין בוכל; סנדרו וייזר, ניקולאס האסלר, פרנץ בורגמאייר (סיימון קונה,82); אנדראס כריסטן, רובין גובסר (יאניק פריק,75).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!