דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

ארה"ב בוחרת / טראמפ מכחיש את הטענות כי תקף נשים, ומאיים בתביעת דיבה

מנגד ממשיכים אנשי הקמפיין של טראמפ להתרכז בטענות לא מוכחות בכך שביל קלינטון תקף נשים מינית. עם פחות מחודש עד לבחירות וירידה קשה בסקרים בכל מדינות המפתח, יש שמתחילים לתהות האם טראמפ מתכוון בכלל לנצח

דונלד טרמפ (צילום: סוכנות AP).
דונלד טרמפ (צילום: סוכנות AP).

מערכת הבחירות בארה"ב אמנם לא התחילה במקום גבוה במיוחד, אך עדיין נקודות השפל אליהן היא מדרדרת הן נמוכות מתמיד: בימים האחרונים עסק קמפיין הנשיאות של שני המועמדים בקרב על מי התייחס לנשים גרוע יותר: דונלד טראמפ, שסובל מירידה קשה בסקרים, או הנשיא לשעבר ביל קלינטון, בעלה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

הקמפיין של טראמפ מאותת עכשיו בצורה גלויה כי החודש האחרון של הקמפיין שלו יעסוק בטענות הלא מוכחות נגד הנשיא לשעבר ביל קלינטון על פיהן תקף מינית נשים, תוך כדי פיזור האשמות לא מבוססות נגד אשתו והמועמדת לנשיאות הילרי קלינטון, בכך שהיא הטילה אימה על הנשים שהיו מעורבות בתקריות. אבל הטענות החלקיות של טראמפ עומדות בצל שיטפון של האשמות נגדו, לפיהן תפס ונישק נשים ללא הסכמתן.

ביום רביעי פרסם העיתון ניו-יורק טיימס סיפורים על שלוש נשים שונות בהן נגע לכאורה טראמפ ללא הסכמתן. בנוסף, כתבת ה"פיפל מגזין" תיארה בגוף ראשון כיצד טראמפ ניסה לכאורה לתקוף אותה, בזמן שראיינה אותו ואת אשתו, מלניה טראמפ.

הסיפורים פורסמו פחות משבוע לאחר פירסומן של קלטות מ-2005 בהן מדבר טראמפ באופן אלים ומבזה כלפי נשים, ומתאר כיצד השתמש בהיותו מפורסם כדי לנשק ולגעת בנשים. תגלית זו גרמה לרפובליקנים רבים למשוך את תמיכתם מטראמפ, כשחלקם אף קוראים לו לפרוש מהמירוץ. מאז אותה תקרית כבר הספיקו חלק מבכירי המפלגה לחדש את תמיכתם בו.

יועצת הבחירות של הילארי קלינטון ג'ניפר פאלמירי אמרה ש"הגילויים האחרונים מתאימים "לכל מה שאנחנו כבר יודעים על האופן בו התייחס דונלד טראמפ לנשים". מנגד, טוענים אנשי הקמפיין של טראמפ כי הסיפורים שקריים, ואף מאיימים לתבוע תביעת דיבה את עיתון הניו-יורק טיימס במידה ולא ייסוג מהסיפור.

בסופו של דבר, הגילויים האחרונים על טראמפ, בשילוב עם מתקפת הנגד שלו נגד ביל קלינטון, לוקחים את קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות לנקודת שפל חדשה. בנוסף, האשים המועמד הרפובליקני בצורה אגרסיבית את קלינטון בעימות האחרון, ואמר שהוא לא רק ינצח אותה בבחירות בעוד חודש, אלא שהיא גם "חייבת ללכת לכלא". הקמפיין שלו ניצב גם בפני שאלות הנוגעות לקשר שלו עם פריצתה של רוסיה לקבוצות דמוקרטיות, וכן לפריצה לשרתי האימייל של יועצת בכירה של קלינטון.

בעבור טראמפ, נראה שהתוצאה של המתקפה הנחושה שלו היא נפילה קשה בכל המדינות להן הוא זקוק בכדי לזכות בבחירות בנובמבר. הדרך ל-270 האלקטורים הנדרשים בכדי לנצח בבחירות נראתה מראש קשה בעבור טראמפ, אך על פי הסקרים האחרונים היא הפכה לבלתי אפשרית, אלא אם יעבור המירוץ לנשיאות זעזוע רציני עד ליום הבחירות ב-8 בנובמבר.

בינתיים, במקום לחזור לנושאי הליבה של המירוץ כמו מדיניות הסחר, נושא אשר יכול לחזק את תומכיו של טראמפ ואף לקרוץ לבוחרים חדשים, נראה שאנשי הקמפיין של טראמפ החליטו להפוך את עברו של ביל קלינטון למרכז הקמפיין שלהם. בהתבסס על החלטתו של טראמפ להזמין לעימות הנשיאותי את הנשים המאשימות את קלינטון בכך שתקף אותן, צפוי המועמד להזמין אותן גם להופיע איתו בעצרות הבחירות שלו, ובסדרה של ראיונות טלוויזיונים.

תומכיו של טראמפ דואגים גם לעמת את הילרי קלינטון עם ההאשמות כנגד בעלה. מספר עצרות של קלינטון הופרעו על ידי מפגינים שצעקו "ביל קלינטון הוא אנס". מוקדם יותר השבוע, שדרן הרדיו הימני אלקס ג'ונס הציע לשלם 5,000 דולר לכל מי שיצליח להשתחל לשידורי הטלוויזיה כשהוא צועק ולובש חולצה בה כתוב "ביל קלינטון אנס".

יש לציין כי ביל קלינטון מעולם לא עמד בפני האשמה פלילית בנושאים אלו, ותביעה בה נטען שהוא אנס נדחתה על ידי בית המשפט. קלינטון אכן הגיעה לעסקה מחוץ לכתלי בית המשפט עם אחת הנשים אשר טענו כי הטריד אותן.

עם זאת, אין זה ברור כרגע האם האסטרטגיה הנוכחית של טראמפ בכלל מכוונת לזכייה בבחירות. הקמפיין של טראמפ נראה יורת ויותר כמו הזדמנות ליריביהם הוותיקים של הזוג קלינטון לשדר טענות שהצטברו בעשורים האחרונים נגד הזוג הדמוקרטי מעל הבמה הגדולה ביותר של הפוליטיקה האמריקאית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!