דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החוץ

משרד החוץ / מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד, הודיע על סיום תפקידו

לדבריו, בשל סיבות אישיות. גולד, שבהעדר שר חוץ במשרה מלאה נחשב ל"שר חוץ בפועל", הוא אחד היועצים הקרובים לראש הממשלה מזה 25 שנים. את מקומו ימלא ראש המערך לדיפלומטיה ציבורית, יובל רותם

דורי גולד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
דורי גולד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).

מנכ"ל משרד החוץ ד"ר דורי גולד הודיע היום (חמישי) במפתיע כי ביקש מראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו לסיים את תפקידו, אליו מונה ב-2015. גולד תלה את החלטתו בסיבות אישיות וביקש להודות לראש הממשלה. נתניהו החליט כי את מקומו ימלא יובל רותם, המכהן כיום כראש המערך לדיפלומטיה ציבורית.
"אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ואמשיך להעמיד את עצמי לרשותו לכל משימה שיטיל עליי בעתיד. תפקיד מנכ"ל משרד החוץ היווה פסגה אישית ומקצועית בשנים בהן שירתתי בחזית המדינית", מסר גולד בהודעתו.
גולד היה אמון על חלק מהנושאים הרגישים ביותר במדיניות החוץ הישראלית, בהם השיחות להשגת הסכם פיוס עם טורקיה, ההתחממות בקשרים עם ערב הסעודית וההתקרבות למדינות אפריקה. ללא שר חוץ במשרה מלאה, היו שראו בו "שר חוץ בפועל".
גולד הוסיף כי הוא "אסיר תודה לעובדים המקצועיים והמסורים של משרד החוץ, אשר יחד עימם הובלנו את מאבקיה הדיפלומטיים של ישראל. בתקופת שירותי כמנכ"ל, זכינו לפריחה ביחסי החוץ וזאת בהובלת ראש הממשלה. אני חש גאווה על היותי שותף לכך. אני מאחל הצלחה רבה למחליפי בתפקיד".

ראש הממשלה נתניהו מסר כי הוא "מודה לד"ר דורי גולד על תרומתו הרבה לחיזוק יחסיה המדיניים של ישראל בעולם, לרבות באפריקה ובמזרח התיכון ומעריך אותה מאוד. דורי הולך איתי כבר 25 שנים, ואני משוכנע שיירתם לכל משימה, בכל עת שיתבקש".

גולד נחשב לאחד מיועציו הקרובים של נתניהו בתחום מדיניות החוץ והשניים משתפים פעולה מאז ועידת מדריד ב-1991. הוא כיהן כשגריר ישראל באו"ם בין השנים 1999-1997, תפקיד אליו מונה על ידי נתניהו בתקופת כהונתו הראשונה כראש ממשלה.

בין השנים 2003-2001 שימש כיועצו של ראש הממשלה אריאל שרון, והיה מעורב בעיקר בפסגת עקבה, בה השתתף נשיא ארצות הברית, ג'ורג' ווקר בוש. במהלך אותה תקופה הרבה גולד להופיע בכלי התקשורת האמריקאים כדוברה של ממשלת שרון. הוא הופיע בתכניות טלוויזיה אמריקניות כמו "פגוש את העיתונות" (NBC), "אוריילי" (FOX), ו"אש צולבת" (CNN). ביולי 2003 הופיע גולד כעד מומחה בפני ועדת הסנאט של ארצות הברית בעניין התפקיד שמילאה לכאורה סעודיה באספקת תמיכה אידאולוגית וכלכלית לארגוני טרור בינלאומיים.

בסוף שנת 2013 מינה נתניהו את גולד ליועץ מדיני במשרה חלקית, ושנתיים מאוחר יותר, הוא מונה למנכ"ל משרד החוץ. במקביל לתפקיד זה, תיפקד גולד גם כאיש קשר מרכזי של נתניהו אל מול גורמים רשמיים בארצות הברית.

החל משנת 2000 ועד למינויו כמנכ"ל משרד החוץ עמד גולד בראש "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה" – מכון מחקר העוסק בחקר מדיניות ובנושאים מרכזיים העומדים על סדר היום של מדינת ישראל והעם היהודי. על פי מכתב הפרידה של גולד מעובדי המשרד, הוא צפוי לשוב כעת לעמוד בראש המכון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!