דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונות עבודה / שני פועלים נהרגו היום, פועל שלישי נפצע קשה

בבוקר נדרס שומר באתר בנייה בכביש 531, בצהריים נפצע קשה פועל בחדרה ונהרג פועל בוואדי ג'וז בירושלים. בחודשים האחרונים שני עובדים של חברת 'שפיר הנדסה' נהרגו בדרך דומה לזו של השומר בבוקר.

קסדת עבודה (צילום אילוסטרציה: marc falardeau / flickr).
קסדת עבודה (צילום אילוסטרציה: marc falardeau / flickr).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

יום קשה, עצוב ומכעיס  – בבוקר מאבטח נדרס באתר הרחבת כביש 531 סמוך למושב גבעת ח"ן, אך מנהל הבטיחות לא יחקור את התאונה בשל סיווגה כתאונת דרכים. דווקא המשטרה זימנה חוקר תאונות עבודה. בצהריים פועל שני נהרג באתר בנייה בוואדי ג'וז בירושלים, כתוצאה מנפילה מקומה שלישית. הפועל פונה במצב קשה מאוד לבית חולים מוקאסד שם נקבע מותו. פועל שלישי נפל מגובה באתר בנייה בשדרות החרות בחדרה. הפועל נמצע קשה עם פגיעה רב מערכתית והוא כעת מורדם ומונשם. מניין העובדים שנהרגו בענף הבנייה מתחילת השנה עומד על 39.

פאראמדיק מד"א בועז מלכה שהגיע למקום בו נדרס למוות אחמד קרעאן, בן 20 מהישוב הבדואי כסייפה שבנגב, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו פועל כבן 21 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלה קשה באגן לאחר שנדרס משופל. ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום." אחמד ישן על מזרן באתר, שם עבד כשומר, בעת שנדרס למוות בידי מחפרון. באותו הפרויקט – סלילת קטע מכביש 531 של חברת שפיר הנדסה, נדרס למוות לפני כחודש שולים לפוטינסקי (65) מפתח תקווה, שעבד כמודד, באופן שדומה למותו של המודד סמיון פלדמן (66), בכביש 6.

המנהרה בה התרחשה התאונה, במסגרת עבודות להרחבת כביש 6, בה נהרג סמיון פלדמן. צילום באדיבות הקואליציה למאבק בתאונות הבניין
המנהרה בה התרחשה התאונה, במסגרת עבודות להרחבת כביש 6, בה נהרג סמיון פלדמן. צילום באדיבות הקואליציה למאבק בתאונות הבניין

מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, הודיע כי לא יחקור את התאונה, מפני שהיא מסווגת כתאונת דרכים ולא כתאונת עבודה, ולכן רק הטיפול בחקירת האירוע מוטל על משטרת ישראל. באותה עילה השתמש המנהל גם במקרי דריסה קודמים באתרי בנייה וסלילת כבישים, למרות שהכלי הדורס הינו מחפרון המשמש לעבודות עפר. המשטרה מסרה כי זימנה חוקר תאונות עבודה לאתר, אשר אינו מזומן באירוע שמסווג כתאונת דרכים בלבד. למרות ההחלטה שלא לשלוח חוקר, בהוראת מנהל הבטיחות האתר נסגר לשני ימי עבודה על פי החוק בנושא תאונות קשות וקטלניות באתרי בניה. מחברת שפיר הנדסה נמסר בתגובה: "מדובר בשומר של חברת האבטחה באתר. נסיבות התאונה נבדקות על ידי המשטרה בשיתוף פעולה מלא של החברה."

מהדס תגרי, מהקואליציה למאבק בתאונות בניין, נמסר כי, "כבר לפני 10 ימים פנינו למנהל הבטיחות בבקשה שיפקח על אתרי הבנייה של שפיר הנדסה נוכח ריבוי תאונות באתריה ולא נענינו. מדובר במחדל של החברה וגם במחדל של מנהל הבטיחות".

בקואליציה מציינים כי באותה תקופה בה חברת שפיר הנדסה מדווחת על זינוק ברווחים, מספר הפועלים הנהרגים באתריה מזנק גם הוא.

המידע על התאונה נמסר בסיוע הקואליציה למאבק בתאונות בניין.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!