דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוכות

סוכות / סרט, מסיק זיתים או סיור במפעל? מבחר אירועים ובילויים לסוכות

לכל המשפחה או בלעדיה, חובבי היסטוריה ומכורים להווה, קרוב לבית או דווקא רחוק - מוזמנים ומוזמנות לבחור מה יעשה לכם טוב בחג ובחול המועד

שביל הסלט (צילום: באדיבות תיירות צפון הנגב).
שביל הסלט (צילום: באדיבות תיירות צפון הנגב).
מיכל רוזן

במהלך החג וחול המועד סוכות מתקיימים בכל רחבי המדינה אירועים ופסטיבלים. לטובת חג אסיף שמח ומגוון אספנו עבורכם את האירועים המעניינים והמרכזיים, לפי אזורים.

אזור הצפון והעמקים – רכבת העמק מתחדשת

סוכות נפתח באירועי היסטורי- קו רכבת העמק נפתח מחדש לנסיעה הבוקר בשעה 07:21 מתחנת חוף הכרמל. רכבת העמק החלה את נסיעתה בתקופת האימפריה העותמנית בשנת 1905 ולאחר שנים בהם שרתה את תושבי עמק יזרעאל ועמק הירדן נסיעתה הופסקה עם קום המדינה. רכבת ישראל מזמינה את הציבור הרחב לנסוע בקו בחינם למשך חול המועד ולהגיע למגוון פעילויות בתחנות השונות. פרטים על האירועים ולוחות הזמנים של הרכבת באתר רכבת ישראל.

אתר המורשת ומוזיאון רכבת העמק בכפר יהושע המספר את סיפורה של הרכבת יקיים לאורך חוה"מ את  "שוק העמק". באירוע יתקיים שוק חקלאות ישירה, פעילויות לכל המשפחה, הופעות, יריד אומנים ועוד.

עפולה תלבש חג בשני אירועי אומנות יוצאי דופן. פסטיבל אומנות מקורית בעפולה ופסטיבל 3D בעפולה

בכפר כנא יתקיים בפעם השניה פסטיבל סינדיאנת הגליל בין 17-23 לאוקטובר (חוה"מ סוכות). הפסטיבל יציע מגוון פעילויות מהנות לכל המשפחה – טעימות שמן זית עטור פרסים, סדנאות בישול וקליעת סלים, מפגשים עם יצרני בוטיק מקומיים מסירופ חרובים ודבש ועד יין, ערק, חלבה ומפגש עם צוות הנשים המדהימות – ערביות ויהודיות ממרכז המבקרים והמפעל ועוד. פעילויות נוספות יתקיימו לאורך כל חודש אוקטובר.

העיר נצרת עילית תחגוג 60 שנה להקמתה בפסטיבל השוקולד בנצרת עילית. בפסטיבל תמצאו שוקולטרים מהשורה הראשונה בארץ, הופעות, מתחמי טעימות וסיורים בפעל השוקולד של שטאוס עלית.

הפנינג סוכות בחוות עמק השלום מזמינים את הציבור לשלל פעילויות ללא תשלום: שאיבת מים מבאר האנטיליה, יצירת קישוטים לסוכה מחומרי טבע וחומרים בשימוש חוזר, הדרכה חוויתית במתקני הגת ובית הבד, שעת סיפור וביקור בתערוכת ציורים במרכז המבקרים החדש. בנוסף יוצאו במקום פעילויות בתשלום.

אזור הגליל המערבי – ההצגה (האחרת) חייבת להימשך

אחד מהאירועים המרכזיים שמסמן את חול המועד סוכות הוא פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר. זו השנה ה37 ברציפות בה מתקיים הפסטיבל הכולל הצגות מרחבי העולם, הצגות רחוב, דוכנים ברחבי עכו ובעיקר בעיר העתיקה הקסומה שבה מגוון מסעדות ואתרים היסטוריים, בחלקם גם יוצגו חלק מההצגות וההפעות.

במרחב של כ10-15 דקות נסיעה מעכו הוקמה הסוכה הגדולה בעולם בשדות רגבה. זו אינה הסוכה היחידה המתיימרת לתואר, אך המבקרים בה יוכלו לשמוע על מאבק תושבי הגליל כנגד הקמת מפעל ההתפלה בגליל המאיים על שדותיו הירוקים. בנוסף יתקיימו בסוכה חגיגות "רגבה מרקט" – וכני אוכל, דוכני בירה, עוגות, אומנים, מכירה של חפצי וינטג' ועוד…

גם הכפר ירכא, הנמצא במרחק נסיעה של מספר דקות בודדות מעכו, מזמין אתכם בחול המועד סוכות לחופשה מרתקת בירכא, סיורים לכל המשפחה ולינה במתחמי האירוח במחיר מיוחד, סיורים מודרכים ללא תשלום במסגרת פרויקט "כפר ביקרתם" לעידוד התיירות בכפרים הדרוזים והצ'רקסים, מפגש בין תרבויות קולינריה, טעמים ואירוח לבבי.

קצת הלאה צפונה מרגבה תוכלו להנות מהפנינג סוכות לכל המשפחה בנהריה שיתקיים באמפי תיאטרון העירוני.

בכפר הגלילי חורפיש מזמנים אתכם לסיורים מודרכים בכפר הנמצא בגובה 700 מטר, רווי מורשת ותרבות ומשקיף על נופי הגליל והכרמל.

חיפה – בואו לחיות בסרט

גם העיר חיפה תלבש חג בשלל פעילויות מגוונות ובראשן פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה – אירוע קולנוע בינלאומי חשוב, גדול, ובעל מוניטין בענף הקולנוע הישראלי והבינלאומי. לפסטיבל מגיעים מידי שנה כ-300 אלף איש הלוקחים חלק ב-280 הקרנות של סרטים חדשים מרחבי העולם, באירועי מוסיקה חיה ובהקרנות פתוחות לכל המשפחה. סרטי הפסטיבל מוקרנים במשך עשרה ימים, בחמישה אולמות לאורך רכס הכרמל, מן הבוקר ועד חצות.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-32 חיפה (צילום דוברות עיריית חיפה - צבי רוגר).
פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-32 חיפה (צילום דוברות עיריית חיפה – צבי רוגר).

לצד פסטיבל הסרטים יש מי שרוצה להביא תרבות צעירה ומקומית לרחובות שכונת הדר בחיפה. ביוזמה מקומית יתקיים פסטיבל השרוטים ברחוב מסדה בחיפה בו גם יש תחנת של הכרמלית. למי שלא מכיר, רחוב מסדה הוא עורק תרבותי מרכזי בחיפה שמזרים עושר של כוחות יצירתיים וצעירים לעיר הזאת, עם מורשת מפוארת של מסיבות ואירועי רחוב קהילתיים. המהלך הזה מסתמך על מעורבות קהילתית, בראש ובראשונה של תושבי הדר אבל לא רק. במסגרת פסטיבל זה יתקיימו הופעות, דוכנים, מכירות ספרי יד שניה ותושבי השכונה אפילו דאגו להתגייס ולארח את באי פסטיבל השרוטים שמגיעים מרחוק ללילה בביתם.

שכונה נוספת בחיפה שתארח אירוע סוכות ייחודי היא נווה יוסף בפסטיבל נווה יוסף ה-11 לתיאטרון קהילתי. מתנ"ס נוה יוסף מציג את פסטיבל התיאטרון הקהילתי זו השנה ה-11 בתאריכים – 18-19.10.16 ברחבי העיר חיפה. בפסטיבל יוצגו למעלה מ- 40 מופעים והצגות,במרכזים קהילתיים בכל רחבי העיר. גם בשנה זו יועלו הפקות מקוריות לצד הפקות של מחזות מוכרים שיוצעו לדוברי ארבע שפות: ערבית, אמהרית, רוסית ועברית.

עוד בחיפה: בית גלים- בתים פתוחים בשכונת בת גלים. ליתר האירועים מוזמנים להיכנס לאתר העירייה.

לא הרחק מחיפה, בקריית מוצקין בפארקים העירוניים תוכלו לצחוק בפסטיבל ליצנים וקרקס בין לאומי. בפסטיבל שנערך בפעם הראשונה יהיו מופעי ליצנות וקרקס, ג'אגלינג, בלוני צורות, בועות סבון, איפור, הופעות להקות מוזיקה וריקוד ועוד.

אזור השרון ומישור החוף – אמנות בסוכה

במושבותיו של הברון רוטשילד לשעבר שוכנים אמנים רבים שאתן מוזמנות לפגוש בסוכות אמנים ויוצרים בזכרון יעקב ובחצרות היוצרים בנימינה-גבעת עדה. במושבה נוספת, פרדס חנה, יתקיים פסטיבל הצגות מופלאות "בתיאטרון התיבה".

צעירים המעוניינים לציין את פסטיבל הבירה הגרמני המפורסם "אוקטוברפסט", ולא יזכו להגיע לערי גרמניה יכולים להגיע ליריד בירה והופעות בעמק חפר.

במרינה הרצליה גם כן מחכה לכם יריד אומנים ושלל פעילויות.

תל אביב וגוש דן – אגדות וסיפורים

תל אביב רוויה במתחמי פסטיבלים ואירועים לסוכות. ביפו העתיקה יתקיימו שני אירועים: חול המועד בשוק היווני וסוכות בעיר העתיקה.

פסטיבל אייקון בתל אביב, הפסטיבל ה-20 למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים. הפסטיבל מציע מאות אירועים שונים, ביניהם מופעי בידור מקוריים, הרצאות, פאנלים, משחקי תפקידים, תחרויות, סדנאות מקצועיות, הופעות מוזיקליות והקרנות סרטים. הפסטיבל מעניק במה ליוצרים ישראליים בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה ומציע תוכניה אטרקטיבית ומגוונת לחובבי התחום, משעות הבוקר עד לשעות הקטנות של הלילה, במספר אולמות במקביל ובמתחם ענק של משחקי תפקידים מכל הסוגים.

בסינימטק תל אביב ייארך פסטיבל סוכות מהאגדות. במסגרת סוכות בפארק תזכו להנות משלל מופעי ילדים בפארק מנחם בגין בתל אביב. בגן מאיר תתקיים סוכת מדרש ישראלית פתוחה לכל מי שרוצה ללמוד, להעמיק ולהכיר. מהבוקר יהיו במקום מעגלי שיח ופינות ישיבה, לצד לימוד פתוח וחוויתי במגוון נושאים. כל ערב החל מהשעה 19:00 יתחיל לו״ז מיוחד של הרצאות וניגונים עד השעות הקטנות של הלילה.

פעילויות נוספות בתל אביב יתקיימו במתחם שרונה, מתחם התחנה ועוד אירועים נוספים שתוכלו למצוא באתר העירייה.

אתם כבר גדולים ואף אחד לא מספר לכם סיפור לפני השינה? בתיאטרון גבעתיים יתקיים פסטיבל מספרי סיפורים שהוא חוויה בפני עצמה.

בראשון לציון יתקיימו שני אירועים, פסטיבל המוסיקה בו יופיעו מיטב אמני ישראל וכן הסוכה הקהילתית הגאה המארגנים מבטיחים שלל הפתעות מהנות במיוחד.

מוזיאון פלמחים לארכיאולוגיה ואקולוגיה ימית "בית מרים" מזמין את הציבור הרחב לגלות את מפרץ הים הקסום ולהיכרות חווייתית עם סמלי חג הסוכות, במגוון פעילויות לכל המשפחה והגילאים על החוף, במדשאות ובמוזיאון. סוכות במפרץ הים הקסום.

ירושלים והסביבה – חוזרים אל העבר

צעדת ירושלים המסורתית המתקיימת מדי שנה היא אחד האירועים המרכזיים והססגוניים ביותר בישראל המתקיימים במהלך חול המועד סוכות. גם השנה צפויים להגיע לצעדה עשרות אלפי צועדים מהארץ ומהעולם. אירועי הצעדה יכללו שלושה אירועי משנה – צעדת בוקר במסלולי טבע, הפנינג בגן סאקר ומצעד חגיגי ברחובות מרכז ירושלים.

בפסטיבל סתיו ירושלמי בעמק הצבאים מזמינים את כולם לפסטיבל יחיד במינו, המשלב קהילה, חקלאות מסורתית וטבע בעמק הצבאים. במהלך שלושה ימים, בין השעות  09:00-17:00, יתקיים פסטיבל קהילתי בו יתנסו המשתתפים במסיק מסורתי כפי שעשו מזה דורות בירושלים, וישמעו הסבר על תהליך הפקת שמן הזית. המוסקים יקבלו בקבוק שמן זית פרי ידיהם. במקביל למסיק יתקיימו פעילויות מגוונות לכל המשפחה בנושאי אומנות, יצירה ומוזיקה.

פסטיבל שובר שיגרה הוא פסטיבל עמק המלך – סוכות תשע"ז. במסגרת הפסטיבל פעילויות חינם לכל המשפחה, סיור מודרך, סדנת קליעת סלים, סדנת להכנת חלילים, סדנת להכנת מטבעות, סדנת להכנת כדים, רכיבה על גמל, שחקן רחוב וכן סיור מודרך – "סובב עמק המלך". ערוץ הקדרון חותר ומפריד בין עיר דוד לבין הר הזיתים היה במשך דורות הגבול המוניציפאלי של העיר. בימי בית שני נבנו בקדרון מצבות קבורה מפוארות ומרשימות המוכרות כיד אבשלום, קבר זכריה וקבר בני חזיר.

עוד בירושלים "יְרוּסַלֵּמֶי"– פסטיבל תרבות אתיופיה המביא לקדמת הבמה את התרבות האתיופית והיוצרים בני הקהילה ומאפשר לקהל הרחב לטעום, לשמוע ולהכיר את הקהילה האתיופית דרך המוסיקה, האמנות, התרבות, האוכל ומנהגיה.

אם אחרי ביקור בפסטיבל ירוסלמי אתם מעוניינים גם לבחון את האמהרית שלכם לכל לאוהבי המסנקו והסטנד-אפ יש לאן ללכת. באמהרית זה נשמע יותר טוב! אנו שמחים ונרגשים להודיעכם על 4 הופעות שיתקיימו בחול המועד 2016 ברחובות, נתניה, חיפה וירושלים. מיטב האומנים במופעי צחוק, שירה וחוויה בלתי נשכחת! הקומיקאי סנטייהו קפילה והזמר והסטנדפיסט במסנקו, אדנה טקה. בנוסף, תוכלו ליהנות מתערוכות ודוכנים מרהיבים: ספרים ותכשיטים של סופרים ואמנים מבני הקהילה.

יוזמה קהילתית נוספת בירושלים היא פסטיבל רחוב לדוגמה בדרך בית לחם. לעוד עשרות אירועים ברחבי ירושלים באתר העירייה.

אתרי המורשת בלטרון ובגבעת התחמושת פתוחים למבקרים עם שלל הפעלות לכל הגילאים.

אם אתם אנשי ספר אתם ודאי תהנו ביריד הספרים בבית חשמונאי. במושב ישעי מול בית שמש יתקיים הפנינג סוכות לכל המשפחה. כישוב עם אורינטציה דתית הציבור מתבקש להגיע בלבוש צנוע.

דרום:

אחד הפסטיבל המרתקים בחול המועד השנה הוא פסטיבל מפעלים מבפנים – מפעלי חוד החנית של התעשייה הישראלית פותחים את שעריהם לקהל הרחב ומאפשרים להכיר את פסי היצור המובילים בישראל. עוד במסגרת הפסטיבל הפנינג לכל המשפחה – נקודת מידע, שוק איכרים, פינות מנוחה, סדנאות, מופעים ופעילות לכל המשפחה. בפארק חירבת פאטוט – רחוב לשם 5, קרית גת. ואם זה טרם שכנע אתכם להגיע, אז יהודית רביץ תגיע להופעה במסגרת הפסטיבל במפעל סוגת.

העיר יבנה פותחת שעריה לאומנות צעירה בפסטיבל "בציר חדש" ה-6 לאמנות צעירה ועכשווית. בפסטיבל מופעי מוסיקה, מופע סאטירי מיוחד במלאת שנה למותו של מוטי קירשנבאום, הצגות תיאטרון, מיצגי אמנות, תיאטרון רחוב, פעילויות לכל המשפחה, מופעי בידור מתחומי אמנויות הבמה השונים, הצגות תיאטרון ותיאטרון רחוב, שעשועונים, תהלוכות מוזיקאליות, חגיגת מערב פרוע וחגיגה צוענית, ביתני משחק, פינות איפור וצילום ומשחקי יריד, הולכי קביים, דמויות שטח והפתעות נוספות.

את מנהג האושפיזין תוכלו לקיים בשתי סוכות דרומיות המזמינות לדיאלוג מרתק בין קהילות ואוכלוסיות – האחת אושפיזין באור הנר שבשער הנגב וכן סוכות בפריפריות במושב שובה ליד נתיבות.

האירוע הבא יגרום לכם לזמזם את שירו של אריק לביא על הקטר בבאר שבע. במסגרת אירועי סוכות 2016 מתחם הקטר 70414 בעיר העתיקה יחכו לכם: סדנאות קרקס, הצגות מתחלפות לילדים, "אופרת סבון"- מתחם בועות סבון, פסלים ומייצגים אנושיים, עמדות איפור פנים, צילומי תמונות מגנט, דוכני אוכל והפתעות רבות נוספות… בכל שעה עגולה יצא סיור מודרך במתחם ותוכלו ליהנות ממיני מוזיאון אינטראקטיבי, קרון טרקלין מקורי וקרון סדנאות ליצירות לילדים.

תחנה נוספת בדרככם דרומה תוכל להיות אירוע בתים פתוחים בעיר ערד ממנה תוכלו להמשייך לפסטיבל המוסיקה לרגלי מצדה- פסטיבל התמר. הערבה בכללה מתעוררת בסוכות וכאן תוכלו להתעדכן בכל האירועים הנוספים.

החלטתם להדרים עוד ואתם קופצים לאילת בפסטיבל יוצרות אווירה יתקיימו סדנאות יצירה חינמיות לכל המשפחה ועוד מיני הפתעות בפארק הצפרות אילת.

אם הגעתם עד כאן ועדיין לא מצאתם לאן לצאת בסוכות, למועצה לשימור אתרי מורשת, לרשות הטבע והגנים ולחברה להגנת הטבע יש שלל אירועים באתריהם השונים. כל שנותר לנו לאחל לכם חג סוכות שמח ומועדים לשמחה!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!