דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2016 לנשיאות ארה"ב

קלינטון בוול-סטריט / נחשפו תמלילי הרצאות של הילרי קלינטון בפני בכירי וול סטריט

בדברים שאמרה בכנסים של חברת ההשקעות גולדמן זאקס, לא נמצא עדויות לקשר בעייתי בינה לבין האליטה הפיננסית, אך נשמע שהיא נמנעת מלבקר אותם על תפקידם ביצירת המשבר הכלכלי.

הילרי קלינטון צילום: AP /John Locher
הילרי קלינטון צילום: AP /John Locher

ויקיליקס חשפה אתמול (שבת) תמלילי הרצאות שנשאה המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון נפי בכירים בוול סטריט. על אף שלא נמצא בתמלילים "חבית נפץ" בדמות קשרים אסורים או לא חוקיים בין המועמדת לבכירי ההון, הם כן מעידים על אופי הקשרים ההדוק ביניהם. ויקיליקס חשף את תמליל השיחות שניהלה קלינטון במספר הרצאות בתשלום לבכירי הבנק גולדמן זאקס, אשר קריסתו בסתיו 2008 הייתה מהמניעים העיקריים להקצנת משבר הסאב פריים. בהרצאותיה, עליהן קיבלה קלינטון תשלום, נמנעה מלבקר ישירות את וול סטריט כאשר היא בחנה את הסיבות וההשלכות למשבר הפיננסי של 2008.

המסמכמים חושפים שבאוקטובר 2013 , התפארה קלינטון על קשריה המעולים עם הבנקאים בוול סטריט כאשר הייתה הסנטור של מדינת ניו יורק.

"מה שקרה, איך זה קרה, איך אנחנו מונעים מזה לקרות שוב ? אתם אלו שעזרתם לנו להבין את זה, ובואו נוודא שאנחנו עושים את זה נכון הפעם"

בניסיון להתקשר לקהל שלה, קלינטון קישרה בין הנסיון כמזכירת המדינה לעולם העסקים והפיננסים. באחד הכנסים שלה מול בנקאים, אחת המשתתפות סיפרה "שהיה לה הכבוד לגייס כסף בשבילה" בזמן הקמפיין של 2008. קלינטון השיבה לה "אתם האנשים הכי חכמים".

בשיא המירוץ לרשות המפלגה הדמוקרטית, סנדרס קרא מספר פעמים לקלינטון לחשוף את תמלילי השיחות שלה מהרצאותיה לבכירי וול סטריט, שבזכותן גרפה מאות אלפי דולרים. בסופו של דבר, התמלילים התפרסמו לאחר שעוזרי הקמפיין של קלינטון הפיצו אותם בין עצמם בניסיון להתכונן לקראת מתקפה מול קלינטון.  המיילים הודלפו דרך פריצה לתא הדואר של מוביל הקמפיין, ג'ון פודסטה.

אנשיה של קלינטון לא אישרו או התכחשו לתקפותם של התמלילים שהודלפו, אך אין שום סימנים המעידים על כך שהתמלילים עברו שינוי מכוון לפני פרסומם. הקמפיין של קלינטון האשים את ממשלת רוסיה בפריצה למיילים, המשך להאשמות שכבר נשמעו בעבר מצד ממשל אובמה, שהאשים את מוסקבה בפריצות שונות שהשפיעו על הפוליטיקה האמריקאית.

"אין דרך ללכת עם זה מסביב, דונלד טראמפ מעודד את רוסיה בניסיונה להשפיע על הבחירות שלנו דרך שיח המעלה איזכורים לפשעים של ווטרגייט, רק בסולם הרבה יותר גבוה" אמר הדובר של קלינטון, גלאן קאפלין.

כל התמלילים שנחשפו היו משנת 2013 , והם כוללים הרצאות וסבבי שאלות-תשובות עם קלינטון בכנס "הבונים והמשקיעים" "והכנס לניהול השקעות אלטרנטיבי" ואסיפות מנכלים – אשר כולם אורחו ע"י גולדמן זאקס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!