דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

סוריה / תושבי חלב ממתינים להפסקת אש הומניטרית, אך יתכן שזו לא תתרחש

הפסקת אש של כמה שעות ביום חמישי אמורה לסייע לאזרחים להצטייד במזון ותרופות מהווה טיפה של אור בים של אימת מלחמה. "הגיע השעה שמצפון העולם יתעורר. איפה אתם?" אמרה אחות בבית חולים בחלב.

תושבים יושבים בהריסות ביתם בעיר חלב, סוריה (צילום: ארגון ׳הקסדות הלבנות׳ / סוכנות AP).
תושבים יושבים בהריסות ביתם בעיר חלב, סוריה (צילום: ארגון ׳הקסדות הלבנות׳ / סוכנות AP).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

"תגידו לעולם להתעורר. הגיע השעה שמצפון העולם יתעורר. איפה אתם? כשפלסטין הופצצה כולם התערבו. מדוע ילדי סוריה נשכחים? אף אחד לא עושה כל מאמץ כדי לכפר על הסבל הזה", אמרה אחות בבית חולים מופצץ בעיר חלב.

הפסקת אש בעיר חלב שבסוריה, בין צבא אסד ורוסיה לבין המורדים הנצורים בעיר מזה מספר שנים, אמורה להתחיל ביום חמישי בין השעות 8:00 בבוקר ועד השעה 16:00 אחר הצהריים, כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. הפסקת האש היא הראשונה מזה שלושה שבועות מאז שצבא אסד, בשיתוף כוחות צבאיים שיעים וחיזבאללה החלו במבצע קרקעי לכיבוש העיר חלב. במהלך הפסקת האש אמורים להיפתח שני נתיבי יציאה במערב העיר עבור המורדים האזרחים. צבא רוסיה הודיע כי הוא מוכן לדון בכל יוזמה לפתרון המשבר בעיר.

ילדים בבית הרוס בעיר חלב (צילום: סוכנות AP).
ילדים בבית הרוס בעיר חלב (צילום: סוכנות AP).

חלב היא העיר הגדולה ביותר בסוריה, ועד מלחמת האזרחים שהחלה לפני יותר מחמש שנים הייתה העיר מרכז שלטוני ומסחרי גדול ביותר. מלחמת האזרחים גבתה מחיר גבוה מהעיר, שתנאי החיים בה כיום הם מהירודים בעולם. לפני שלושה שבועות הופצצו שני בתי החולים הגדולים ביותר בחלב "לא תוכלו לדמיין את מה שאנחנו עדים לו מדי יום: ידיים מגיעות לכאן בחתיכות", אמרה אז אחות העובדת באחד מבתי החולים שהופצץ, לגרדיאן הבריטי.

זאת לא הפסקת האש הראשונה בעיר, ולפני כחודשיים חתמו רוסיה וארה"ב על הסכם הפסקת אש והסכימו על תיאום ההפצצות האווירית שלהן. זה קרה לאחר מרתון של דיונים בז'נבה, בו סוכם כי צבא סוריה וארגוני המורדים יישארו במקומם וצבא סוריה יאפשר לשיירות סיוע הומניטרי להכנס לאזורים הנצורים בעיר ולערים נצורות נוספות.

ביום חמישי שעבר התבטא הרב הראשי הספרדי, הראשון לציון בעת כינוס של מנהיגים דתיים פלסטינים וישראלים שהתקיים בבית הנשיא, הראשון לציון התייחס למצב הקשה בסוריה ואמר "לא רחוק מכאן בסוריה השכנה נהרגים בכל יום אלפים אלפים. כשיש רצח עם אסור לנו לשתוק. אסור לנו לחזור אל מה שקרה בשואה אז נרצחו מיליוני יהודים והעולם שתק. גם בין יהודים והמוסלמים צריכה להיפסק האלימות."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!