דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

סוריה / רוסיה הודיעה על הפסקה זמנית של התקיפות האוויריות בחלב

לדברי שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, מדובר בצעד הראשון לקראת הפסקת אש בת 8 שעות שתתקיים ביום חמישי הקרוב במהלכה קוראת רוסיה למורדים להתפנות מרצונם מהעיר.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו  (מימין) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילוםארכיון: AP)
שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו (מימין) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילוםארכיון: AP)

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי מטוסי הקרב של רוסיה וסוריה הפסיקו היום (שלישי) את התקפותיהם על העיר חלב כחלק מההכנות להפסקת האש הזמנית עליה הכריזה רוסיה ואמורה להיכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב. לדברי שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הפסקת התקיפות האוויריות אמורה לסלול את דרכם של הלוחמים ליציאה מהחלקים המזרחיים, שבשליטת המורדים, בעיר הנצורה.

ההתקפות מצד חילות האוויר של סוריה ורוסיה הופסקו היום בשעה 10:00, אמר שויגו, שתיאר את השעיית המתקפה כצעד מקדים לפתיחת מסדרונות הומניטריים ביום חמישי, דרכם יוכלו המורדים לעזוב את חלב. כזכור, הודיעה מוסקבה על "הפסקה הומינטרית" שתתקיים ביום חמישי בין השעות 8:00 ו-16:00, במסגרתה תתאפשר לאזרחים וללוחמים יציאה מהעיר.

צבאות סוריה ורוסיה יחדלו כל פעולה התקפית במהלך שמונה שעות ההפסקה הזמנית. מורדים סוריים, ביניהם לוחמים שניתן לזהותם עם ארגון אל-קעידה, כמו גם אזרחים פצועים וחולים, יורשו לעבור לנפת אִדלֵיב השכנה, אף היא בשליטת המורדים.

"ההפסקה המוקדמת של התקיפות האוויריות נחוצה להכרזת 'הפסקה הומניטרית,'" אמר שויגו בהודעה ששודרה בטלוויזיה הרוסית, "היא תבטיח יציאה בטוחה של אזרחים דרך שישה מסדרונות ותסייע בהכנת תכנית הפינוי של הפצועים והחולים ממזרח חלב".

הוא הוסיף כי מוסקבה "מבקשת ממדינות שיכולות להפעיל כוח על הכוחות המורדים במזרח חלב לשכנע את מנהיגיהם להפסיק את הלחימה ולצאת מהעיר". שויגו הוסיף כי צבא סוריה יסיג את כוחותיו למרחק שיאפשר יציאה חופשית של אלו שיישאו נשק דרך שניים מהמסדרונות, כולל הנתיב הראשי של דרך קסטלו, נתיב תחבורה אסטרטגי המוביל לחלב מדרום.

עוד טען שויגו כי היזמה הרוסית אמורה גם לקדם את המגעים בין מומחים צבאיים ממדינות שונות שאמורים להיפתח ביום רביעי בז'נבה. "העבודה שלהם תתמקד, בראש ובראשונה, בהפרדה בין 'האופוזיציה המתונה' לבין הטרוריסטים ויציאתה ממזרח חלב", אמר. רוסיה, בדומה לממשלת סוריה, מכנה את הלוחמים בעימות המתמשך "טרוריסטים".

בישיבה שצפויה להיערך בסוף השבוע הקרוב, בהובלת שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, יעסקו שרי החוץ של ערב הסעודית, טורקיה וקטאר בהפרדה בין קבוצות האופוזיציה המתונות בחלב מג'בהת א־נוסרה, לשעבר הזרוע הסורית של אל-קעידה.

הפסקת האש עליה הוסכם בין ארה"ב ורוסיה בחודש שעבר קרסה אחרי שצבא סוריה פתח במתקפה על השכונות שבשליטת המורדים בעיר חלב, בסיוע מתקפות אוויריות של רוסיה.

גורמים סורים ורוסים אימצו מוקדם יותר החודש את הצעתו של השליח המיוחד מטעם האו"ם בסוריה סטפן דה מיסטורה, לאפשר ללוחמים הקשורים לאל-קעידה לעזוב את חלב בתמורה להפסקת אש ומנהל מקומי בחלקים המזרחיים של העיר. כוחות המורדים בחלקים אלה, כמו רבים מהתושבים, דחו את ההצעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!