דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בניין

עבודה מסוכנת / אתר בנייה בו נהרג פועל בראשל"צ תועד שוב מפר את כללי הבטיחות

באתר הבנייה ברחוב פופל בראשון לציון, בו נהרג בסוף יולי הפועל עבד אל-הרוש, תועדו אתמול (ד') שוב ליקויי בטיחות חמורים. מהחברה המבצעת נמסר כי הטענות ייבדקו

אתר הבנייה בראשון לציון בו נהרג עבד אל הרוש  צילום: דבר ראשון.
אתר הבנייה בראשון לציון בו נהרג עבד אל הרוש צילום: דבר ראשון.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פחות משלושה חודשים אחרי שנהרג עובד בניין באתר הבניה ברחוב פופל 1 בראשון לציון, ובאתר תועדו שוב תמונות של הפרות חמורות של תקנות הבטיחות. הכרונולוגיה של הפרות הבטיחות באתר זה יכולות ללמד רבות על אופי הענף הגובה מדי שנה למעלה משלושים קורבנות.

ב-27.7 נהרג עבד אל-הרוש, בן 29 מהכפר יטא שליד חברון. אל-הרוש נפל מהקומה השביעית לאחר שדרך על משטח פיגום מאולתר שקרס תחת רגליו, כשעבד בפרוייקט תמא 38 המבוצע על ידי חברת א. א. שם טוב חאזם בע"מ. לתאונה זו קדמה תלונה של אילן שנקר מהקואליציה למאבק בתאונות בניין שאף הובילה למתן צו בטיחות של מינהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחה, ארבעה חודשים קודם לתאונה הקטלנית. ביקור של כתב דבר ראשון באתר לאחר מותו של אל-הרוש העלה כי ליקויי הבטיחות נותרו בעינם.

גם בתמונות שנשלחו הבוקר מהאתר, ניתן לראות פועלים עובדים בגובה, באופן מסוכן, בלא מעקות ובלא ציוד בטיחות כנדרש – רתמות וקסדות. זאת על אף שהסיבות המובילות לתאונות בענף הן נפילה מגובה ופגיעת חפצים כבדים. על פי מניין הקואליציה למאבק בתאונות בניין נהרגו השנה 39 עובדים באתרי בניין.

פועל בניין ללא ציוד בטיחות כפי שתועד הבוקר באתר בנייה ברחוב פופל בראשל"צ
פועל בניין ללא ציוד בטיחות כפי שתועד אתמול (רביעי) באתר בנייה ברחוב פופל בראשל"צ

הקואליציה למאבק בתאונות בניין הגישה בנושא תלונה למינהל הבטיחות והבריאות שבמשרד העבודה והרווחה, ולא נענתה עד כה. מבדיקת "דבר ראשון" עולה כי עובדי המינהל מצויים בחופשה מרוכזת לרגל החגים. לדבריהם, הפיגומים אשר תועדו על ידי פעילי הקואליציה אתמול (רביעי) באתר הם פיגומים מסוכנים, מהסוג אשר הביא למותו בשבוע שעבר של כאמל אלרג'וב באתר "קרדן נדל"ן" בבאר יעקב.

בדצמבר אשתקד נהרג בן דודו של עבד אל-הרוש, יונס אל-הרוש בן ה-30 אף הוא מיטא, לאחר שנפל מגובה באתר בביצוע "האחרים ריאד בע"מ" בחדרה, כך עדכנה הקואליציה.

מחברת א. א. שם טוב חאזם בע"מ נמסר כי עובדי הפרוייקט עובדים כעת רק בתוך המבנה, ולא עובדים כלל בגובה, למעט בצד אחד שעליו יש פיגומים שלדבריהם עומדים בתקן. לדבריו חלק מדיירי הבניין מבצעים במקביל לביצוע הפרוייקט שיפוצים באופן עצמאי ושכרו לשם כך חברות קבלניות נוספות. "אחרי האסון שקרה אנחנו מקפידים מאוד על שמירת הבטיחות" כך נאמר ל'דבר ראשון', וכן הוסיפו כי יבחנו גם את התמונות על מנת לוודא שלא מדובר בעובדי החברה.

נכון לשעה זו טרם נתקבלה תגובת מינהל הבטיחות והבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!