דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרקליטות המדינה

משפטי / נסגר התיק נגד המאבטחים שירו למוות באח ואחות במחסום קלנדיה

כך הודיעה אתמול (ד') פרקליטות המדינה. השניים נורו על ידי שני מאבטחים אזרחיים אחרי שהתקרבו למחסום, קיללו ושלפו סכין. התיק נגד אחד המאבטחים נסגר מחוסר אשמה ונגד המאבטח השני מחוסר ראיות.

מחסום קלנדיה (צילום ארכיון: פלאש 90).
מחסום קלנדיה (צילום ארכיון: פלאש 90).

התיק נגד שני המאבטחים האזרחיים שירו למוות במראם אבו אסמעיל (23)  ואבראהים טאה (16) במהלך אירוע במחסום קלנדיה בחודש אפריל האחרון ייסגר, כך הודיעה אתמול (רביעי) פרקליטות המדינה. ההחלטה התקבלה על ידי  פרקליטת מחוז ירושלים, ועל דעת פרקליט המדינה, אחרי בדיקת גרסאות המעורבים וסרטון מצלמת האבטחה שתיעד את האירוע. התיק נגד אחד המאבטחים נסגר מחוסר אשמה ונגד המאבטח השני מחוסר ראיות. בא כוח המשפחה עודכן בהחלטה.

על פי הודעת הפרקליטות, חומר הראיות שנאסף בתיק מעלה תמונה לפיה מראם אבו אסמעיל ואבראהים טאה הגיעו לשטח הסמוך למחסום עצמו, וזאת על אף שכוחות הביטחון במקום כרזו להם מספר פעמים לעצור ועל אף שמדובר בשטח שבו אסור לאזרחים לשהות. בין כוחות הביטחון במחסום לבין השניים התפתח דין ודברים במהלכו מראם צעקה לעבר כוחות הביטחון, בין היתר צעקת "אללה הוא אכבר", ואילו אברהים טאה קילל את המאבטחים במקום ואף אמר כי אינו רוצה לחזור לאחור.

השניים החלו לסגת לאחור, כאשר אברהים טאה אוחז בידה של  מראם אבו אסמעיל, אך אז שלפה מראם סכין, ולאחר מספר שניות זרקה את הסכין לעבר איש כוחות הביטחון. מיד לאחר היידוי, שוטר שהיה במקום ירה באוויר ובמקביל לכך שני מאבטחים אזרחיים ביצעו ירי. מאבטח אחד ירה במראם ומאבטח שני ירה גם לעבר מראם וגם לעבר איברהים. כתוצאה מירי המאבטחים השניים מתו במקום. עוד צוין כי "אמנם מזווית הצילום של הסרטון המתעד את האירוע ניתן לראות ניסיון של אברהים לסחוב את מראם לאחור בטרם יידתה את הסכין, אך עם זאת יש לקחת בחשבון כי כיוון המבט של השוטר והמאבטחים במקום היה שונה מאשר זווית הצילום"

עוד העלתה החקירה כי  בחיפוש על גופו של אברהים התגלו סכינים נוספים, כאשר אחד הסכינים היה זהה לסכין שאותו שלפה ויידתה מראם לעבר איש כוחות הביטחון. "עובדה זו עשויה ללמד על המניע של אברהים להגיע למקום, מניע של ביצוע פיגוע בישראלים, שאחותו אכן ניסתה לממש, ומניע זה מתיישב עם תחושת המאבטחים במקום לפיו גם אברהים היווה סכנה מוחשית ומיידית" נכתב בהודעת הפרקליטות, "בנסיבות אלו, ובדגש על כך שמדובר באירוע מהיר, המתרחש על פני מספר שניות בודדות, וכאשר מדובר בתקופה של מצב ביטחוני מתוח המתאפיין בפיגועי בודדים, נראה כי לא ניתן יהיה לשלול את טענת המאבטח השני לפיה ירה באברהים במסגרת הגנה עצמית".

מחומר הראיות עולה כי המאבטח הראשון ירה ירייה אחת לעבר מראם בלבד, בעת שהיא שלפה את הסכין. בנסיבות, החליטה הפרקליטות, מדובר בהגנה עצמית מובהקת ועל כן אין אשמה במעשיו של מאבטח זה.

בעניינו של המאבטח השני, מראה חומר הראיות כי זה ירה הן במראם והן באברהים. לגבי הירי במראם, קבעה הפקרליטות בדומה להחלטה בעניינו של המאבטח הראשון שמדובר בהגנה עצמית מובהקת ועל כן אין אשמה בירי זה. לגבי הירי באברהים, הוחלט לסגור את התיק בשל חוסר ראיות, מכיוון שלא ניתן לשלול את טענת המאבטח לפיה ירה באברהים במסגרת הגנה עצמית.

בית משפט השלום בירושלים התיר לפרסם את פרטי הפרשה, זאת לבקשת עיתון הארץ. עם זאת, אסר בית המשפט לפרסם את  שמות אנשי כוחות הביטחון שנחקרו במסגרת הפרשה וכן כל פרט מזהה לגביהם ופרסום תמונתם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!