דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת נתיבי גז טבעי לישראל

מאבק עובדי נתג"ז / ממשיכים לדרוש הסכם קיבוצי: עובדי נתג"ז השביתו תחנת כח באשכול

זוהי תחנת הכח השלישית שהעובדים משביתים השבוע, כחלק מעיצומים בחברה הממשלתית האחראית על הולכת הגז. הדרישות עומדות בעינן - חתימת הסכם קיבוצי ועצירת ההעסקה הקבלנית בחברה

עובדי נתג"ז בתחנת הכוח באשכול (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
עובדי נתג"ז בתחנת הכוח באשכול (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאבק עובדי נתג"ז לחתימה על הסכם קיבוצי נמשך. אתמול (חמישי) הפסיקו העובדים את פעילות התחזוקה בתחנת הכוח של חברת החשמל באשכול. התחנה הודממה לשם פעילות התחזוקה, ולא תוכל לשוב לעבודתה ב-3.11 כמתוכנן בלא סיום העבודות.

העובדים שובתים כחלק מסכסוך עבודה בן חמישה חודשים. על פי ועד העובדים, גוררת הנהלת החברה רגליים במו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה, ובמקביל מטמיעה נהלים חדשים וקולטת עובדי מיקור חוץ במקצועות הליבה בחברה – טכנאי גז וחשמלאים. זאת, על אף קיומם של תקנים פנויים שניתן היה לאייש באופן מיידי. הרחבת ההעסקה הקבלנית בחברה פוגעת הן בתנאי העסקתם של העובדים החדשים, והן בכוחה הארגוני של העבודה המאורגנת בחברה.

השיבושים בתחנת הכוח באשכול (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
השיבושים בתחנת הכוח באשכול (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות דוד גלנוס פנה למנכ"ל נתג"ז שמואל תורג'מן במכתב ובוא קרא לו להתעשת ולהפסיק להפסיק לנהוג בחוסר תום לב במו"מ, ובאופן שנוגד את החוק בכל הנוגע להעסקת עובדי חברות כוח אדם.

במכתבו הבהיר גלנוס כי אם החברה לא תחזור בה מהתנהלותה יוסיפו העובדים להחריף את הצעדים הארגוניים בחברה עד לכדי השבתה מלאה. "נציגות העובדים תעשה את הכל כדי להביא להסכם קיבוצי ראשון לטובת כל העובדים בצורה מכובדת וישרה. אנו מקווים שנתג"ז תהיה חברה גדולה ומשגשגת יותר עם עתיד כלכלי מבטיח הרבה יותר מהיום".

ביום רביעי השבוע הודיעו עובדי החברה על עצירת העבודות לחיבור תחנת הכוח של חברת כיל באיזור ים המלח לתשתית הולכת הגז הארצית, וכן על עצירת עבודות הפיתוח בתחנת הכוח החדשה נילית הסמוכה למגדל העמק. חברי ועד הפעולה בנתג"ז בראשות יהודה דרי מסרו ביום רביעי כי "ההחלטה להחריף שוב את הצעדים הארגוניים הגיעה לאחר שהנהלת החברה המשיכה בהתנהלותה העיקשת, במקום ללכת עמנו ביד ביד לטובת כל הצדדים. לא נזרים את הגז למפעלי ים המלח עד שחילוקי הדעות ייושבו, והתקנים הפנויים בחברה ימולאו במקום להעסיק עובדים באמצעות חברות קבלן".

מחברת נתג"ז נמסר בתגובה: "עיצומים אלה מהווים הפרה בוטה מצד ההסתדרות את הסיכום אליו הגיעה החברה בתאריך 6.10.2016 עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים. במסגרת סיכום זה הגיעו הצדדים להבנה על הפסקת עיצומי העובדים עד לתאריך 15.1.2017 בתמורה למספר צעדים בוני אמון מצד ההנהלה. בנושא קליטת עובדי הקבלן נדגיש שההסתדרות כבר הביעה את נכונותה להמשיך ולדון בקליטת עובדים אלה להעסקה ישירה במסגרת חברת בת ממשלתית של נתג"ז".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!