דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דויד פרל

המאבק בהטרדות מיניות / גוש עציון: ראש המועצה פרש לאחר שפורסם כי הטריד מינית אישה

חודשיים לאחר הפרסום כי דויד פרל, המכהן מזה ארבע שנים כראש מועצת גוש עציון, שילם לאישה אשר מאשימה אותו כי הטריד אותה מינית, ולאחר ביקורת חריפה - פרש הבוקר מתפקידו.

דוד פרל, ראש מועצת גוש עציון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90 ).
דוד פרל, ראש מועצת גוש עציון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90 ).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דוידי פרל ראש המועצה האיזורית גוש עציון הודיע הבוקר (שישי) על החלטתו להתפטר מתפקידו על רקע חשיפת הסכם דמי שתיקה שחתם מול אישה שהתלוננה בפני פורום תקנה כי תקף אותה מינית. בהודעתו ציין כי קיבל את ההחלטה "לאחר מחשבות והתלבטויות רבות." במסגרת ההסכם שילם פרל לאישה מאות אלפי שקלים, אך הכחיש כי פגע בה.

"החלטה זו אינה פשוטה כלל וכלל לאור המחויבות שנטלתי על עצמי לשרת אתכם נאמנה, כמו גם התמיכה הרחבה שקיבלתי מכם בתקופה האחרונה וכן לאור החלטות המועצה וועדת הבדיקה" מסר פרל.

לדבריו, על אף שאין מניעה להמשך כהונתו כראש המועצה קיבל את ההחלטה משיקולים שונים, ובעיקר טובת משפחתו. את ההחלטה יוציא לפועל לאחר השלמת ואישור תקציב המועצה לשנה הקרובה, "וזאת על מנת לאפשר לבא אחרי להשקיע את מירב המאמצים בהמשך רצף העשייה והפיתוח בגוש עציון". במהלך תקופה זו יחפוף את ממלא מקומו וסגנו משה סוויל.

בספטמבר השנה חשף ערוץ 10 כי אישה בשנות העשרים התלוננה בפני פורום הרבנים של תקנה על תקיפה מינית שביצע בה לכאורה פרל מספר פעמים. הפורום עדכן בתוצאות בדיקתו את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

על פי ערוץ 10, נמנע פרל מלהופיע בפני רבני הפורום כאשר זומן לפגישה, וקרא לאישה להגיש נגדו תלונה במשטרה, אולם זו בחרה שלא לעשות כן מחשש לפרטיותה. בהמשך חתם פרל על הסכם שתיקה עם המתלוננת, במסגרתו אמורה האשה למשוך את תלונתה בפני פורום תקנה, ועל פרל לשלם לה סכום של מאות אלפי שקלים, ויתחייב שלא להתמודד בבחירות הבאות.

הפרשה הסעירה בתקופה האחרונה את הציונות הדתית, כשרבות ורבים קוראים לפרל לפרוש ומנגד כאלו המגבים את יו"ר המועצה. לאחר חשיפת הפרשה סירב פרל בתחילה להגיב לה, ולאחר מכן שלח לתושבי גוש עציון מכתב ובו טען כי היה נתון לסד של לחצים, וכי חשש שפרסום הפרשה יפגע במשפחתו.

פורום תקנה הוא פרום מורכב מאישי ציבור ורבנים בציונות הדתית שהוקם בשנת 2003, על מנת להוות מסלול חלופי ודיסקרטי לטיפול בתלונות על הטרדה מינית של בעלי סמכות בקרב הציונות הדתית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!