דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

טניס / גביע דייויס: 2 נצחונות לישראלים בפתיחת ההתמודדות עם שבדיה

אמיר ויינטרוב ודודי סלע גברו על אליאס יימר ומרקוס אריקסון השבדים, ביום הראשון מתוך שלושה ימי משחקים בין הנבחרות שנערכים בישראל. "אנחנו אוהבים לשחק ברמת השרון, זה הבית שלנו, יש לנו פה יתרון על כולם", אמר סלע

אמיר ווינטרוב ודודי סלע (צילום ארכיון: Dotan Doron ו-Assaf Yekuel / ויקיפדיה).
אמיר ווינטרוב ודודי סלע (צילום ארכיון: Dotan Doron ו-Assaf Yekuel / ויקיפדיה).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

היום הראשון של ההתמודדות בין ישראל לשבדיה בגביע דיוויס אתמול (שישי) סיפק לנו ניצחונות מרשימים של אמיר ויינטרוב ודודי סלע, שנעזרו בעידוד ביתי בלתי פוסק של הקהל ברמת השרון. ההתמודדות עשויה להיות מוכרעת היום (שבת) במשחק הזוגות.

ההתמודדות בטורניר גביע דיוויס לנבחרות, המפגישה את נבחרת ישראל שמארחת את נבחרת שבדיה, יצאה לדרך אתמול (שישי) במגרש המיתולוגי ברמת השרון. הקרב על ההישרדות בבית 1 האירופי-אפריקאי יימשך עד יום ראשון. ניצחון של ישראל ישאיר אותה בבית 1, ואילו הפסד יוריד אותה לבית 2, שם היא עשויה להתמודד מול נבחרת טוניסיה. במשחקי היחידים ייצגו את ישראל המחבט מספר אחד דודי סלע, המדורג במקום ה-71 בעולם, והמחבט מספר שתיים אמיר ויינטרוב, המדורג 222. בזוגות ישחקו יוני ארליך "הבלתי נגמר" בן ה-39 המדורג 51 בעולם בזוגות, שישתף פעולה לראשונה עם עידן לשם, הצעיר ממנו ב20 שנה. מולם תתייצב נבחרת שבדיה, הנמצאת בתקופת חילופי דורות וללא שחקנים בטופ העולמי. הנבחרת שהגיעה לישראל כוללת את אליאס יימר בן ה-20, המדורג 158 בעולם, ומרקוס אריקסון המדורג 456, שיתמודדו במשחקי היחידים. בזוגות ישחקו יוהאן ברונסארום ואיזאק ארוידסון, המדורג 71 בעולם בזוגות. נבחרת שבדיה תחסר את מיקאל יימר בן ה-18, אחיו הצעיר של אליאס יימר, שנפצע באיזור המותן ולא המריא עם הנבחרת לישראל.

ביום חמישי נערכה הגרלת המשחקים, שקבעה כי המשחק הראשון יתקיים בין המחבט מספר שתיים, אמיר ויינטרוב מול המחבט מספר אחת, השבדי אליאס יימר. בתום ההתמודדות יעלה המחבט הבכיר של ישראל דודי סלע, שיתמודד מול מרקוס אריקסון. היום (שבת) (15:00) ייערך משחק הזוגות בו יתמודדו כאמור יוני ארליך ועידן לשם ומולם יוהאן ברונסארום ואיזאק ארוידסון. במידה ואף נבחרת לא תשיג שלושה נצחונות, יתקיימו בראשון משחקי יחידים נוספים שיחתמו את ההתמודדות, בהם ייפגשו סלע ויימר ו-ויינטרוב ישחק נגד אריקסון. בין ישראל ושבדיה קיים מאזן של 1:1 בהתמודדויות הקודמות, אולם השנה מאמינים בנבחרת שהניסיון של השחקנים ויתרון הביתיות יעניקו את הניצחון החשוב לישראל.

משחק מספר 1 – אמיר ויינטרוב נגד אליאס יימר

אמיר ויינטרוב בן ה-30, הידוע כשחקן דיוויס טוב מאוד שכבר הראה בעבר שאפשר לסמוך עליו, מגיע למפגש הראשון בעמדת נחיתות בדירוג מול אליאס יימר הצעיר בן ה-20, הנחשב דור העתיד של הטניס השבדי. יימר מגיע כמחבט הראשון של השבדים, לאחר שסגר שנה טובה בה העפיל לכל טורנירי הגרנד סלאם. ויינטרוב יודע שניצחון שלו ישחרר הרבה לחץ לקראת המשך ההתמודדות.

מערכה ראשונה: את המערכה הראשונה ויינטרוב פתח עם הרבה ביטחון, והשיג שבירה כבר במשחקון ההגשה הראשון של יימר השבדי שהעלה אותו ל-0:2. במשחקון חמישי, כשויינטרוב הוביל 1:3, יימר כבר נכנס לעניינים וויינטרוב נקלע לפיגור של 40:15, אך ידע להתעשת בעיקר בעזרת חבטות גב היד הנהדרות שלו בדרך ל-1:4. בהמשך המערכה שמרו שני השחקנים על ההגשות שלהם, כשויינטרוב המשיך לגלות דומיננטיות בדרך ל-2:5. המערכה הוכרעה כשויינטרוב שמר שוב על משחקון ההגשה שלו, בדרך ל-2:6 ו-0:1 במערכות לישראל.

מערכה שנייה: ויינטרוב המשיך להפגין עליונות במשחק, והשכיח את הבדלי הדירוג בעזרת טניס מרשים וטעויות רבות של יימר, כשעד מהרה הוא השיג 0:5 קליל. במצב של מרחק נגיעה מניצחון חלק במערכה, ויינטרוב איבד ריכוז והפסיד 3 משחקונים רצופים ליימר, אבל בסופו של דבר ניצח 3:6 והעלה את מאזן המערכות ל-0:2 לישראל.

מערכה שלישית: ויינטרוב פתח את המערכה השלישית בצורה מצוינת, כששבר את ההגשות של יימר בזו אחר זו. הפעם יימר כבר לא הצליח להתאושש ולאתגר את הישראלי אפילו בשביל לנצח משחקון אחד, ובסיום 0:6 ו0:3 (2:6, 3:6, 0:6) במערכות בדרך ל-0:1 קריטי לישראל לקראת המשך ההתמודדות. ויינטרוב אמר בסיום: "הפתיחה שלי הייתה טובה, יצאתי מהר מהלחץ ושיחקתי טניס טוב. אנחנו אוהבים לשחק ברמת השרון, זה הבית שלנו, יש לנו פה יתרון על כולם".

משחק מספר 2 – דודי סלע נגד מרקוס אריקסון

אחרי הניצחון המשכנע של אמיר ויינטרוב מול אליאס יימר, עלה דודי סלע למשחק השני מול מרקוס אריקסון במטרה להגדיל את התוצאה ל0:2. המחבט הבכיר של ישראל, המדורג 71 בעולם, נחשב לפייבוריט ברור מול השבדי הצעיר שמדורג במקום ה-456.

מערכה ראשונה: סלע החל את המשחק בשבירת ההגשות של אריקסון ומיד לאחר מכן עלה ל-0:2, אבל אז השבדי נכנס לעניינים עם טניס נחוש, שבר את משחקון ההגשה של סלע, הצליח להפוך את התוצאה ל-2:3 והראה שהוא לא מתכוון להיכנע. סלע התעשת בזמן והצליח להחזיר לעצמו את היתרון במשחקונים, ובסופו של דבר גם לשבור שוב את ההגשות של אריקסון ולנצח את המערכה 4:6 ו-0:1 לישראל במערכות.

מערכה שנייה: המשחק נפתח בצורה שקולה, ואחרי ארבעה משחקונים התוצאה הייתה שוויון 2:2. דודי סלע המנוסה שינס מותניים ושבר את אריקסון פעמיים, תוך שהוא שומר על חבטות ההגשה שלו ובמשחקון האחרון אף הוסיף שלוש הגשות ללא מענה, בדרך לניצחון 2:6 במערכה ו-0:2 לישראל במערכות.

מערכה שלישית: המערכה התחילה בדפיקות לב בצד הישראלי כאשר סלע נקלע לפיגור 3:0, אבל דודי זה דודי, ובמיוחד בגביע דיוויס. עם עידוד בלתי פוסק של הקהל, הוא ידע לחזור במהירות לתמונה, לצמק ולנצח 6 משחקונים ברציפות בדרך ל-3:6 ו0:3 (4:6, 2:6 3:6) במערכות בסיכום המשחק שמעלה את ישראל לתוצאה של 0:2 ומרחק ניצחון בודד מלהכריע את ההתמודדות כולה. בסיכום אמר סלע כי "לפני המשחק הייתי מאוד לחוץ, לא שיחקתי טוב. למזלי, ויינטרוב הוריד ממני לחץ כשהוא ניצח את יימר. מחר יום קשה עם שחקנים טובים יותר בזוגות, ונקווה לסגור את זה ב-0:3. הקהל פה מדהים, זה המקום שאני הכי אוהב לשחק בו".

בשבת (15:00) יתקיים משחק הזוגות בין יוני ארליך ועידן לשם לצמד השבדי יוהאן ברונסארום ואיזאק ארוידסון. למרות היתרון המבטיח שישראל מגיעה איתו לאחר שני הניצחונות במשחקי היחידים, זה עשוי להיות משחק שקול והניצחון עדיין אינו מובטח. ישראל תהנה מיתרונו של יוני ארליך המנוסה במעמדים הללו, שישתף פעולה בפעם הראשונה עם הטניסאי הצעיר והמבטיח עידן לשם בן ה-19 שנשמע נרגש מאוד: "חיכינו הרבה זמן לחזור לשחק דיוויס בארץ. יש לנו זכרונות מדהימים מרמת השרון, יש אצטדיון מלא, אווירה חמה. התאמנו שבוע בציפייה למפגש הזה". אצטדיון הטניס ברמת השרון צפוי להיות מלא מפה לפה באוהדי ואוהדות טניס מכל הגילאים שכמו תמיד יעניקו לנבחרת המון אהבה ותמיכה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!