דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה בבריאות הנפש

הרפורמה בבריאות הנפש / ההסתדרות נאבקת למען העובדים, הפסיכולוגים דורשים למנוע פגיעה בחולים

בעיצומו של מאבק הפסיכולוגים והעו"סים להגנה על עובדי המרפאות לבריאות הנפש, יוצאים חלק מהעובדים במחאה נגד ההסתדרות ודורשים שלא תסכים לסגירת מרפאות שתפגע בחולים. בהסתדרות מגיבים: "מי שקובע את המדיניות הוא משרד הבריאות"

הפגנה נגד הרפורמה בבריאות הנפש, יולי 2015 (צילום: הדס פרוש  פלאש 90).
הפגנה נגד הרפורמה בבריאות הנפש, יולי 2015 (צילום: הדס פרוש פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

תוך כדי מאבק שמנהלים הפסיכולוגים והעו"סים להגנה על עובדי המרפאות לבריאות הנפש, פותחים חלק מהארגונים במחאה מול הארגון שמייצג אותם – ההסתדרות. המוחים דורשים מההסתדרות להתערב ברפורמה לבריאות הנפש שמנהיג משרד הבריאות בכל הנוגע לסגירת מרפאות. היום (ראשון) הם מתכננים הפגנה מול בית ההסתדרות בתל אביב. בתגובה טוענים בהסתדרות שאין לה מנדט לדרוש שלא ייסגרו מרפאות.

ביום שלישי בשבוע שעבר הכריזו הסתדרות המח"ר (ארגון האקדמאים במדעי החברה והרוח) ואיגוד העובדים הסוציאליים על שביתה שתחל מחר (שני) בעקבות פגיעות בעובדי המרפאות לבריאות הנפש במשרד הבריאות, שנגרמו בחלקן כתוצאה מהרפורמה בבריאות הנפש שמוביל המשרד. במהלך סוף השבוע האחרון שינו הפסיכולוגים את גישתם למאבק והחליטו לצאת כנגד ההסתדרות, ונימקו זאת בכך שהגיעו לידיהם חלקים מההסכם המתגבש ושהם חוששים שהוא יכלול סגירה של מרפאות. עם זאת, גורם בהסתדרות אמר ל"דבר ראשון" שהפערים בין ההסתדרות למדינה עדיין גדולים.

רועי פרלמן, מזכיר חטיבת השירותים המופרטים באיגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות, אמר אתמול (שבת) ל"דבר ראשון" כי ההסתדרות מרכזת את המאמץ בהגנה על זכויות העובדים. "הכיוון של ההסכם הוא אותו כיוון שהיה בשנה וחצי האחרונות – שמירה על הביטחון התעסוקתי של עובדי מערך בריאות הנפש הציבורי, ומניעת צמצום התקנים בו. המדינה כבר התחילה במגמת הפגיעה במערך עם כניסת הרפורמה ועוד קודם עם הייבוש שלו, וההסכם הזה מנסה לתת למערך ובעיקר לעובדים בו מרווח נשימה והגנה. הוא כמעט ולא עוסק במדיניות של משרד הבריאות בהפעלת המערך, כך שזה תמוה מאד לומר שדווקא ההסכם פוגע בבריאות הנפש. אם ישנה פגיעה היא בגלל מדיניות של משרד הבריאות ואנחנו מנסים לגונן על העובדים מול ההתנהלות הכוחנית של המשרד".

הרפורמה בבריאות הנפש העבירה את הטיפול בתחום זה ממשרד הבריאות לקופות החולים, שהחלו לספק שירותי בריאות נפש למבוטחיהן. אחת הבעיות המרכזיות שנוצרו בעקבות המהלך היא סגירתן של חלק גדול מהמרפאות של משרד הבריאות, שטיפלו בפגועי הנפש לפני הרפורמה. המערך המשיך לפעול וקופות החולים יכולות להפנות גם אליו, אך מצבו הפך לחלש ופגיע ביחס לתקופה שלפני הרפורמה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!