דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת נתיבי גז טבעי לישראל

סכסוך עבודה / נתג"ז: העובדים מנעו את כניסתם של עובדי קבלן בתחנת הכוח אשכול

עובדי חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל הפסיקו הבוקר (א') את פעילות התחזוקה בתחנת הכוח של חברת החשמל באשכול ומנעו את כניסתם של עובדי קבלן חלופיים שהביאה הנהלת החברה הממשלתית, צעד אותו מגדירים העובדים כשבירת שביתה

עובדי נתיבי גז עוצרים את עבודות התחזוקה בתחנת הכוח אשכול (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
עובדי נתיבי גז עוצרים את עבודות התחזוקה בתחנת הכוח אשכול (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

הצעדים הארגוניים שנוקטים עובדי נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) נמשכים גם הבוקר (ראשון), כאשר שוב נמנעת פעילות התחזוקה בתחנת הכוח אשכול של חברת החשמל. עובדי נתג"ז אף מנעו את כניסתם לאתר של עובדי קבלן שהובאו על ידי הנהלת החברה הממשלתית לשם ביצוע עבודות התחזוקה. לטענת העובדים, מדובר בצעד בלתי חוקי שמהווה שבירת שביתה ופוגע בצעדים הארגוניים שמבצעים עובדי נתג"ז במסגרת החוק.

עובדי נתיבי גז עוצרים את עבודות התחזוקה בתחנת הכוח אשכול (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
עובדי נתיבי גז עוצרים את עבודות התחזוקה בתחנת הכוח אשכול (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

תחנת הכוח, שנמצאת בהדממה יזומה לשם פעילות התחזוקה, לא תוכל במצב זה לשוב לעבודה בתאריך המיועד – 3 בנובמבר. נציגי ועד חברת החשמל הגיעו למקום והביעו סולידריות ותמיכה בעובדי נתג"ז ובמחאתם.

הצעדים באשכול מצטרפים לשיבושי העבודה שננקטים על ידי עובדי נתג"ז גם בעבודות חיבור תחנת הכוח של מפעלי כי"ל בים המלח לתשתית הולכת הגז הטבעי של ישראל, בתחנת "סדום 2" ובעבודות הפיתוח בתחנת הכוח החדשה "נילית", סמוך למגדל העמק.

הרקע לצעדים הארגוניים, שנמשכים מזה מספר שבועות, נערכים על רקע כישלון המו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה וגרירת רגליים במו"מ מצד הנהלת נתג"ז. בחברה קיים סכסוך עבודה פתוח למעלה מחמישה חודשים על רקע מה שהעובדים מגדירים כ"סחבת מכוונת" שנוקטת ההנהלה במו"מ שמתנהל כבר למעלה משנתיים ללא תוצאות.

העובדים מוחים על כך שהנהלת החברה מקפיאה את דיוני השכר בחברה ומנצלת את תקופת המו"מ כדי להנהיג נהלים חדשים ודרקוניים בנושאים כגון נוכחות, נסיעות ועוד. לצד זה בתקופת המו"מ ההנהלה פגעה במכוון בכוח הארגוני של העובדים וקלטה עובדים חדשים לתפקידי ליבה (טכנאי גז וחשמלאים), במתכונת של מיקור חוץ, וזאת למרות שישנם תקנים פנויים בחברה אותם ניתן לאייש באופן מיידי.

מחברת נתג"ז נמסר בתגובה כי "עיצומים אלה מהווים הפרה בוטה מצד ההסתדרות את הסיכום אליו הגיעה החברה בתאריך 6.10.2016 עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים. במסגרת סיכום זה הגיעו הצדדים להבנה על הפסקת עיצומי העובדים עד לתאריך 15.1.2017 בתמורה למספר צעדים בוני אמון מצד ההנהלה"

בנושא קליטת עובדי הקבלן מסרו כי "נדגיש שההסתדרות כבר הביעה את נכונותה להמשיך ולדון בקליטת עובדים אלה להעסקה ישירה במסגרת חברת בת ממשלתית של נתג"ז".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!