דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנסת

חורף חם בכנסת / הפגנות, נאומים וספר התקציב: היום יפתח מושב החורף של הכנסת

השוואת קיצבת הנכות לשכר המינימום, ביטוח סיעודי ממלכתי, התנעת תהליך מדיני ותקציב מיוחד לאזור הצפון: הכנסת חוזרת, התקציב על השולחן ומאות אזרחים יוצאים להפגין.

משכן הכנסת.  צילום: דבר
משכן הכנסת. צילום: דבר

לאחר פגרה של כשלושה חודשים, היום (שני) יפתח מושב החורף של הכנסת. במרכזו של המושב הקרוב צפוי לעמוד חוק תקציב המדינה לשנים 2017-18, וכן חוקים נוספים הנמצאים כיום בתהליך חקיקה: חוק למיסוי דירה שלישית שצפוי לעבור במסגרת חוק ההסדרים, החוק לביטול תאגיד השידור הציבורי 'כאן' שיעלה לדיון בממשלה בשבוע הבא וחוק ההסדרה, שמטרתו למנוע את פינוי עמונה.

מספר ארגונים מתכוונים לקיים היום הפגנות ומחאות שונות אל מול פתיחת המושב. תחת הכותרת "הממשלה מאבדת את הצפון" יפגינו תושבי הגליל כנגד אי יישום תכנית שקבעה תקציב ייחודי לאזור הגליל. בהזמנה שפרסמו בעמוד הפייסבוק של המאבק קוראים המארגנים לציבור להשתתף בהפגנה, אליה מאורגנות הסעות מאזור הצפון.

גם נציגי ארגון "נכה, לא חצי בן אדם" יפגינו מחר מול הכנסת. נציגי הארגון מוחים כנגד המצב כיום, בו קצבת הנכות עומדת על כמחצית משכר המינימום, ודורשים להכפיל אותה כך שתתאים את אותה דורשים להשוות את קצבת הנכות לשכר המינימום. בעמוד האירוע של ההפגנה כותבים המארגנים כי |לא ייתכן כי בתקציב הדו-שנתי שעומד לעבור לא תהיה התייחסות הולמת למצוקה הקשה ולקצבת הנכות המגוחכת שגורמת למאות אלפי נכים ומשפחותיהם לחיות מתחת לקו העוני".

תנועת נשים עושות שלום, שארגנה לאחרונה את "צעדת התקווה" תפגין היום מול הכנסת בקריאה לקדם הסכם מדיני כבר במושב הקרוב. בין המפגינות מיכל פרומן שנפגעה בפיגוע בתקוע, וזהרה ענטבי ואורנה שמעוני, ממקימות ארגון ארבע אמהות.

הרחק מהכנסת בכיכר פריס שבחיפה, יפגינו חברי הסתדרות הגמלאים נגד "הלחצים שמפעילים ביבי וכחלון על ליצמן לוותר על חוק הסיעוד הממלכתי". לטענת יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי, מנסים שר האוצר וראש הממשלה למנוע את הרפורמה בסיעוד אליה התחייב שר הבריאות יעקב ליצמן, אשר אמורה להעניק לכל אזרח בישראל ביטוח סיעודי. יש לציין כי ליצמן כבר איים מספר פעמים שאם הרפורמה לא תעבור בכוונתו לפרק את הקואליציה.

היום יקבלו חברי הכנסת את ספר התקציב לשנים 2017-2018. בשונה משנים קודמות בהן הונחו חוברות התקציב בארגז על שולחן חברי הכנסת במליאה, הפעם יקבלו חברי הכנסת את חוברות ההצעה על דיסק און קי – כחלק מהמהלך של הכנסת להיות ירוקה שומרת סביבה. על פי הערכות רבים, יהיה התקציב דו שנתי זה למעשה תקציב תלת שנתי, וזאת בשל סמיכותו של מועד אישור תקציב 2019 למועד הבחירות הבאות, סמיכות שמגבירה את הסיכויים שהתקציב לא יעבור והממשלה תתפרק. את התקציב צריכה הכנסת לאשר עד סוף שנת 2016. במידה והכנסת לא תאשר את התקציב, עד ל-31 בדצמבר, תינתן הארכה של שלושה חודשים במהלכה יתנהל התקציב עד לסוף מרץ 2017 על בסיס התקציב של השנה הנוכחית. אם עד אז לא יאושר התקציב, תפורק הממשלה.

ישיבת המליאה החגיגית שתפתח את מושב החורף תתחיל היום בשעה 16:00. בישיבה ינאמו יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו וראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג. לאחר מכן יתקיים דיון בהצעות אי אמון של מפלגות האופוזציה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!