דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תל אביב

מה עושים היום? / תרבות זה לכולם - הדברים שאתם צריכים לעשות היום, בכל הארץ

אחרי שתתעייפו מהמגפון בהפגנות והמחאות בעת פתיחת מושב החורף של הכנסת, אפשר גם להכיר וליצור את ישראל בזוויות אחרות - סטנד-אפ, ערב שירה, קונצרט, תערוכה ומחווה למוטי קירשנבאום.

צופים בהופעה (צילום ארכיון: הדס פרוש  פלאש 90)
צופים בהופעה (צילום ארכיון: הדס פרוש פלאש 90)

ערבי השירה 'ערס פואטיקה' החלו כיוזמה של המשוררת עדי קיסר והתקיימו בתחילתם בחללים קטנים, דחוסי עשן ואווירת זעם ומהפכנות מזרחית. שלוש שנים אחר-כך, 'ערס פואטיקה' היא מהתופעות המרתקות והמשפיעות בתרבות הישראלית. היום תוכלו (אם יהיה לכם מקום) להיות חלק מהחוויה, שמוקדשת הפעם לסרט 'בית שאן – סרט מלחמה' שיצרו העיתונאים רינו צרור ודורון צברי. 20:30, התדר, תל-אביב, כניסה חינם.

אם אתן חשות קלאסיות במיוחד, היום באשדוד אפשר להנות, כמה ימים לאחר שהעם היהודי ברחבי העולם החל לקרוא מחדש את התורה עם פרשת בראשית, מהמופע 'והארץ היתה תוהו ובוהו'. יופיעו תזמורת קמראטה ירושלים ומקהלת "אווה סול" עם 24 זמרים מריגה על במה אחת בליווי תזמורת בת 45 נגנים וחמישה סולנים, בניצוחו של אבנר בירון. דרך ארץ 1, אשדוד, 20:30, הזמינו כרטיסים כאן.

אחד מהמשוררים ב'ערס פואטיקה' – ישראל דדון, 'שונא את כולכם':

אם מתאים לכם לקחת את הילדים, שלכם או של חברים, לתערוכה מעניינת בירושלים, הכיוון הוא 'מכרה פלאות' בקטמונים בירושלים. בעצם מדובר בשבע תערוכות שונות, שהאמנים יצרו מעין מסלול מכורה הנחווה כמכרה, וחושף את הילדים והמבוגרים, לאומנות ירושלמית משובחת. המקום פתוח בין 16:00-19:00, ומסע מודרך יוצא בכל 20 דקות, כניסה חינם – בתיאום מראש.

אם אתם כבר בירושלים, תשארו לאירועי 'יאללה באסטה' שמתקיימים בעיר העתיקה, ובשוק מחנה יהודה. איתם אפשר לצאת למסע קולינרי בין הדוכנים הריחות והטעמים בעיר. כרטיס עולה 79 שקלים.

אם אתם יותר בכיוון של לנקות את הראש – בכרמיאל תוכלו לצחוק מהמופע של ישראל קטורזה, סטנדאפיסט וותיק שיודע את העבודה. 21:30, היכל התרבות של כרמיאל.

אם בא לכן להישאר בבית, תוכלו לצפות באירוע המחווה שערכו לכבוד שנה למותו של מוטי קירשנבאום ז"ל, וישודר היום בשעה 21:00 בערוץ 10. בהשתתפות טלי אורן גורי אלפי דביר בנדק מודי בראון שני כהן יוסי מרשק טוביה צפיר רונה קינן איל קיציס ועוד.

לונדון וקירשנבאום שרים עם אריאל זילבר – 'לונדון ומוטי – זוג אדיוטי':

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!