דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

שדות התעופה / הסכם חדש ברשות שדות התעופה: תקלוט 200 עובדי קבלן

הרשות תעביר למדינה תמלוגים בסך 2 מיליארד ש"ח, וכלל העובדים יזכו לתוספת פריון ולבונוס שנתי. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "איזון ראוי בין הצורך של המדינה למשוך תמלוגים מהרשות לבין חובה להכיר בתרומת העובדים"

חתימת הסכם לקליטת עובדי קבלן - רשות שדות התעופה (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם לקליטת עובדי קבלן - רשות שדות התעופה (צילום: דוברות ההסתדרות)

הסכם קיבוצי חדש שנחתם אתמול (שני) בין ההסתדרות לרשות שדות התעופה יעניק בטחון תעסוקתי למאות עובדי קבלן ועובדים ארעיים ויעגן הטבות לכלל עובדי הרשות. במסגרת ההסכם, 200 עובדי קבלן ברשות ייקלטו להעסקה ישירה, ו-200 עובדים ארעיים יזכו למעמד עובדי קבע. כמו כן סוכם כי הרשות תעביר לקופת המדינה תמלוגים בסך 2 מיליארד ש"ח. ההבנות הושגו בשיתוף הממונה על השכר במשרד האוצר, יוסי כהן

על פי ההבנות שהושגו בין הצדדים, 200 עובדי ביטחון בתפקידי מז"מ (מזהים-משקפים) המועסקים ברשות כעובדי קבלן ייקלטו להעסקה ישירה החל משנת 2017, בתהליך הדרגתי שיימשך כארבע שנים. הרשות התחייבה גם להעניק קביעות ל-200 עובדים נוספים המוגדרים כיום כעובדים ארעיים, שקליטתם תבוצע במספר פעימות החל משנת 2018. בתקופת הביניים עד להעברת העובדים למעמד של קביעות, כל עובד שהשלים 5 שנים מלאות כעובד ארעי ברשות יזכה עד לקבלת הקביעות לתוספות שונות שמגיעות לעובדים קבועים, כגון מענק פריון שנתי, דמי ביגוד, הפרשות לקרן השתלמות, ביטוח בריאות ושיניים, ודמי הבראה בסכום המקובל לעובדים קבועים.

במסגרת הבנות נוספות בין הצדדים, המעוגנות בהסכם הקיבוצי המיוחד, הוסדר כי המדינה תמשוך מהרשות תמלוגים בגובה 2 מיליארד ש"ח ומתוך הכרה בתרומת העובדים ליצירת כספי התמלוגים, העובדים ימשיכו לקבל את תוספת הפריון. מעתה תוכר התוספת כרכיב שבגינו יבוצעו הפרשות לפנסיה של העובדים. כמו כן, העובדים יקבלו בונוס שנתי מיוחד בשנים 2017 ו-2018, בגובה של משכורת אחת.

ההסכם שנחתם היום מגדיל משמעותית גם את גמול ההשתלמות (גמול א') של עובדים בדרוג התעופתי ומשווה אותו לגובה הגמול המשולם כיום לעובדים בדרוג המינהלי בשרות המדינה. עוד קובע ההסכם כי לא יבוצעו שינויים בזכויות העובדים לפנסיה תקציבית אלא בהסכמת 60% מהזכאים. ההסכם כולל בשורה גם לטכנאי רש"ת, לאור פתיחת דרגה חדשה לטכנאים מומחים, שתאפשר ל-65% מהעובדים המשמשים בפועל בתפקיד הטכנאי  לקבל דרגת שיא בדרוג הט"מ(הנדסאים טכנאים ומהנדסים) על פי קריטריונים של ותק והכשרות מקצועיות.

"אנו ממשיכים לצמצם את תופעת עובדי הקבלן ולהניע את גלגלי המהפכה החברתית", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במעמד חתימת הטקס, "הסכם זה הצליח להביא לאיזון ראוי בין הצורך של המדינה למשוך תמלוגים מקופת הרשות, לבין החובה להכיר בתרומת העובדים. מהרגע הראשון הבהרנו כי לא ייתכן דיון על הרווחים בלי שנטפל קודם בתבניות העסקה פוגעניות ונחזיר את הכבוד לעובדים. כך עשינו וזהו צעד חשוב לצמצום פערים". יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי "עובדי הרשות הם שותפים חשובים להצלחתה והם ייהנו בזכות, ולא בחסד, מההישגים שמביא עמו ההסכם."

מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, אמר כי "אנחנו מבינים את חשיבות העסקת העובדים שלא דרך חברות כוח האדם ומברכים על האפשרות לצמצם את מספרם ברשות שדות התעופה. הנהלת רש"ת ממשיכה בטיפוח כוח האדם האיכותי וכבר בימים הקרובים נביא את ההסכם לאישור מועצת הרשות." יו"ר ועד העובדים ברשות שדות התעופה, פנחס עידן, הוסיף כי "הצלחנו להגיע להסכם שמיטיב עם כל הצדדים. אני רוצה להודות מקרב הלב ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על כך שהתערב באופן אישי והצליח למנוע משבר חמור תוך הובלה להישגים חשובים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!