דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

רמה גבוהה, שיאי קהל, פציעות ואכזבות: סיכום שלב הבתים ביורו הנשים

אפשר כבר לקבוע שזה היורו הטוב ביותר אי פעם, שייזכר כקפיצת מדרגה משמעותית של כדורגל הנשים | עם סיום שלב הבתים ופתיחת שלב רבע הגמר, ארבע מגמות בטורניר שישפיעו גם על ההמשך, עד להנפת הגביע

  • אפשר כבר לקבוע שזה היורו הטוב ביותר אי פעם, שייזכר כקפיצת מדרגה משמעותית של כדורגל הנשים | עם סיום שלב הבתים ופתיחת שלב רבע הגמר, ארבע מגמות בטורניר שישפיעו גם על ההמשך, עד להנפת הגביע
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלב רבע גמר היורו לנשים בכדורגל ייפתח הערב (רביעי, 22:00) כשאנגליה תפגוש את ספרד ותקווה להמשיך את הטורניר החלומי שלה. עם סיום שלב הבתים, אפשר כבר לקבוע שזה היורו הטוב ביותר אי פעם, שייזכר כעוד קפיצת מדרגה משמעותית של כדורגל הנשים באירופה. ארבע מגמות בטורניר הנוכחי, שישפיעו גם על ההמשך.

שלב הנוקאאוט ביורו הנשים 2022 (גרפיקה: אידאה)
שלב הנוקאאוט ביורו הנשים 2022 (גרפיקה: אידאה)

הרמה והשוערות

ברמת המשחק מדובר בטורניר הנשים הטוב ביותר אי פעם. זה מקבל ביטוי בכושר הגופני של השחקניות, בעמידה הטקטית של הנבחרות, בשערים מתרגילים במצבים נייחים. אחד הביטויים היותר משמעותיים ונראים לעין, זאת איכות השוערות. השוערות לא הפכו לגבוהות יותר, הן פשוט הפכו לאתלטיות יותר עם הבנת משחק טובה יותר ורואים את זה גם במגוון הרחב יותר ובעומק שיש בשער של הנבחרות הגדולות.

שרה בוהדי לא זומנה בגלל סכסוך עם מאמנת נבחרת צרפת ובמקומה מככבת פאולין פיירו מאנין מיובנטוס. בגרמניה השמות הגדולים יותר הן שוערות צ'לסי וולפסבורג, אך דווקא מרלה פרוהמס מצטיינת בשער. בנבחרת הולנד סארי ואן ויננדאל נפצעה והוחלפה בהצלחה אדירה על ידי דפנה ואן דומסלר הצעירה. 

שוערת נבחרת גרמניה, מרל פרוהמס, מול פינלנד ביורו. מוכיחה את האמון בה (צילום: AP / Rui Vieira)
שוערת נבחרת גרמניה, מרל פרוהמס, מול פינלנד ביורו. מוכיחה את האמון בה (צילום: AP / Rui Vieira)

את המגמה רואים גם בנבחרות הקטנות המצליחות עם שוערות איכותיות, שוערת נבחרת אוסטריה מנואלה זינסברגר מארסנל היא מניה בטוחה בהגנת הברזל שהביא את אוסטריה פעם שניה ברציפות לרבע הגמר. שוערת נבחרת בלגיה ניקי אברהרד שעצרה שני פנדלים בטורניר שעזרו לנבחרתה לעלות לשלב הבא. 

המאכזבות

הדבר המשותף לנורבגיה, דנמרק ואיטליה, שלושת הנבחרות שאכזבו בטורניר, זה שהן ספגו תבוסה מהדהדת במהלך המפגש מול הקבוצה החזקה בבית שלהן ואף אחת משלושתן לא הצליחה לחזור לעצמה בהמשך הטורניר והודחה בבושת פנים, תוך הצגת כדורגל חלש מאוד מהמשך היורו. 

נבחרת נורבגיה התפרקה באופן מוחלט בהפסד ההיסטורי 8:0 לנבחרת אנגליה. נורבגיה הייתה הפייבוריטית לסיים במקום השני ופתחה את הטורניר עם ניצחון 1:4 על צפון אירלנד. ההתפרקות של השחקניות וחוסר התגובה של מאמן הנבחרת, מרטין סיוגרן, הוביל למשחק אנמי והפסד מאכזב 1:0 מול אוסטריה בקרב על רבע הגמר. 

שחקניות נורבגיה מתוסכלות אחרי התבוסה 8:0 לאנגליה (צילום: AP / Alessandra Trentino)
שחקניות נורבגיה מתוסכלות אחרי התבוסה 8:0 לאנגליה (צילום: AP / Alessandra Trentino)

נבחרת איטליה ידיעה שיהיה לה קשה לפתוח מול הנבחרת החזקה של צרפת, בטח עם החלוצה אימתנית מארי אנטואנט קאטוטו עוד כשהייתה בריאה. ההתפרקות וההפסד 5:1, הוביל להמשך חלש וחוסר הצלחה לנצח נבחרות קטנות ממנה, איסלנד ובלגיה. 

נבחרת דנמרק הודחה במה שהוגדר כבית המוות. היא החלה את דרכה בהפסד 4:0 מהדהד מול גרמניה, הפסד שחשף את נקודות החולשה של הסגל הנוצץ. דנמרק ניסתה להתאושש עם 0:1 קטן על הנבחרת החלשה של פינלנד, אך קרסה פעם נוספת מול ספרד שאם שחקניות ההתקפה הבכירות שלה לא היו נפצעות לפני היורו, כנראה הייתה מסיימת את המשחק בעוד תבוסה דנית. 

הקהל

כבר לפני פתיחת היורו היה ברור שהטורניר הקרוב ישבור את שיאי הקהל במגרשים. מעל חצי מיליון כרטיסים נמכרו לטורניר באנגליה. לאחר 16 משחקים בתוך היורו הנוכחי, נשבר שיא הקהל שעמד על 240 אלף צופים בכל היורו 2017. בסוף שלב הבתים היו 369,314 אוהדים במגרשים. 

שחקניות נבחרת שבדיה חוגגות עם האוהדים אחרי הניצחון על פורטוגל (צילום: AP / John Super)
שחקניות נבחרת שבדיה חוגגות עם האוהדים אחרי הניצחון על פורטוגל (צילום: AP / John Super)

שיא הקהל למשחק בטורניר היורו נשבר כבר במשחק הפתיחה בין אנגליה לאוסטריה באצטדיון אולד טראפורד עם 68,871 אוהדים, שיא קהל שהיה שייך לשבדיה מול גרמניה שנקבע בגמר היורו ב-2013, אליו הגיעו 41,301 אוהדים. שיא שיישבר בהמשך הטורניר בגמר שיערך באצטדיון וומבלי.

שיא הקהל למשחק בין שתי נבחרות שאף אחת מהן היא לא מארחת הטורניר, נשבר שלוש פעמים במהלך הטורניר. השיא הראשון נקבע בין ספרד לפינלנד, לאחר מכן בין הולנד לשבדיה ונקבע בסוף שלב הבתים עם 22,596 אוהדים במשחק בין הולנד לשוויץ. כאשר רוב האוהדים שייכים לאלופה המכהנת הולנד וממשיכים את הטירוף סביב הנבחרת שהחל ביורו המקומי ב-2017. 

פציעות וקורונה

יש חוסר מזל מטורף במהלך היורו, הוא פוגע לצערן הרב דווקא בכוכבות הכי גדולות. השילוב של הפציעות והקורונה מנעו מאיתנו ליהנות מהטורניר הזה עם הכוכבות הכי גדולות. בתקווה שהשחקניות החולות בקורונה יחזרו למגרשים כבר ברבע הגמר. 

הרשימה הארוכה כוללת בנבחרת ספרד את אלכסיה פוטיאס שנפצע ממש ערב הטורניר ואת החלוצה ג'נפר הרמוסו שפספסה את היורו גם בגלל פציעה. היא כוללת בנבחרת גרמניה את החלוצה האימתנית לאה שולר שהתגלתה כחיובית לקורונה אחרי המשחק הראשון בטורניר ואת הכוכבת הגדולה של הנבחרת ג'ניפר מרוז'אן הפצועה. 

כוכבת נבחרת צרפת מארי-אנטואנט קאטוטו יורדת פצועה מהמגרש במשחק מול בלגיה (צילום: AP / Rui Vieira)
כוכבת נבחרת צרפת מארי-אנטואנט קאטוטו יורדת פצועה מהמגרש במשחק מול בלגיה (צילום: AP / Rui Vieira)

בהולנד איבדו את השוערת סארי ואן ויננדאל ושחקנית המצטיינת של יורו 17 לייקה מארטנס לפציעות ואת החלוצה המצטיינת ויויאן מידמה שחלתה בקורונה. 

בצרפת הפציעה של מארי אנטואנט קאטוטו במשחק השני בטורניר, עצרה את הפתיחה הקטלנית והשתף של הנבחרת. כעת, ניתן לקוות שבשלבי הנוק-אאוט הכוכבות הגדולות יחלימו מהקורונה ויעזרו לנבחרותיהן בשלבים המכריעים. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!