דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת הסלולר HOT mobile

כך נמסר אתמול (ב') בהודעה משותפת של ההסתדרות, הנהלת החברה וועד העובדים. ההסכם כולל בין היתר מתן קביעות לעובדים, הסדרת תהליכי התייעלות ופיצויים מוגדלים לפורשים, הסדרת תהליכי איוש משרות, העלאות שכר ומענקים, תוספת ימי חופשה, הגדלת דמי ההבראה ותקציב הרווחה וביטוח בריאות

חתימת הסכם הוט מובייל, אוקטובר 2016 (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם הוט מובייל, אוקטובר 2016 (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)

ההסתדרות, הנהלת HOT mobile וועד העובדים חתמו אתמול (שני) על הסכם קיבוצי ראשון בתולדות החברה. החתימה על ההסכם הגיעה בסיומו של תהליך הידברות שהחל באפריל 2014, אז התאגדו בהסתדרות כ-300 עובדי החברה.

"ברכותי לכל הצדדים על כך שהצליחו לגשר על הפערים ביניהם בתהליך המורכב של המו"מ, והגיעו להסכם שיסדיר וישפר את זכויות העובדים, תוך שהוא מביא לידי ביטוי את הערכת ההנהלה להון האנושי שלה" אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, "התאגדותם של עובדי HOT mobile והאמון שנתנו בהסתדרות מוכיחה כי זוהי הדרך הטובה ביותר לשפר את תנאי ההעסקה ואת הביטחון התעסוקתי".

מנכ"ל החברה, אסף עופר בירך אף הוא על ההסכם ואמר כי הוא "שמח על כך שהצלחנו לחתום על הסכם המשלב בין האתגרים העסקים של החברה לבין רווחתם של עובדי החברה. אני מאמין כי חתימה על הסכם זה הוא צעד נוסף ביחסי אמון ושיתוף פעולה בין ההנהלה לעובדי החברה. יחד, נמשיך להוביל בשוק הסלולר ולעמוד בהצלחה בכל האתגרים בשוק התקשורת".

תוקפו של ההסכם הוא למשך שלוש שנים, ונקבע בו כי עובדים יקבלו מעמד של קביעות בתוך 3.5 שנות העסקה בחברה. כמו כן, ההסכם מסדיר תהליכי ניוד עובדים בתוך החברה ואיוש משרות באופן שנותן עדיפות לעובדים קיימים. כחלק מההסכמות נקבעה גם הסדרת תהליכי התייעלות בחברה בשנים הקרובות, לעובדים אשר ירצו לפרוש במסגרת תוכנית פרישה מרצון יוצע מענק פרישה מוגדל.

כחלק מההסכם העובדים יקבלו מענק חתימה מיוחד, והעובדים ייהנו מתוספת שכר ממוצעת של עד 2.7% בשנים הראשונות להסכם.

ההסכם מעניק לעובדים גם תוספת ימים לחופשה בחגים והגדלת דמי ההבראה מעבר לקבוע בחוק. עובדים עם ותק של חצי שנה ומעלה יוכלו להצטרף לביטוח בריאות שתציע החברה. כל עובד שהוא הורה לילדים בגילאים 11-3 יקבל אחת לשנה תוספת קייטנות עבור כל ילד בגילאים הללו. תקציב הרווחה שמקצה החברה לעובדים הוגדל למטרת קיומם של אירועי רווחה לעובדים וילדיהם וכך גם גובה השי לחגים הוגדל ונקבע על 800 שקל לשנה.

ההסכם קובע גם כי מהשנה השלישית לתוקפו, לכל עובד שהשלים 3.5 שנות ותק תיפתח קרן השתלמות.

"אני מברך את העובדים ואת הנהלת החברה על חתימת ההסכם שייצור מציאות חדשה למאות עובדי HOT mobile. מהיום לעובדי כל חברות הסלולר יש הסכם עבודה קיבוצי", מסר יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי.

יו"ר ועד העובדים, אופיר בר גיל אמר כי  "ההסכם הקיבוצי שהושג הינו פרי המאמץ בו נטלו העובדים ונציגיהם בוועד יחד עם ההסתדרות והוא משלב איזונים בין ביטחון תעסוקתי ורווחה כלכלית ככל שמצבה של החברה מאפשר. כעת ימשיכו העובדים ביתר שאת, יחד עם הנהלת החברה, להובלתה להישגים עסקיים חדשים ולהפיכתה למובילה בשוק הסלולר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!