דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ויקי קנפו

שוויון / "אי אפשר להמשיך לשתוק על עוולות הממשלה"

ויקי קנפו ועשרות פעילים ונציגי ארגונים חברתיים יצאו היום (שלישי) לצעדת מחאה וידרשו לאשר תקציב דו שנתי חברתי ומוסרי. קנפו: "המחאה הזו נוגעת לכל אדם בישראל ואני קוראת לכולם להצטרף אלינו"

ויקי קנפו, ארכיון (צילום: משה מילנר / לע"מ).
ויקי קנפו, ארכיון (צילום: משה מילנר / לע"מ).

רגע אחרי פתיחת מושב החורף של הכנסת, תצא הבוקר (שלישי) ויקי קנפו שצעדה בשנת 2003 ממצפה רמון לירושלים, לצעדת מחאה נוספת יחד עם עשרות פעילים חברתיים, נכים, קשישים, אימהות יחידניות ומחוסרי דיור. הצעדה תימשך כעשרה ימים, לאורך כ-150 קילומטרים, מבית ראש הממשלה בקיסריה לירושלים. בסיום הצעדה צפויים המשתתפים להקים מאהל מחאה מול מעון ראש הממשלה. לצורך קיום הצעדה נפתח פרויקט הד-סטארט, שמטרתו השגת תמיכה כלכלית מהציבור הרחב לקיום הצעדה והמאהל שיוקם לאחריה.

הצועדים יעברו בערים רבות ברחבי הארץ כגון אור עקיבא, נתניה, הרצליה, גבעת עמל, בת ים ולוד, ויקראו ליישם כבר בתקציב הקרוב תיקון חברתי וקיום בכבוד לאלפי נכים, קשישים ועניים בישראל. עוד צפויים הצועדים, יחד עם כלכלנים בכירים, להציע תקציב חברתי אלטרנטיבי לתקציב המדינה הקרוב. הפעילים ידרשו מהממשלה לאשר תקציב דו שנתי חברתי ומוסרי. "לא נוותר לח"כים ונעקוב אחרי מהלכיהם בחלוקת הכסף של כולנו. לא ניתן להם לבזבז למעלה מ-800 מיליארד שקלים על מטרות לא ראויות. הפעם לא ניתן לח"כים לשכוח את החלשים ואת הפריפריות".

בישיבה של פעילים חברתיים אמרה ויקי קנפו כי מדובר "בממשלה הכי לא חברתית שהייתה בישראל. אי אפשר להמשיך לשתוק על העוולות המתמשכות. למעלה ממיליון ילדים רעבים חיים בינינו. הנכים והקשישים צריכים להחליט אם לקנות תרופות או לחמם את הבית בחורף הקרוב. איפה הסולידריות החברתית? איפה הערבות ההדדית? כולנו בעתיד נהיה קשישים, לכולנו יש הורים מבוגרים וכולנו יכולים בן רגע להיות נכים או מחוסרי כל. המחאה הזו נוגעת לכל אדם בישראל ואני קוראת לכולם להצטרף אלינו".

דינה דיין, מנכ"לית ארגון "נטיעות" וחברת מנהיגות תנועת הפריפריות הוסיפה כי "על פי דוח הביטוח הלאומי ודוחות של ארגונים חברתיים, למעלה משני מיליון אזרחים מוגדרים כעניים שכמיליון מתוכם הם ילדים. שיעור המשפחות העניות בהן ההורים עובדים גדל מידי שנה בשנים האחרונות ועומק העוני וחומרתו עולים במדדים דו ספרתיים. תחולת העוני של משפחות הקשישים עולה גם היא ומגיעה עד לכרבע ממשפחות הקשישים. בעוד בנק ישראל עדכן לאחרונה את תחזיות הצמיחה של ישראל לכארבעה אחוזים והממשלה גובה הרבה יותר מיסים מהתחזיות, מדדי האי שוויון ממשיכים לגדול והאזרחים נאבקים עם החיים עצמם ורבים נוספים נמצאים על סף העוני."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!