דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מושב החורף / נתניהו: "נשקם את רשות השידור", הרצוג: "עלינו לכבד את מקומה של התקשורת"

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר האופוזיציה הרצוג נאמו בפתיחת מושב החורף של כנסת ישראל. נתניהו הגדיר את נושא הדיור כבעיה הראשונה והחשובה שיש לפתור וגיבה את יו"ר הקואליציה שקרא לסגור את תאגיד השידור הציבורי. הרצוג מצדו תקף את רוה"מ באופן אישי: "דרכיך מובילות אותנו לתהום, שנה במהירות את דרכיך או פרוש בכבוד בטרם פורענות"

פתיחת מושב החורף במליאת הכנסת, 30 באוקטובר 2016 (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90).
פתיחת מושב החורף במליאת הכנסת, 30 באוקטובר 2016 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90).

כשבחוץ ההפגנות סוערות, נפתח מושב החורף של הכנסת בחגיגיות עם מוזמנות ומוזמנים נכבדים, ועם הטקסים הרגילים. שאלת עתידו של התאגיד, פרשיות ח"כ אורן חזן, מותו של שמעון פרס וסוגיית עמונה הדהדו בנאומיהם של יו"ר האופוזיציה ושל ראש הממשלה.

נתניהו: התקווה נובעת מן העוצמה

נתניהו סקר בנאומו את הישגי הממשלה, "מכל העולם באים ללמוד מאיתנו", סיפר בגאווה, "אני מאמין שהמפתח להבטחת העתיד שלנו, הביטחון שלנו, השגשוג שלנו, הוא דבר אחד – העוצמה שלנו. העוצמה היא התקווה, והתקווה נובעת מן העוצמה."

נתניהו נואם בפתיחת מושב החורף בכנסת, אתמול (צילום: יונתן זינדל פלאש 90).
נתניהו נואם בפתיחת מושב החורף בכנסת, אתמול (צילום: יונתן זינדל פלאש 90).

במהלך הנאום סיפר נתניהו על מפגש עם אזרחי מדינות ערביות איתן אין לישראל יחסים רשמיים, "הם ניגשו אליי ואמרו לי: "We love Israel". שאלתי אותם, אמרתי להם: "תודה רבה, מאין אתם?" והם נקבו בשמה של מדינה ערבית שאין לנו הסכם שלום איתה. לחצנו ידיים בחום."

נתניהו הודה כי הבעיה החמורה ביותר היא הדיור, והצביע על האחראיים, שאינם ממפלגתו, "נכון חבריי, יש גם בעיות שצריך לפתור והראשונה והחשובה שבהן היא הדיור. יחד עם השר משה כחלון ושר השיכון יואב גלנט, אנחנו משקיעים הרבה מאוד מאמצים לפתור את נושא הדיור."

בבחירות האחרונות עשה נתניהו שימוש פוליטי בשסע היהודי-ערבי בישראל, ולאחרונה הוא מקפיד להושיט יד לאוכלוסיה הערבית בישראל, "השקענו ואנחנו משקיעים סכום עתק, שלושה עשר מיליארד שקל. הסכום הקודם הגדול ביותר היה סכום שהשקיעה ממשלתי הקודמת, מיליארד שקל – זה הדבר הנכון לכם, זה הדבר הנכון לכולנו. לכולם יש מקום בסיפור ההצלחה הישראלי, אנחנו לא רוצים להשאיר אף אחד מאחור. לא במקרה פתחתי את שנת הלימודים האחרונה בטמרה, פעם ראשונה שראש ממשלה בישראל הלך לשם. וראיתי שם ילדה קטנה, צעירה, ואמרתי לה: "את רוצה להיות רופאה, היי רופאה ולמדי ערבית, זו גם המדינה שלך".

נתניהו הזכיר את אברה מנגיסטו, הצעיר בן העדה האתיופית, אשר נמצא בעזה כבר 786 ימים, וציין כי "מדי כמה שבועות אני מקיים אישית ישיבה מיוחדת, ועדת שרים מיוחדת ליהודי, או יותר נכון לעולי קהילת אתיופיה. לעזור להם בדיור, לעזור להם בחינוך, לעזור להם ביחס הוגן, כי אנחנו לא יכולים לקבל את הרעיון שיפלו אותם בגלל צבע עור."

המטרות של מושב הכנסת הקרוב מבחינת ראש הממשלה הן כלכליות וביטחוניות: "נעביר תקציב דו-שנתי, אנחנו עובדים על כך עם שר האוצר, ונעביר יחד גם רפורמות חשובות. נקלוט את מטוסי ה-F35 מארצות הברית, נחתום על חוזה עם גרמניה לשלוש צוללות נוספות, נקדם את נושא הפיתוח של שדות הגז הטבעי, נרחיב את מהפכת התחבורה ברחבי ישראל ונמשיך לדאוג להתיישבות ביהודה ושומרון." נתניהו גיבה את יו"ר הקואליציה ואיש אמונו החדש דוד ביטן, לאחר שזה הציג תחשיב עלות להפעלת התאגיד, "הנה עוד משהו שנעשה: אנחנו נשקם את רשות השידור ואנחנו נעשה זאת באחריות כספית."

"את הצמרת אנחנו מגביהים מעלה מעלה ללא הפסק, ותמיד אנחנו זוכרים מאין באנו ולאן אנחנו הולכים. זאת העוצמה וזאת התקווה." סיכם נתניהו.

הרצוג: "אתה מוביל את ישראל למקומות לא טובים"

במהלך נאומו, תקף יו"ר האופוזיציה יצחר הרצוג את ראש הממשלה ואת השרה רגב בצורה ישירה, וציטט את את דוד בן גוריון, "גורל ישראל תלוי בשני דברים, בכוחה ובצידקתה". לאורך הנאום הדגים הרצוג כיצד ההידרדרות המוסרית מחלישה את כוחה של ישראל.

הרצוג נואם בפתיחת מושב החורף בכנסת, אתמול (צילום: יונתן זינדל פלאש 90).
הרצוג נואם בפתיחת מושב החורף בכנסת, אתמול (צילום: יונתן זינדל פלאש 90).

"אין כוח צבאי בלי מוסר, בלי טוהר נשק, בלי שמירה על הדמוקרטיה. מי שאוהב את המדינה לא יכול לקבל פגיעה ברוח היצירה בתוכה, בתרבות הוויכוח והפולמוס, בזכויות האזרח ובמוסריות. ראינו מעצמות עם הנשק הטוב ביותר בעולם שקרסו – כי כל יתר המרכיבים כשלו. אתם שרי הממשלה שוחקים ופוגעים בה עד דק." אמר.

הרצוג התייחס לפתרון בעמונה וכינה זאת 'גניבה', וביקר את פארסת התאגיד – רשות השידור, "אם אנחנו מאמינים בדמוקרטיה, ולא מן השפה אל החוץ, עלינו לכבד את מקומה של התקשורת, לא להלך איימים, לא לאיים עליה בפירוק."

הרצוג סיים במסר ישיר לראש הממשלה, "אתה מוביל את ישראל למקומות לא טובים, אתה רדוף, טרוד בענייניך האישיים ואם לא תתעשת זה יגמר בבכי. אין לי ספק שאתה פטריוט אמיתי – ואתה אוהב באמת את מדינתך ואת עמך אבל דרכיך מובילות אותנו לתהום, שנה במהירות את דרכיך או פרוש בכבוד בטרם פורענות."

הפטיש ש"פתח" את ישיבת האסיפה המכוננת הראשונה מוצג בכנסת (צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי)
הפטיש ש"פתח" את ישיבת האסיפה המכוננת הראשונה מוצג בכנסת (צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי)

גם הנשיא ריבלין הביע עמדה נחרצת בעד נחיצות התאגיד: "מי שבעד שידור ציבורי לא יכול להפוך אותו לשופר של קומיסרים ומי שנגד שידור ציבורי יבוא ויאמר את דברו באופן ברור. מי שרוצה שידור ציבורי חייב להבטיח את היותו בלתי מוטה באופן חוצה מפלגות, שהרי כולנו מבינים שעל גלגל הענק הפוליטי פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה, העיקר שתישאר על הגלגל", אמר בנאומו.

אריה מכלוף דרעי, המכהן כשר הפנים, התפטר מהכנסת, לדבריו כדי לפנות מקום בסיעת ש"ס, "החלטתי להתפטר מהכנסת ולהתמקד בתפקידיי כשר הפנים הפריפריה הנגב והגליל, כיו״ר שס וחבר הקבינט, תפקידים הלוקחים ממני זמן רב." כתב בחשבון הפייסבוק שלו, "חבר מועצת עיריית ירושלים מכאל מלכיאלי שהוא בעל השכלה נרחבת ותלמיד חכם, ייכנס במקומי לכנסת ויהיה חלק מהכוח הצעיר שיחזק את פעילותה של סיעת שס בכנסת.".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!