דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

אגד / עובדי אגד הפגינו מול האוצר - שיבושים בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ

העובדים קוראים למשרדי האוצר והתחבורה למצוא פיתרון שיאפשר חתימה על ההסכם הקיבוצי עם העובדים בנסיון למנוע הרעה בתנאיהם. ח"כ שמולי: "תחרות זה מצוין, עובדי קבלן ממש לא"

הפגנת עובדי אגד בירושלים, נובמבר 2016 (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
הפגנת עובדי אגד בירושלים, נובמבר 2016 (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
דוד טברסקי

כ-3,000 עובדי ועובדות אגד הפגינו אתמול (רביעי) מול משרד האוצר בירושלים במחאה על כך שמשרד האוצר ומשרד התחבורה פוגעים במכוון בהעברת הכספים לאגד, במטרה לייבש את החברה ולהפוך את הנהגים לעובדי קבלן. מתחילת הבוקר הורגשו שיבושים בתנועת התחבורה הציבורית בעיר שכללו בין היתר עיכובים של אוטובוסים. עיכובים ושיבושים בתנועת האוטובוסים נרשמה גם במקומות שונים בארץ.

העילה לסכסוך היא הודעתה של המדינה כי לא תחתום על הסכם הסובסידיות עם החברה. מזה שנה וחצי שבאגד מנהלים משא ומתן מול משרדי התחבורה והאוצר לחידוש הסכם התשומות עם הממשלה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני כ-9 חודשים. נכון לעכשיו אין התקדמות במגעים לחידוש ההסכם. עובדי אגד חוששים שבהעדר ההסכם תהיה פגיעה בנהגים ובשאר עובדי אגד לאחר שבחברה כבר הצהירו על כוונה להלין שכר החל מהחודש הקרוב.

הפגנת עובדי אגד בירושלים (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
הפגנת עובדי אגד בירושלים (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

דורון עזרא, מחזיק תיק עובדי אגד בהסתדרות אמר "היום בשביל להביא משכורת נורמלית צריך לעבוד 200 שעות כדי להגיע למשכורת ממוצעת. עובדי אגד אגד לא שבתו 20 שנה כי הם גילו אחריות. אבל היום משרד האוצר והתחבורה רוצים להפוך את כולכם לעובדי קבלן – אנחנו לא ניתן להם"

עזרא חזר וציין שרבים מהנהגים משתכרים מינימום ועל כך שאם נהגים לא עובדים שעות נוספות הם לא יכולים לקבל משכורת ראויה.

יעקב ואחניש, יו"ר ועד עובדי אגד, זעק על כך ש-6000 משפחות ימצאו את עצמן ללא משכורת בחודש הבא "הנהגים פה הם אנשים מסורים ואנשים אחראיים והממשלה פה היא ממשלה לא אחראית שמקפחת אותנו וממשיכה לקפח אותנו. ל-6000 איש עוד חודש לא תיהיה משכורת – שיתביישו להם. בכל העיתונים פורסם שבכל הפרמטרים אגד מספר 1. נקודה. אגד קם לפני קום המדינה. בכל מלחמות ישראל נלחמנו לצד צה"ל. אגד זה לא סתם שם – אגד זה המוביל הלאומי. אנחנו לא ניתן לנערי האוצר לגזור קופון על גבי האנשים שעובדים.

הממשלה רמסה את המקצוע הזה. אנחנו יודעים לתת שירות ואנחנו רוצים לתת שירות כמו שצריך – אנחנו לא רוצים שיורידו אותנו לרמות של עובדי קבלן. אני רוצה שאנשים יכנסו לעבוד באגד וזה יהיה סמל של גאווה – שזה כבוד לעבוד באגד".

יו''ר ועד העובדים באגד, יעקב ואחניש, נואם במהלך ההפגנה (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
יו"ר ועד העובדים באגד, יעקב ואחניש, נואם במהלך ההפגנה (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

דני ברונפילד, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, חושש מכך שיהיה ניסיון לשבור את השביתה וקרא לסולידריות רחבה של כלל עובדי ירושלים עם נהגי אגד – "ראשי הוועדים בירושלים הודיעו שהם יעשו הכל שהמאבק הצודק של עובדי אגד יצליח. פה מנסים לעשות אותנו עובדי קבלן, לא יקום ולא יהיה. אני קורא לשר האוצר וגם לשר כץ. אל תנסו להפריע לנו בשביתה, אל תעזו לדבר עם חברה זו או אחרת לנסות לשבור את השביתה. ברגע שיהיה ניסיון לשבור את השביתה – הרכבת הקלה תהיה מושבתת וכל איסוף האשפה בירושלים ייעצר במקום."

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, נאם במהלך ההפגנה ויצא במסר חריף: "תסתכלו לצדדים, יש פה צבא של מפגינים. ההפגנה היא איתות למשרד האוצר ולמשרד התחבורה. אם עד יום שני הקרוב לא יועבר הכסף הנדרש להמשך פעילות החברה, כל קווי אגד יושבתו"

אדרי התייחס גם הוא לאיומים הנשמעים לשבירת שביתה ואמר כי "כל מי שחושב לשבור לנו את השביתה, אני רוצה להזכיר לכולם שהחברים שלנו בדן מחכים לטלפון" עוד הוסיף שאבי ניסקורן, יו"ר ההסתדרות מגבה את מאבק עובדי אגד.

יו''ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, במדי אגד נואם בהפגנת העובדים (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, במדי אגד נואם בהפגנת העובדים (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

בהפגנה השתתף גם ח"כ שמולי (המחנה הציוני) שהביע סולידריות עם המפגינים: "המאבק של נהגי אגד הוא מוצדק מאין כמותו ואני מקווה שהאוצר יפנים זאת עוד לפני שתתרחש פגיעה גדולה יותר בנוסעי התחבורה הציבורית. האוצר קושר לאגד את הידיים ודורש ממנה להתחרות; תחרות זה מצוין – עובדי קבלן ושכר רעב ממש לא. זה לא צודק וזה לא יהיה."

אבי פרידמן, יו"ר מזכירות אגד מסר בתגובה: ״אני מבין את הדאגה והכעס של הנהגים והעובדים ומצר על השיבושים בשירות שנגרמו ופגעו בלקוחות אגד והציבור הנוסעים. אני קורא למשרדי האוצר והתחבורה לשבת עם אגד וההסתדרות למו״מ מרתוני כדי לגשר על הפערים ולהגיע להסכם שיבטיח את עתיד התחבורה הציבורית בישראל וישיב לאגד בהקדם את הסכומים שקוזזו חד צדדית, ומסתכמים בכ-250 מיליון ש״ח בשנת 2016.״

חברת אגד היא חברת התחבורה הציבורית הגדולה בארץ, ובין הגדולות בעולם, ונכון ל-2016 היא מפעילה 2,527 אוטובוסים ברחבי הארץ, המהווים 40% מכלל קווי השירות בארץ. באם יפתחו העובדים בשביתה, ההשפעה על התחבורה הציבורית תהיה דרמטית.

באגד אף יצרו סרטון שמנסה להסביר את מדוע הם הולכים לשבות:

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!