דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / שר בלגי מסרב להעניק אשרה למשפחה סורית גם במחיר קנס יומי גבוה

בית משפט בלגי קבע שיש להעניק אשרת שהייה למשפחה בת ארבע נפשות מהעיר חלב, אך שר ההגירה מסרב בשל החשש מיצירת תקדים, וכעת ישלם קנס בגובה 4,000 אירו מדי יום

ילדים בבית הרוס בעיר חַלַבּ (צילום: סוכנות AP).
ילדים בבית הרוס בעיר חַלַבּ (צילום: סוכנות AP).

שר ההגירה של בלגיה מסרב להעניק אשרות הומניטריות למשפחה מהעיר הנצורה חלב, על אף שנקנס בסכום של 4,000 אירו ליום עד שיעשה זאת בשל הפרת פסק דין של בית משפט בלגי בנושא.

עורך הדין של המשפחה, אוליבייה סטיין, אמר לסוכנות הידיעות איי.פי שבית המשפט הבלגי פסק כבר בפעם השלישית שיש להעניק אשרות לשני ההורים וילדיהם בני החמש והשש, החיים באחת הערים המסוכנות ביותר בסוריה.

שר ההגירה, תיאו פרנקן, שמשרדו מפקח על רשות ההגירה במדינה, נפגש עם פקיד הוצאה לפועל מטעם בית הדין שדרש אלף אירו עבור כל אדם בכל יום בו האשרות לא נשלחות. סכום הקנס עומד כעת על יותר מ-30 אלף אירו, ובסמכותו של פקיד ההוצאה לפועל לעקל רכוש בשווי הקנס.

"אנחנו מתכוונים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להילחם בפרשה", אמר פרנקן לרשת הרדיו הממלכתית RTBF ביום שלישי.

חברים של המשפחה הסורית, המתגוררים בעיר הבלגית נאמור, הסכימו לארח ולדאוג למזון עבורה. אך פרנקן אמר שהקשרים ביניהם קלושים והענקת האשרות יכולה להוות תקדים שיפתח פתח לדרישות נוספות. עוד אמר השר כי לדעתו הממשלה היא זו שצריכה לפסוק בענייני הענקת אשרות ולא בתי המשפט.

לדברי סטיין המשפחה מעוניינת בקבלת מקלט. "נתנו לו הזדמנות לרדת מהעץ, רק לתת לנו אשרות ולשכוח מהכסף. אבל הוא סירב.  הוא זה ששם את עצמו במצב שבו עומדות בפניו שתי האפשרויות – קנס או סנקציות. הוא גורם למשלם המסים הבלגי לשלם כשהוא לא מעניק את האשרות האלה", אמר סטיין.

עורך הדין אף דחה את הטענות בדבר יצירת תקדים. "חברי המשפחה יכולים להוכיח שהם נמצאים בסכנת מוות מידית. זה מקרה מאוד מיוחד וסיפקנו הוכחות לכך". לדבריו, פרנקן "לא יכול לבכות על מהגרים שטובעים בים התיכון, ואז להכריח אנשים לסכן את חייהם".

חבריהם של בני המשפחה בבלגיה אמרו כי הם מלאי תקווה שהעניינים יסתדרו על הצד הטוב ביותר, וגם הם מתעקשים שהם לא מחפשים לקבל כסף מהממשלה. "אנחנו לא אלה שמבקשים כסף. הייתה זו מערכת הצדק הבלגית שקבעה את הסכום" אמרה אחת מהם, שסירבה להזדהות בשמה מחשש לביטחונן של שתי המשפחות, שלדבריה קיבלו כבר איומים.

העיר חלב היא המוקד המרכזי של הלחימה בסוריה. מזרח העיר נתון לתקיפות אוויריות תכופות של כוחות רוסיים וסוריים, ולדברי המורדים מאות אנשים נהרגו שם בשבועות האחרונים. על פי הערכת האו"ם, 275 אלף בני אדם לכודים בעיר.

לדברי סטיין, מאחר שאין קונסוליה בלגית בסוריה, אב המשפחה נאלץ לעזוב את משפחתו ולנסוע לביירות כדי להגיש את הבקשה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!