דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קבוצת אלאור

התאגדות עובדים / עובדי קבוצת אלאור החלו להתאגד בהסתדרות

ועד הפעולה בחברה, המפעילה ארבע מסגרות טיפוליות ושיקומיות לאנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, הודיעו הבוקר על התחלת מהלך ההחתמה. בכך הצטרפו לעובדי הכפר השיקומי עלה נגב - נחלת ערן, בו נחתם השנה הסכם קיבוצי, ולעובדי בית אקשטיין

חברי ועד הפעולה בקבוצת אלאור (צילום: מתוך דף הפייסבוק של ההתאגדות)
חברי ועד הפעולה בקבוצת אלאור (צילום: מתוך דף הפייסבוק של ההתאגדות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי קבוצת אלאור, המפעילה מסגרות טיפוליות ושיקומיות לאנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, מתאגדים בהסתדרות. הבוקר (חמישי) החלו חברי ועד הפעולה בהחתמת עובדים במטרה להגיע ליציגות בקבוצה.

"התחלתי את עבודתי באלאור לפני כחמש שנים כעובדת סוציאלית" כתבה בדף הפייסבוק של ההתאגדות חופית גולדנזון (31), חברת ועד הפעולה העובדת בכפר בני ציון, "לא פעם שמעתי מאנשים סביבי שאני עושה 'עבודת קודש', מאמינה שגם אתם נתקלתם במושג הזה כשסיפרתם לסובבים אתכם במה אתם עוסקים.

"חשוב להשמיע בקול רם וברור: אנחנו עושים עבודה עם קושי רגשי ופיזי, עבודה מתישה ושוחקת ואף נחשפים למצבי סיכון, אנו נותנים את הלב והנשמה שלנו לא פעם על חשבון חיינו האישיים. חייהם של אנשים מיוחדים הופקדו בידינו ומגיע להם לא פחות מהטוב ביותר. מגיע להם לא רק עובדים מקצועיים ומסורים, אלא עובדים שהם גם מוערכים ומתוגמלים. מגיע להם עובדים קבועים ומיומנים, עובדים שמקבלים כלים מקצועיים והכשרות תקופתיות. התאגדות עובדים זוהי הדרך לדאוג לנו העובדים למיצוי זכויות בסיס חוקיות שחלקנו צריכים לדרוש ולהיאבק כדי לקבל, לתנאי העסקה הולמים ומכבדים ולרווחת העובד. שיפור תנאי העסקה יעשה אותנו עובדים טובים יותר, מאושרים יותר ובכך ישפר את מקום העבודה לנו ולדיירים שתחת טיפולנו".

חבר נוסף בוועד הפעולה, דאוד זכי יאסין (38), נשוי ואב לשלושה, מדריך ואחראי בית בבית ינוב, כתב אף הוא בדף הפייסבוק של ההתאגדות החדשה. "תמיד יש את השאלות שקיימות בין העובדים האם זה שולם לפי החוק, האם אנחנו מקבלים מה שמגיע לנו או שמגיע יותר, תמיד השאלות קיימות וכמעט ואין תשובות ברורות. העובד נשאר המון פעמים עם הדילמה ומנסה להסתדר בעצמו. אני מאמין בהתאגדות ! הגיע הזמן שאנחנו העובדים נקבל תשובות ברורות ולפי החוק .אני מאמין שההתאגדות תתן לעובד כוח לבקש מה שמגיע לו ותיתן גב שיעזור לו בכל נושא. אני מאמין שכולנו יחד יכולים להשיג לכל העובדים הוותקים והחדשים את התגמול שמגיע לכל אחד!"

קבוצת אלאור מפעילה ארבע מסגרות ברחבי הארץ: כפר בני ציון, בו חיים כמאתיים דיירים ברמות מוגבלות שכלית שונות; מעון אור בנתניה, בו למעלה ממאה דיירים; בית ספר לחינוך מיוחד אבן חן; ובית קבוצתי גני אור בפיקוח משרד הרווחה.

ביולי השנה נחתם הסכם קיבוצי ראשון בכפר השיקומי עלה נגב – נחלת ערן, כשנה לאחר ש-250 עובדיו התאגדו בהסתדרות. במסגרת ההסכם נקבע שכר מינימום לעובדי הכפר הגבוהה פי 1.5 משכר המינימום הקבוע בחוק, ונקבעו תוספות וקידומי שכר. השנה התאגדו גם עובדי בית אקשטיין, הארגון הגדול ביותר למתן שירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!