דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית"ר ירושלים

פלילים / הפרקליטות מבקשת להוסיף אישומי הסתה לחלק מעצורי לה פמיליה

כתב האישום המתוקן מייחס לשלושה מהנאשמים בפרשה עבירות של הסתה לגזענות ולאלימות, בעקבות פרסומים בפייסבוק ובקבוצת הוואטסאפ של הארגון

אוהדי בית"ר ירושלים מארגון לה פמיליה (צילום: פלאש 90)
אוהדי בית"ר ירושלים מארגון לה פמיליה (צילום: פלאש 90)

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (חמישי) כי פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לתקן שניים מכתבי האישום שהוגשו בפרשת לה פמיליה בחודש אוגוסט האחרון. הפרקליטות מבקשת להוסיף לחלק מהנאשמים בכתבי אישום אלו, בין היתר, עבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות.

חלק מחברי 'לה-פמיליה' נגדם הוגש כתב אישום, בשימוע בבית הדין המחוזי בת"א באוגוסט 2016. צילום: פלאש 90
חלק מחברי 'לה-פמיליה' נגדם הוגש כתב אישום, בשימוע בבית הדין המחוזי בת"א באוגוסט 2016. צילום: פלאש 90

עומד ומתרגש שכל סכנין עולה באש

הפרקליטות ביקשה להוסיף לנאשם נאור שמואל אישום, רביעי במספר, במסגרתו תיוחסנה לו עבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות. על פי אישום זה, בחודש מרץ 2016 פרסם שמואל בקבוצת הווטסאפ של חברי הקומץ, בה היו באותה עת כ-19 חברים, הודעה שמטרתה, לטענת הפרקליטות, הייתה להסית לגזענות ולאלימות. "גם בתקופות של פיגועים אנחנו לא מפחדים, אני עומד ומתרגש שכל סכנין עולה באש, רואה ערבי רואה שחור, ישר חושב על איך לדקור, לטדי אנחנו מחכים, תבואו נשרוף אתכם חיים", לשון ההודעה ששלח שמואל.

"רואה ערבי רואה שחור, ישר חושב על איך לדקור, לטדי אנחנו מחכים, תבואו נשרוף אתכם חיים" (הודעה שפירסם אחד הנאשמים בקבוצת וואטסאפ של אוהדים)

בנוסף, ביקשה הפרקליטות להוסיף לאחד הנאשמים הקטינים, אישום שישי במספר של של הסתה לגזענות. על פי אישום זה, באפריל 2015 פרסם הנאשם פוסט בפייסבוק, שלטענת הפרקליטות כוון להסית לגזענות נגד ערבים באשר הם. "יזכור מוות לערבים", כתב הקטין. באותה העת לנאשם היו כ- 668 חברים בפייסבוק.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הנאשם נאור שמואל אמר ל'דבר ראשון' בתגובה כי "שוב הוכח שהפרקליטות מפעילה מדיניות אכיפה בררנית וסלקטיבית. יצא לי להיות במשחקים מול אוהדי בני סכנין שקראו קריאות 'איטבח אל-יהוד', או מול אוהדי הפועל תל אביב שקראו קריאות גזעניות, ולא זכור לי שנפתחו חקירות והוגשו כתבי אישום פליליים נגדם. מדובר בהמשך הרדיפה של אוהדי בית"ר ירושלים על ידי הפרקליטות".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד הנאשמים: "מדובר בהמשך הרדיפה של אוהדי בית"ר ירושלים על ידי הפרקליטות"

מעו"ד שחר חצרוני המייצג, ביחד עם עו"ד אורן לבן ועו"ד יהלי שפרלינג, את הנאשם הקטין מסר ל'דבר ראשון' בתגובה כי "מדובר בפרסום אמירה שברור כי אין לה כל מקום, אך אין כל אינדיקציה כי אכן היה זה הנאשם אשר פרסם את אותה האמירה. מכל מקום אין תוכנה של האמירה כדי להסית כנגד מגזר כזה או אחר".

זאת התורה נגד הקוראן, זה יהודים נגד ערבים

חשוד נוסף אליו מתייחסת הבקשה הוא רום גבריאל, בעניינו מעוניינת הפרקליטות להוסיף אישום, תשיעי במספר, של הסתה לגזענות. על פי אישום זה, ב-23 בנובמר 2014 התקיים משחק כדורגל בין קבוצת בית"ר ירושלים לקבוצת בני סכנין. שלושה ימים לפני המשחק פרסם הנאשם פוסט בפייסבוק שמטרתו, לטענת הפרקליטות, היתה להסית לגזענות. "איי דוחא כמה שהתגעגעתי. יום ראשון הקרוב האינתיפאדה תתחיל רשמית! משחק רגיש בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, יתקיים בכפר של האינדיאנים, באצטדיון דוחא. זה לא עוד משחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, זאת מלחמה, זאת התורה נגד הקוראן, זה יהודים נגד ערבים, זה צה"ל נגד חמא"ס. הם רוצים לכבוש את ירושלים, אנחנו נכבוש להם את הכפר. עם כרטיסים או בלי, נגיע כולם כאחד, לכל מקום שנרצה בכל דרך שנבחר. אף אחד לא יעצור אותנו… יום ראשון האינתיפאדה תתחלי, האינתיפאדה של אוהדי בית"ר! באים בכל הכוח, בית"ר למות או לכבוש את הכפר! היום כולם כבר יודעים, כהנה צדק, תשתחוו יא בני זונות, סכנין זונהההה" (השגיאות במקור), כתב גבריאל. לפוסט צירף גבריאל תמונה של שלט עליו נרשם "למות או לכבוש את הכפר". באותה העת לגבריאל היו 2,613 חברים בפייסבוק.

"האינתיפאדה של אוהדי בית"ר! באים בכל הכוח, בית"ר למות או לכבוש את הכפר!"(מתוך פוסט שפירסם אחד הנאשמים בפייסבוק)

עוד הוסיפה הפרקליטות כי ב-1 במאי 2016 בשעות הערב התקיים משחק כדורגל בין קבוצת בית"ר ירושלים לקבוצת בני סכנין באצטדיון טדי בירושלים. החל משעות הבוקר המוקדמות של אותו יום, תכננו חברי הקומץ, ובראשם גבריאל, להכניס לאצטדיון רימוני עשן ואבוקות ולהשליכם למגרש במהלך המשחק. בשל כך, פרסם גבריאל הודעה בקבוצת הווטסאפ של חברי הקומץ, בה היו באותה עת כ-23 חברים, זאת מתוך מה שהגדירה הפרקליטות כ"מטרה להסית לגזענות".

"חברה ההודעה הזאת היא רק לקבוצה פה ולא להעביר אותה לאף אחד אחר.. יחולקו מסכות לאנשים שיושבים על הגוש, עדיפות לחברה משלנו…" כתב גבריאל, "הפריסה נפתחת רק כשמתחיל המשחק ולא לפני, חשוב שלפני שהפריסה נפתחת כולם יהיו עם מסכות על הפנים, להקשיב ולהיות מתואמים עם אנשי הגדר, הפתעות בהמשך, אוהב אותם, אוכל את הלב שלא אהיה היום, בואו נעשה תצוגה אחת כמו שצריך, יאללה לזיין את הישמעלים.. יאללה להיות פעם אחת ממושמעים לבוא מקודם, לעשות טרור יהודי, היידה אחים שלי" (השגיאות במקור). בבקשתה כותבת הפרקליטות כי במעשים אלה, העלה גבריאל תכנים שזכו לחשיפה רבה, מתוך מטרה להסית לגזענות נגד ערבים באשר הם.

פרקליטת אחד הנאשמים: "פרסום האישום על ידי הפרקליטות מבלי שנבחנו ההשלכות הנוגעות לביטחונו של מרשי השוהה בבית המעצר, עולה כדי רשלנות של ממש"

עו"ד רוי גבריאל המייצגת את הנאשם רום גבריאל מסרה ל'דבר ראשון' בתגובה לבקשת הפרקליטות כי "טרם נבחנה מעורבות מרשי במיוחס מאחר וחומר הראיות טרם הועבר להגנה. אולם, כבר עתה ניתן לומר כי אין המדובר בתוכן העולה כדי הסתה לגזענות. פרסום האישום על ידי הפרקליטות מבלי שנבחנו ההשלכות הנוגעות לביטחונו של מרשי השוהה בבית המעצר, עולה כדי רשלנות של ממש. לאחר שתבחן התשתית הראייתית יישמעו הטענות בפני בית המשפט אשר לו ורק לו הסמכות בעניין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!