דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דמוקרטיה

21 שנים לרצח רבין / החלה עצרת זיכרון ליצחק רבין ז"ל ביוזמת מפלגת העבודה

העצרת תחל בשעה 19:00, ובשעה 18:00 יתקיים אירוע של 'מפקדים למען בטחון ישראל' ליד האנדרטה בכיכר, לאחר שבשנים האחרונות אורגנה העצרת המרכזית על ידי קואלציית 'זוכרים את הרצח-נאבקים על הדמוקרטיה'.

הכנות לעצרת הערב - 5.11.16, כיכר רבין (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
הכנות לעצרת הערב - 5.11.16, כיכר רבין (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הערב תתקיים עצרת הזיכרון לראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, בכיכר רבין בתל אביב, לציון יום השנה ה-21 להירצחו, ובסימן 'נלחמים בהסתה ובשנאה ונאבקים על הדמוקרטיה', בארגונה של מפלגת העבודה. עד לשנה שעברה את העצרות לזכר יצחק רבין ז"ל ארגנו מרכז רבין וקואליציית ארגונים בהובלת תנועות הנוער הציוניות.

בשעה 19:00 תחל התכנסות האזרחים בכיכר ובשעה 20:00 מתחיל האירוע, במהלכו יעלו לבמה אמנים ויוצרים, אנשי רוח ואישי ציבור. חסימת התנועה לכלי רכב תתחיל בשעה 18:00 ברחוב אבן גבירול משדרות שאול המלך ועד רחוב פנקס לשני הכיוונים. עיריית תל-אביב פרסמה את רשימת הרחובות המלאה.

חברי הכנסת של מפלגת העבודה מקדמים את ההשתתפות בעצרת ברשתות חברתיות:

ב-15 השנים הראשונות לאחר הרצח, עצרת הזכרון אורגנה על ידי מרכז רבין והתמקדה באבל וזעם על הרצח והתאפיינה בנאומים פוליטיים בנושא תהליך השלום והחברה הישראלית.

בשנים האחרונות העצרת אורגנה על-ידי קואליציית ארגונים ותנועות הנוער תחת הסיסמא: "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה." בעצרות האלו הקפידו המארגנים כי ישתתפו אישים מימין ומשמאל, ללא פוליטיקאים.

לאחר שבשנה שעבה ציינו 20 שנים לרצח הנתעב והתקיימה בככר אחת העצרות הגדולות ביותר, החליטו בקואליציה להתמקד בשיח ובמפגש בין חלקי החברה הישראלית. במקום עצרת מרכזית בכיכר רבין, יתקימו אסיפות ישראליות המוניות בתל אביב, בירושלים ובחיפה ביום הזיכרון הממלכתי לרצח, שיצוין בשבוע הבא, 13 בנובמבר. "דווקא ביום הזיכרון לרצח רבין, חלקיו השונים של העם צריכים להתכנס לדבר ולהחליט איזה מדינה אנחנו רוצים", נכתב בהודעת הארגונים. אירוע ה"אסיפה הישראלית" נועד להגביר את הדיאלוג על לקחי הרצח והאחריות על הדמוקרטיה הישראלית למקומות רבים ברחבי הארץ, ובשילוב של כל האוכלוסיות המרכיבות את החברה הישראלית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!