דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דוד ביטן

עתיד השידור הציבורי / ביטן: "בדקנו את הפייסבוק של בכירי התאגיד, הם שמאלנים"

יו"ר הקואליציה האשים אתמול (שבת) את בכירי התאגיד ש"רוצים לממש את האג'נדה שלהם בתאגיד במימון הציבור". ארגון העיתונאים בתגובה: "ניסיון מקארתיסטי לתייג עיתונאים ולהלך עליהם אימים"

ח"כ דוד ביטן בארוע 'שבת תרבות בחולו בחודש נובמבר(צילום: פלאש 90)
ח"כ דוד ביטן בארוע 'שבת תרבות בחולו בחודש נובמבר(צילום: פלאש 90)

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) המשיך אתמול (שבת) במתקפתו כנגד תאגיד השידור החדש ואמר כי "מדובר בתאגיד שמאלני אנטי ממשלתי". כהוכחה לדבריו אמר ביטן כי "בדקנו את הפייסבוק של שלושה מבכירי התאגיד. מדובר באנשים שמאלניים באופן מובהק. הם רוצים לממש את האג'נדה שלהם ברשות החדשה במימון של הציבור. זה לא מקובל עליי ואלחם על כך עד הסוף".

ביטן, ששוחח עם העיתונאית נחמה דואק באירוע "שבתרבות" בחולון, שלף מכיס חולצתו פתק כתום, שעליו צוינו שמותיהם של עובדים ובכירים בתאגיד: "עקבנו אחרי הודעות הפייסבוק שלהם. מחר אציג לתקשורת את מה שהם פרסמו. הם שכרו מכספי הציבור לוביסטים שיילחמו נגדי ונגד רוה"מ". הוא הוסיף כי "זה לא משנה שהם שמאלנים, השאלה האם הם רוצים לממש את האג'נדה שלהם. ברשות השידור יש פיקוח."

ביטן התייחס גם להקמת הצוות המשותף ללשכת ראש הממשלה ולשר האוצר שמטרתו "לבחון חלופות לשידור הציבורי" ואמר כי לדעתו הקמת הצוות היתה טעות: "לא היה צריך להקים את הצוות. היה צריך לסיים את העניין. להקים או לא להקים את התאגיד. שום דבר לא ייקבר. משמעות הצוות זה לבדוק האם אפשר להתכנס בהתייחס לתקציב. אני לא יודע מה יהיו תוצאות המהלך שלי. היחיד שנלחם ומתנגד זה כחלון. הקמת הצוות היא פירוק התאגיד בסופו של תהליך."

ביטן האשים את התקשורת בכך שהתגייסה באופן "אובססיבי" למען התאגיד: "העיתונות והתקשורת מתעסקים בנושא כל היום בצורה אובססיבית תוך כדי ניגוד עניינים מובהק. התקשורת באה בגישה סובייטית. נלחמת על עצמה ורואה במלחמה על התאגיד כדבר הכי חשוב באופן אובססיבי. אנחנו לא מפחדים מהתקשורת. אתם ממשיכים בשקרים הלוך וחזור. המפרק שנמצא היום הוא יחליט מי יחזור לעבודה. יש הבדל בין 200 עובדים ל-1000 עובדים בני 50 פלוס שגם להם צריך לדאוג".

חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) הגיב בחריפות לדבריו של ביטן ואמר כי "מק׳ארתי לא מת, הוא חי ובועט. אצלנו. מעקב אישי אחר עיתונאים כדי 'לחשוף' את דעותיהם הזכיר את החשוכים במשטרי העולם. כל זה קורה בשבוע שמאיימים על שופטי העליון ועל השידור הציבורי, הנכנס והיוצא. דמוקרטיה במצור.״

בארגון העיתונאים הגיבו בחריפות לדבריו של ביטן והודיעו שיפנו ליועץ המשפטי לממשלה בנושא. "ההתבטאות של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, והמעשים החמורים שהיא משקפת מהווים חציית קו אדום. זו גם פגיעה בפרטיות של עיתונאי התאגיד, גם ניסיון מקארתיסטי לתייג עיתונאים ולהלך עליהם אימים וגם אפליה פסולה על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. עם צאת השבת, יפנו היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחקור את חוקיות מעשים אלה", נמסר בהודעת הארגון.

יעקב אחימאיר, עיתונאי בכיר ברשות השידור, כתב בטוויטר בתגובה לדבריו של ביטן: "ח"כ ביטן בדק את הפוסטים של ראשי התאגיד כדי להוכיח שהם שמאלנים. מה קורה כאן?! הליכוד מקים בולשת?! ואין מוחה?! יש מי המתבייש? ואיני איש שמאל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!