דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

מהלכים אחרונים / קלינטון הולכת על בטוח, טראמפ לוקח סיכונים

בעוד קצת יותר מיממה יפתחו הקלפיות בארה"ב ושני המועמדים עוברים בין אירועים ועצרות בניסיון להכריע את המאבק במדינות המפתח. הסקרים ממשיכים להראות יתרון קטן אך יציב לקלינטון.

המועמדים לנשיאות קלינטון וטראמפ לקראת עימות טלויזיוני (צילום ארכיון: סוכנות AP).
המועמדים לנשיאות קלינטון וטראמפ לקראת עימות טלויזיוני (צילום ארכיון: סוכנות AP).

יממה לפני פתיחת הקלפיות לבחירות לנשיאות ארה"ב, ושני המועמדים מנצלים את רגעי הקמפיין האחרונים, אך באופן שונה מאד זה מזו. המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, מבלה את הימים האחרונים של קמפיין הבחירות שלו במדינות אשר בוחרות באופן מסורתי בדמוקרטים, כדי להראות שהוא אינו מוותר על הפנייה לאנשים שמחוץ למפלגה הרפובליקנית. הילרי קלינטון, לעומת זאת, מתמקדת בימים האחרונים של הקמפיין בהמרצת בוחריה, אלו שבדרך כלל מצביעים למפלגה הדמוקרטית, אבל אולי זקוקים לדחיפה נוספת כדי לצאת ולהצביע.

בניסיון לגייס את קולותיהם של מצביעים שחורים, דיברה קלינטון בכנסייה השייכת לקהילה שחורה בצפון פילדלפיה. המועמדת אמרה לקהל המאמינים כי הבחירות ביום שלישי הן הזדמנות לבחור "תקווה על פני פחד, איחוד על פני פילוג ואהבה על פני שנאה". היא הבטיחה להמשיך במדיניותו של הנשיא ברק אובמה והאשימה את טראמפ בכך שהוא מנסה להרוס את המורשת של הנשיא. "באופן אישי אני מאמינה שהגענו רחוק מכדי להסתובב בחזרה אחורה עכשיו", היא אמרה. "אם נתאחד בחזון משותף ואמונה משותפת, נמצא גם קרקע משותפת".

עם סקרים לאומיים המראים כי היא מחזיקה ביתרון קטן אך יציב, קלינטון גייסה בני ברית ומפורסמים שיעזרו לה לזכות בבחירות במדינות פנסילבניה, אוהיו וניו המפשיר. בין השאר מתכננת קלינטון להופיע עם כוכב האנ.בי.אי לברון ג'יימס, ועם הוריו של החייל הפקיסיטני גזאלה חאן שנהרג בתפקידו. הוריו של חאן נאמו בועידה הדמוקרטית בה מונתה קלינטון למועמדת, ובעקבות נאומם הותקפו על ידי טראמפ, מתקפה עליה זכה לגינויים רבים.

מצב התפלגות האלקטורים בארה”ב ע”פ תחזיות (גרפיקה: דבר ראשון).
מצב התפלגות האלקטורים בארה”ב ע”פ תחזיות (גרפיקה: דבר ראשון).

במקביל, טראמפ קיים אתמול יום מרתוני בקמפיין הבחירות שלו, עם עצירות בחמש מדינות, כולל מינסוטה, מישיגן ופנסילבניה, מדינות שם קלינטון נחשבת למועמדת המועדפת, אך לפי סקרים מסוימים הן "מתנדנות". באופן חריג, קבע טראמפ עצרת בחירות במיניסוטה ביום ראשון, מדינה אשר לא תמכה ברפובליקנים מאז 1972, ובמישיגן, שלא תמכה בהם מאז 1988. עם זאת, אנשי הקמפיין של טראמפ חשים מעודדים מהמומנטום המאוחר לו זכה המועמד בימים האחרונים (לפחות בטרם הודיע ראש האפ.בי.אי קומי על הסרת עננת החשדות מעל קלינטון), ומאמינים כי מעמד העובדים הלבן, בסיס התמיכה המרכזי של טראמפ, יביא לשינוי התוצאות ביום שלישי.

"הנשק הסודי שלנו הוא אזרחי אמריקה שאומרים "מספיק זה מספיק", אמר המועמד לתפקיד סגן הנשיא מייק פנס לערוץ הטלוויזיה פוקס ניוז אתמול.

הקמפיין של קלינטון מצהיר כי הוא מתמקד בהבטחת הניצחון במדינות 'חומת האש' של המועמדות, אשר אמורות להבטיח לה את הניצחון בבחירות. בזמן שהחלה המועמדת את היום בכנסייה האפרו-אמריקנית בפילדלפיה,ערך הנשיא ברק אובמה עצרת תמיכה במדינת מישיגן.

הצבעת האלקטורים בארה”ב לפי מדינות ע”פ תחזיות (גרפיקה: דבר ראשון).
הצבעת האלקטורים בארה”ב לפי מדינות ע”פ תחזיות (גרפיקה: דבר ראשון).

קלינטון התמודדה עם גשם כבד ורוח חזקה כשביקרה בפלורידה בשבת, לפני שהופיעה בפנסילבניה עם זמרת הפופ קייטי פרי. אתמול הופיעה המועמדת הדמוקרטית ביחד עם כוכב האנ.בי.אי לברון ג'יימס. ג'יימס אהוד במיוחד באוהיו, כיליד העיירה אקרון שבאוהיו, וככוכב הקבוצה קליבלנד קאבלירס מעיר הבירה של המדינה, ובמיוחד כמי שהביא לקליבלנד אליפות ראשונה בענף ספורט כלשהו מאז שנות ה-60' של המאה הקודמת. טראמפ מוביל על פי הסקרים באוהיו בפער קטן ואם קלינטון תצליח "לקחת" את אוהיו נצחונה ככל הנראה מובטח.

עוד בתחום כוכבי הבידור, ביום שישי האחרון חלקה קלינטון במה עם ענקית הפופ ביונסה ובעלה הראפר ג'יי-זי. טראמפ מצידו תוקף את אסטרטגיה זו של גיוס כוכבים. "אני לא צריך כוכבים כדי למלא אולמות", הוא אמר לתומכים שלו בצפון קרולינה ביום שבת, "אבל יש לי את המשפחה שלי". בעצרת הבחירות השתתפה גם אשתו מלניה, שלעיתים רחוקות משתתפת בקמפיין של בעלה. יש לציין כי מעטים הכוכבים המפורסמים שהביעו תמיכה בטראמפ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!