דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתן חודורוב

הונאה / מעצרו של יזם הנדל"ן שאחד מעובדיו תקף עיתונאי הוארך בשבוע

לפי תחקיר "אנליסט", שיווק היזם גיא מונסנגו דירות ללא תכניות בנייה ואישור הוועדה המקומית. אתמול הוא נעצר על ידי המשטרה בחשד לעבירות הונאה. עיתונאי ערוץ 10, מתן חודורוב, כתב בתגובה לתקיפתו: "גם הבריון חמום-המוח לא יעצור אותנו משידור הכתבה"

מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)

מעצרו של יזם הנדל"ן גיא מונסונגו הוארך אתמול (שני) בשבוע בחשד לעבירות הונאה, כך פירסם מגזין אנליסט באתר נענע 10. אחד מעובדיו של מונסונגו, העומד במרכז תחקיר "אנליסט", תקף את כתב חדשות 10 מתן חודורוב, לאחר שזה ניסה לאמת את יזם הנדל"ן עם ממצאי התחקיר המעידים על מכירת דירות ללא היתר בנייה מהעירייה. עוד נכתב כי שלשום (ראשון) פשטה המשטרה על משרדיו של מונסונגו ועצרה אותו, ואתמול ביקשה להאריך את מעצרו ב-12 ימים.

במסגרת התחקיר שפורסם ב"אנליסט – המוסף הכלכלי" טען חודורוב כי חברת הנדל"ן שבבעלות מונסונגו משווקת דירות ללא תוכניות בנייה, ובלי שהוגשו בגינן בקשות לאישור הוועדות הרלוונטיות. עוד טען חודורוב בתחקיר כי בפרויקטים אחרים, גבה מונסונגו עמלות שיווק שלא יוחזרו ללקוחות אם הפרויקט ייכשל וזאת בזמן ששיווק להם דירות מבלי שרכש את זכויות הבנייה מהבעלים החוקי שלהן. בנוסף, נטען בתחקיר כי הלקוחות העבירו סכומים גדולים לחברות בשליטת מונסונגו, במקום לחשבונות נאמנות המנוהלים בידי עורך דין כמקובל בענף הנדל"ן.

חודורוב אמר אתמול לאתר 'דה מרקר' כי "במקום להשיב לגופן של שאלות, אחד מסוכני המכירות הבכירים של החברה בחר לנהוג באלימות קשה ובבריונות שבה טרם נתקלתי גם בעימותים מקצועיים קודמים. לא נירתע מהכוחנות ונביא את התחקיר לשידור, ככתבו וכלשונו."

בפוסט ששיתף שלשום בפייסבוק כתב חודורוב כי הוא מודה למי שדרש בשלומו והדגיש כי "גם הבריון חמום-המוח לא יעצור אותנו משידור הכתבה".
תגובת החברה, מרום ברנר, אחת מהחברות שמונסונגו עומד בראשן, לאתר גלובס: "מתן חודורוב נכנס ללא הזמנה או אישור לתוך משרד פרטי, ללא תיאום, תוך שעקף את השומר בכניסה. לכשנכנס למקום, בליווי צלם צמוד, במקום לפנות לאחראי במקום או למנהל, בחר לפתע, לצורכי רייטינג וצילום, לעשות במקום פרובוקציות ולצעוק בהפגנתיות מול כל הנוכחים, ולרבות לקוחות, טענות שונות הפוגעות בקונים, במוכרים ובבית העסק. הוא החל לצעוק כי איש המכירות פועל במירמה. הוא התבקש לעזוב את המקום, וסירב, ואף דחף את איש המכירות במקום. משכך, ומשסירב להתפנות מבית עסק פרטי, אולץ לצאת החוצה והתנגד בכוחניות לצאת, והכול בידיעה שהאירוע מצולם. יש להצטער כי הידיעה על כך עלתה לאוויר ללא מתן זכות תגובה לנושא הכתבה.

"במילים אחרות: חודורוב ביים את הפרובוקציה המציגה אותו כ'מותקף'. ספק אם היה בעל עסק פרטי אחר, שכתב מחליט להתפרע בתוך בית העסק עם צלם, בלי לנסות ולברר איתו את הדברים, מגיב אחרת ומאפשר לו לצעוק בבית העסק באמצע יום העבודה. הכתב סירב לצאת מבית העסק הפרטי ונהג כפי שנהג, כדי שיהיה לו חומר עסיסי לתחקיר טלוויזיה. יש להצטער כי הידיעה על כך עלתה לאוויר ללא מתן זכות תגובה לנושא הכתבה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!