דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2016 לנשיאות ארה"ב

ארה"ב בוחרת / האם הסלבז יעזרו לקלינטון להיות הכוכבת של הבחירות הללו?

מה משותף לביונסה, קייטי פרי, ליידי גאגא, סטיבן ספילברג, ג'ורג' קלוני, רוברט דה-נירו, ג'יין פונדה, טום הנקס, קרי וושינגטון, איימי שומר ואיימי פוהל? ובכן, הם לא יצביעו לטראמפ היום. ולא רק הם

ביונסה, ג'יי זי בעצרת תמיכה בהילארי קלינטון (צילום: סוכנות AP).
ביונסה, ג'יי זי בעצרת תמיכה בהילארי קלינטון (צילום: סוכנות AP).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ביום שישי האחרון הגיעו ביונסה וג'ייזי לקליבלנד, אוהיו, על מנת להופיע בעצרת תמיכה במועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון. אליהם הצטרפו כוכבי היפ-הופ נוספים אבל אין ספק – הם היו העניין. סביר להניח שרוב הקהל שהגיע לעצרת התמיכה הגיע כדי לקבל הופעה חינמית של הזמרים הכי מפורסמים בעולם. ביונסה אמרה על הבמה ש"זו היסטוריה", ואכן אם קלינטון תבחר היא תעשה היסטוריה כשתהיה האישה הראשונה שתכהן כנשיאת ארה"ב.

https://www.youtube.com/watch?v=M6CtVo47dkw

תמיכה של סלבס במועמדים כאלה ואחרים היא דבר שגרתי בארה"ב, ולקראת הרגעים האחרונים של המירוץ לבית הלבן, יוצאים רבים מהם למדינות שונות, בעיקר מתנדנדות, לתמוך במועמד המועדף עליהם. כל כוכב, והקהל המזוהה איתו ופוטנציאל המצביעים שהוא יכול להביא.

למועמדים חשוב שיהיו מאחוריהם כוכבים מפורסמים, והכל במקום ובזמן הנכון. ברוס ספרינגסטין, זמר לבן, שמזוהה עם אמריקה היפה הופיע אמש (שני) בפילדלפיה, מדינה בה קלינטון רוצה להביא בוחרים לבנים שאולי משהו בטראמפ קסם להם, להצביע לה. ביונסה וג'ייזי שהופיעו בקליבלנד, היו אמורים להיות תמריץ למצביעים צעירים ושחורים שקלינטון מקווה להוציא לקלפיות ביום שלישי. ביום ראשון הופיע איתה בעצרת תמיכה הכדורסלן לברון ג'יימס, שמשחק בקליבלנד וזכה איתה באליפות בשנה שעברה.

https://www.instagram.com/p/BMLcctXAgok/

אין ספק שמבחינת הוליווד, הילרי קלינטון לקחה ובגדול את הבחירות האלה. זאת לא חוכמה גדולה, כי באופן מסורתי הוליווד נחשבת מעוז דמוקרטי במיוחד, כמו כל קליפורניה. הסלבס שקלינטון הביאה איתה לעצרות בשבועיים האחרונים הם A-LIST על פי כל קנה מידה. אם בשתי מערכות הבחירות הקודמות הדגש היה על כך שאובמה הוא הנשיא השחור הראשון, במערכת הנוכחית הדגש הוא על כך שקלינטון היא האישה הראשונה עם סיכוי ממשי להיות נשיאה. נשים חזקות רבות מתגייסות לעזור לה לפרוץ את תקרת הזכוכית, והמסר המרכזי שמועבר בהקשר הזה הוא – ביום שלישי אנחנו עושות היסטוריה.

רשימת התומכים בקלינטון היא כאמור ארוכה ובין היתר מכילה את, סטיבן ספילברג, קייטי פרי, ג'ורג' קלוני, קים קרדשיאן, קניה ווסט, רוברט דה-נירו, ג'יין פונדה, דסטין הופמן, שר, אךן דג'נרס, ליידי גאגא, טד דנסון, מג ראיין, סאלי פילד, טום הנקס, קרי וושינגטון, איימי שומר ואיימי פוהלר.

לעומת קלינטון, טראמפ זוכה לתמיכה של סלבס קצת יותר שנויים במחלוקת. לדוגמא חברו הטוב של מנהיג קוריאה הצפונית – הכדורסלן לשעבר דניס רודמן, או השחקנית קירסטי אלי (תראו מי שמדבר) וכמובן השחקן ומושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר. גם הזמר קיד רוק, השחקן ג'ון וויט, הידוענית טילה טקילה, והמתאגרף לשעבר מייק טייסון, והשרירן האלק הוגן. שחקן הפוטבול טום בריידי הביע תמיכה בטראמפ אך נאלץ לחזור בו בשל חוזי חסויות.

טראמפ ושוורצנגר (צילום: סוכנות AP).
טראמפ ושוורצנגר (צילום: סוכנות AP).

 

 

 

 

 

 

 

האם הסלבס יעזרו להילרי? בשונה מקלינטון שסחפה אחריה את הסלבס, טראמפ סחף אחריו את הרשתות החברתיות. פרופ' קרין נהון, מומחית לפוליטיקה של המידע מהמרכז הבינתחומי אומרת כי "הרשתות מאפשרות לטראמפ שגייס חצי מכמות הכסף שגייסה הילרי חשיפה גדולה מאוד. הוא הגיע לחשיפה הרבה יותר גדולה ממנה. טראמפ הצליח בגלל הצורה שבה הוא מתבטא, הבוטות הוא נתפס כמי שמדבר בגובה העיניים, הוא הצליח לייצר ויראליות, וזה משפיע וסוחף".

https://www.youtube.com/watch?v=34PxgHGNAJs

מלבד להופיע בעצרות תמיכה, דרך נוספת ומרכזית יותר של הסלבס להביע תמיכה במועמדים היא דרך הרשתות החברתיות. ליידי גאגא כתבה באינסטגרם שלה VOTEHILLARY#, ג'ניפר לופז מעודדת את תושבי פלורידה ההיספאנים לצאת להצביע, לנה דנהאם מעלה בכל הרשתות באופן יומיומי פוסטים שתומכים בקלינטון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!