דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / למרות הבטחת הממשלה - רופאים שיעברו לפריפריה לא יזכו למענקים

על פי ההסכם, עד שנת 2020 רופאים שיעברו לפריפריה יהיו זכאים למענקים, אך באוצר טוענים כי המשימה הושלמה ולכן הכסף נגמר. רק לאחרונה פורסם דוח הקובע: אי שיוויון גדול בין שרותי הבריאות בין המרכז לצפון והדרום

קופת החולים בקיבוץ יכיני (צילום: אריאל פלמון, מתוך ויקיפדיה)
קופת החולים בקיבוץ יכיני (צילום: אריאל פלמון, מתוך ויקיפדיה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בניגוד להסכם הקיבוצי שנחתם לפני חמש שנים, בו הוסכם על כך שהמדינה תיתן מענקים לרופאים שיעברו לפריפריה עד שנת 2020 – יבוטלו המענקים לרופאים בפריפריה, כך פורסם חדשות ערוץ 2. ממשרד הבריאות נמסר כי הכסף למענקים לרופאים בפריפריה נוצל במלואו לפני שלוש שנים. מאז כל שנה מחדשים את התקציב הזה, המשרד מקווה שימצא לכך הכסף גם השנה.

רק בחודש האחרון פורסם דוח גרוטו, אשר בחן את מצב שירותי הבריאות בצפון, ממנו עלה כי ישנם פערים גדולים בין מצב שירותי הבריאות בין המרכז לצפון. חוסר במיטות ורופאים, ושירותים חסרים: מיטות שיקום, מרפאות כאב בבתיה"ח, אולטרסאונד אנדוסקופי, מכון הקרנות, PET CT (לאבחון סרטן), פסיכיאטריה ועוד.

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס אמרה, "ביטול המענקים לרופאים מתמחים בפריפריה משול להפסקת העירוי לאדם מיובש. שירותי הבריאות בפריפריה מיובשים, והתוצאות הן תמותת תינוקות גבוהה יותר בדרום לעומת הממוצע הארצי ותוחלת חיים קצרה יותר בשנה-שנתיים לתושבי הדרום והצפון לעומת תושבי המרכז. זה מחדל, זה חוסר צדק משווע שאסור להשלים איתו. המענקים לרופאים מתמחים מתמרצים רופאים להגיע לפריפריה ומגבירים את הסיכוי שיישארו שם גם כרופאים מומחים. זהו צעד ראשון וקטן לתיקון העוול".

תגובת הר"י: עו"ד לאה ופנר, מזכ"ל ההסתדרות הרפואית: מענקי הפריפריה והמקצועות במצוקה שההסתדרות הרפואית השיגה בהסכם 2011, הוכחו במבחן במציאות כאמצעי יעיל ביותר למשיכת רופאים הן לפריפריה והן למקצועות במקומה. לצערנו ולשמחתנו היה ניצול מקסימלי של מענקי הפריפריה והמקצועות במצוקה מכוח ההסכם וכתוצאה מכך המענקים ההסכמיים נגמרו לפני כשנתיים. בשנתיים האחרונות הר״י מנהלת כל שנה מאבק במטרה לשכנע את האוצר להקצות עוד כספים למענקים.

תגובת משרד האוצר: משרד האוצר מילא את ההתחייבות למתמחים במלואה בהתאם לסיכום עם הר"י. נחיצות המענקים פחתה לאחר שהמטרה שלשמה ניתנו – מעבר משמעותי של רופאים לפריפריה – הושגה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!