דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2016 לנשיאות ארה"ב

תגובות המערכת הפוליטית / המערכת הפוליטית הישראלית מגיבה לבחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב

חברות וחברי הכנסת מברכים את דונלד טראמפ; הקואליציה דוחקת בנשיא החדש לממש את הבטחתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, באופוזיציה מצפים לשיתוף פעולה ולא שוכחים את ההתבטאויות מעוררות המחלוקת שלו

דגלי ארה"ב וישראל (צילום:Maj Stephanie Addison, ויקימדיה קומונס).
דגלי ארה"ב וישראל (צילום:Maj Stephanie Addison, ויקימדיה קומונס).

חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד היה ראשון המברכים, והזמין את הנשיא הנבחר לביקור בהר הבית: "מסתמן שדונאלד טראמפ הולך להיות נשיאה החדש של ארצות הברית של אמריקה. מתברר שהעם האמריקאי מאס בצביעות ובפולטיקלי קורקט והעדיף על פניהם את הדוגריות. מאחל לו לעלות להר הבית ולהוביל ממקור האור והאנרגיה של העולם שיח של פיוס ושלום עולמי. מזמין אותו בביקורו בישראל לבקר ברחבי יהודה ושומרון ולראות במו עיניו שההתישבות היא הדרך לשלום."

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לתקשורת: ״אני מברך את הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא הנבחר טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. נפעל יחד כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום באזורנו. הקשר האיתן בין ארצות הברית לישראל מבוסס על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וגורל משותף.

ברכתו של הנשיא ריבלין:


יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, בירך את הנשיא הנבחר של ארה״ב בפתח ישיבת המליאה:
״חברות וחברי הכנסת, ברשותכם, אני מבקש, בשמי ובשם כנסת ישראל, לשלוח מכאן, ירושלים, ברכות לנשיא הנבחר של ארצות-הברית, דונאלד טראמפ ולסגנו, מייק פנס.
יחסי ארצות הברית וישראל היו מאז ומתמיד הדוקים וחמים, ואני משוכנע שכאלה הם יוסיפו להיות גם בעידן טראמפ. אני מאחל לאומה האמריקנית שתוסיף לעמוד מאוחדת אל מול האתגרים של אמריקה ושל העולם. הצלחתך, מר טראמפ, היא גם הצלחתנו״

יולי אדלשטיין (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).
יולי אדלשטיין (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).

חברי הכנסת מהבית היהודי וסגנית שר החוץ מהליכוד, ציפי חוטובלי, בירכו את טראמפ ודרשו ממנו לממש את הבטחותיו לגבי ירושלים. שרת המשפטים איילת שקד, דחקה בטראמפ לממש את הבטחת הבחירות שלו: "זאת הזדמנות לממשל האמריקאי להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, בירת ישראל הנצחית. הדבר יסמל את הקשר ההדוק והידידות האמיצה בין שתי המדינות"

שר החינוך הפציר בטראמפ לסייע לו לממש את חזונו הפוליטי: "נצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל להודיע מיידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ, שהיא פגיעה ישירה בביטחוננו ובצדקת דרכנו.  זוהי תפיסת הנשיא הנבחר כפי שמופיע במצעו, ובוודאי זו צריכה להיות דרכנו. חד, פשוט וברור. תם עידן המדינה הפלסטינית"

גם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ביקש מטראמפ לממש את הבטחתו לגבי ירושלים:
"אני בטוח שבתקופת כהונתך תמשיך לחזק את מעמדה וריבונותה של ירושלים כבירת ישראל ותעביר את שגרירות ארצות הברית לעיר. אני מלא ציפיה לתמיכתך בפעולותינו לבניתה ופיתוחה של ירושלים עבור כל תושביה ומזמין אותך לבקר בבירת ישראל.
יחד נבטיח עתיד מזהיר לעיר ירושלים ולארצות הברית״.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) רואה בבחירתו של טראמפ הזדמנות עבור רעיון סיפוח השטחים, ומפציר גם בממשלה בה הוא חבר לממש חזון זה: "הממשל בארה"ב התחלף ואיתו גם הקפאת הבנייה הנוראית שנכפתה על מדינת ישראל בידי הממשל הקודם חייבת להתחלף בתנופת בנייה והתיישבות."

אני בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ ואני נמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות הברית ונביאה לגבהים חדשים.״

 

שר האוצר משה כחלון כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אנחנו מעריכים את הקשר העמוק בין העם בישראל והעם האמריקני, ואת הגיבוי והידידות של ארה"ב למדינת היהודים. יחסים אלו חוצי מפלגות וממשלים לאורך כל השנים. אנחנו מצפים לעבודה משותפת עם הממשל האמריקני החדש לטובת חיזוק הקשרים האסטרטגיים והכלכליים בין שתי המדינות."

השר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
השר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד, הגדיל לעשות ורשם את תגובתו גם באנגלית ואף תייג את הנשיא הבא של ארה"ב בעמוד הפייסבוק שלו: "יחסינו מבוססים על ערכים ועל אינטרסים משותפים. אני סמוך ובטוח שהוא מחויב באופן העמוק ביותר לערכים הללו ולקשרים האסטרטגיים בין שתי המדינות."

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) קרא לטראמפ: "Make Israel great again, אני מקווה שאת האומץ היצירתיות והתעוזה שהראה במערכת הבחירות, ידע להפנות גם למזרח התיכון וילחם איתנו להביא עולם טוב יותר ולהפוך איתנו גם את ישראל לגדולה שוב."

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) בירכה בטוויטר: "ברכות לנשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ. מאחלת לאמריקה ולעולם כולו שיממש את מה שהבטיח בנאום הניצחון – ולא בקמפיין."

ח״כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), בחרה להתייחס לאחד הנושאים בגינם הנשיא החדש הואשם במיזוגניה ושובינזם: "יום קשה שבו נבחר אדם שנשא דגל של פגיעה והשפלה בנשים ובאחרים. זה יום קשה לכל הנשים והגברים שנשאו עיניים אל האשה הראשונה שהיה לה סיכוי אמיתי ומצדק להיות האשה הראשונה בתפקיד מנהיגת העולם החפשי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!