דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יחסי עבודה

יחסי עבודה / עובדי רשות ההגירה והאוכלוסין ישבתו במחאה על התעמרות בעבודה

ביום ראשון הקרוב ישביתו העובדים את לשכות הרשות לשעה אחת, בה ייערכו אספות עובדים. לטענתם, מתעמרת ההנהלה בעובדי הרשות ובחברי ועד העובדים מתוך מטרה להחליש את כוחם.

רשות האוכלוסין וההגירה (צילום אילוסטרציה: דבר)
רשות האוכלוסין וההגירה (צילום אילוסטרציה: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי רשות ההגירה והאוכלוסין צפויים להשבית את לשכות הרשות בבוקר יום ראשון הקרוב, זאת על רקע טענות להתעמרות אישית של ההנהלה בעובדים וכלפי חברי ועד בפרט. לטענתם, מטרת ההנהלה היא  להחליש את העבודה המאורגנת ברשות ולפגוע בכוחם של העובדים. הצעדים בהם נוקטת ההנהלה, לדבריהם, ופוגעים ביחסי העבודה ברשות כוללים, בין היתר, חוסר הגינות בשיבוץ עובדים בכל הלשכות  תוך שרירות לב וחוסר סבירות קיצוני. ההשבתה תתקיים בשעות 9:00-8:00, ובמהלכה יערכו אספות הסברה לעובדים בנושא התעמרות בעבודה.

"התנהגות מטרידה ומשפילה שאינה פיזית"

תופעת ההתעמרות בעבודה זכתה להתייחסות בתי הדין ביולי 2015, אז פסקה שופטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דיתה פרג'ינין, כי גיא אליהו, עובד לשעבר במעון ראש הממשלה, יפוצה ב-120 אלף ש"ח על רקע תנאי העסקה פוגעניים בהם הועסק.

בפסיקתה, כתבה השופטת כי "בעת האחרונה גברה המודעות להעסקה פוגענית הנקראת גם התנכלות תעסוקתית או התעמרות במקום העבודה. מדובר בהתנהגות מטרידה ומשפילה שאינה פיזית, המופנית כלפי עובדים באופן חוזר ונשנה". בין היתר ציינה השופטת פרג'ינין התנהגויות כאלימות מילולית, פגיעה במעמד, מתן משימות משפילות, ניתור ובקרת יתר, הפגנת שליטה והתנהגויות אימפולסיביות והרסניות.

עוד ציינה השופטת את הצעת החוק למניעת התעמרות בעבודה, שיזמה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), שעברה באותו חודש בקריאה טרומית בכנסת. עו"ד אסף רוזנברג, ממונה בכיר לנושא המשמעת בנציבות שירות המדינה שלח מכתב בנושא מניעת התעמרות בעבודה, ובו ציטט דברי השופטת לכלל מנכ"לי וסמנכ"לי מנהל ומשאבי אנוש במשרדי הממשלה בסוף אוגוסט האחרון.

נתונים שהוצגו בכנס איגוד הרופאים התעסוקתיים בהסתדרות הרפואית, שעסק בנושא, העלו כי לפחות אחד מכל ארבע עובדים בישראל חווה התעמרות בעבודה במהלך הקריירה שלו, כי כ-50% מהאנשים שחוו התעמרו בעבודה פוטרו או התפטרו לבסוף, וכי התופעה מובילה לאבדן של כשני מיליון ימי עבודה בשנה, וכ-מיליארד וחצי ש"ח.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "מדובר בשביתה מיותרת של הלשכות ובפגיעה בציבור ללא שום סיבה מוצדקת. ההשבתה נובעת מסוגיה מקצועית לחלוטין של עובדת שאינה מוכנה לפעול על פי נהלי העבודה הקבועים לכלל העובדים ועל פי הנחיות הממונים עליה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!