דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רמת גן

ניצול מיני / המשטרה סגרה 5 מכוני "ליווי" במתחם הבורסה ברמת גן

ראש עיריית רמת גן הבטיח להשאיר את המתחם "נקי" מ"עסקים מפוקפקים", אך השימוש בכלים הבירוקרטיים לא יוציא את הנשים ממעגל הזנות

פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג, ארכיון  (צילום: דוברות המשטרה).
פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה).
יהל פרג'

במבצע משולב של השיטור העירוני רמת-גן וגורמי משטרה ועירייה נוספים, נסגרו השבוע בפעילות מיוחדת חמישה בתי בושת בהתאם לחוק הבטיחות במקומות ציבוריים. באחד מהם אף נתפס אקדח הזנק שהוחרם על ידי הכוחות בשטח. בתי הבושת נסגרו בצו לשלושים ימים.

המבצע הוא חלק מתוכנית של עיריית רמת גן להפוך את מתחם הבורסה לבטוח ונקי יותר, עבור העובדים והעוברים ושבים. ראש עיריית ר״ג, ישראל זינגר אמר כי ״מתחם הבורסה בעיר הופך בשנה האחרונה למתחם בילויים ועסקים, המתחרה באזורי התיירות הגדולים בגוש דן. נקיון מתחם הבורסה מעסקים מפוקפקים הוא חלק בלתי נפרד מהשינוי המהותי הנעשה בבורסה ולא נפסיק לעסוק בכך עד שנדע שפעילות האכיפה והפיקוח במקום כנגד עסקים אלה הצליחה באופן מלא״.

פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג (צילום: דוברות המשטרה).
פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג (צילום: דוברות המשטרה).

גורם בעיריית רמת גן מסר ל'דבר ראשון' כי מתחילת נובמבר פועל צוות הכולל שישה שוטרים ושישה פקחים, אשר שוהה במקום באופן קבוע. במתחם ישנם כ-200 בתי עסק, עשרות אלפי אנשים עובדים במקום, ועוד אלפים עוברים בו כל יום. לפי הגורם, עיריית רמת גן ניסתה לסגור בעבר 'בית בושת' שפעל במקום, אך הוועדה המחוזית אישרה את המשך פעילותו משום שלא עבר על החוק ופעל כ'בית עינוגים', הגדרה נזילה מאוד המאפשרת את קיומם של אותם מקומות.

"כל הכבוד לעיריית רמת-גן שמוכה להתמודד עם הסוגיה הזו, יש רשויות רבות מדי המעלימות עין, אבל האופן בעייתי." אמרה ל'דבר ראשון' רעות גיא, פעילה מרכזית במאבק בתופעת הזנות. "אני אמביוולנטית משום שמצד אחד סוגרים את המקומות האלו, אבל מהצד השני לא סוגרים אותם בגלל האלימות כלפי נשים או בגלל שזה פשוט לא מוסרי, סוגרים בגלל שחסר מטף. מטר ממתחם הבורסה יש את רחוב ז'בוטינסקי, שם יש הרבה 'דירות אירוח', שנפתחות ונסגרות. חשוב לי לחזק את עיריית רמת גן על הצעד, אבל המפעילים של המקומות האלו בפעם הבאה ידאגו שהכל יהיה לפי הספר, ולא תהיה עילה לסגירה."

פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג (צילום: דוברות המשטרה).
פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג (צילום: דוברות המשטרה).

"צריך לשאול 'טוב למי?' לא רק 'האם זה טוב'. האם זה צעד שטוב לעירייה? למפעילים? לנשים? אם רוצים לטפל בנשים עצמן, אפשר להיעזר בגורמי רווחה, באירגוני הסיוע, בעובדים סוציאליים, כמו שהמשטרה יודעת לעשות. קודם כל צריך לדאוג לנשים עצמן, כמו שמנסה עכשיו ח"כ שולי מועלם לעשות בחוק המשלב את הפללת הלקוחות וסל השיקום לנשים." אמרה גיא.

מעיריית רמת גן נמסר כי האחריות על הטיפול והשילוב של עו"ס בפשיטה הוא באחריות המשטרה.

ממרחב דן במשטרת ישראל נמסר כי בפשיטה נכח נציג של העירייה, ואם ניכר כי אחת מהנשים זקוקה לסיוע, מפנים אותה לטיפול הרווחה. בנוסף, נמסר כי ניתן להגיש תלונה במשטרה על הדירות ברחוב ז'בוטנסקי.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!