דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ישראל

ישראל-רוסיה / נתניהו למדבדב: "יש לנו אינטרס משותף להגדיל את הסחר"

במסגרת ביקורו של ראש ממשלת רוסיה בישראל נחתמו הסכמי שיתוף פעולה בתחום החקלאות, הבנייה והמכס. נתניהו הדגיש את חשיבות התיאום הבטחוני בין המדינות והודה על מאמצי רוסיה להשבת שלושת הישראלים המוחזקים ע"י חמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב (צילום: פלאש 90).
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב (צילום: פלאש 90).
דוד טברסקי

ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב נפגש אתמול (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה ראובן ריבלין. מדבדב הגיע לישראל ביום שלישי בערב, וביקורו עומד בסימן חתימת הסכמי שיתוף פעולה כלכלי בין ישראל לרוסיה וציון 25 שנה לחידוש היחסים בין המדינות.

"ראש הממשלה מדבדב, ידידי דמיטרי, אני שמח לראות אותך כאן בירושלים ביחד עם כל הפמליה המרשימה שלך. הביקור שלך מסמל את היחסים הקרובים שהולכים ומתהדקים בינינו בסימן של 25 השנים של חידוש היחסים" פתח בדבריו בנימין נתניהו. בהמשך הדברים ציין נתניהו על שורה של הסכמים עליהם חתמו המנהיגים הקשורים בתחום החקלאות, הבנייה והמכס.

"אני בעד תחרות חופשית ואני בעד פתיחת המכשולים, יש לנו אינטרס משותף להגדיל את הסחר בכל דרך", אמר נתניהו, "יש עוד כמה קבוצות על המגרש הזה, קזחסטן ביניהן ועוד, ואני בתיאום אתכם אעלה את קידום אזור הסחר המגובש שאנחנו רואים אותו, אני חושב שזה לטובת כל השחקנים."

נתניהו אמר למדבדב שלמעצמות רוסיה וארה"ב יש אינטרס משותף להילחם יחד עם ישראל בטרור האיסלמי. הוא דיבר גם על הצורך למנוע נשק גרעיני מאיראן, מדינה שלה קשרים ענפים עם רוסיה הכוללים גם תמיכה בתכנית הגרעין שלה. "אנחנו נחושים לעשות שני דברים: הראשון, למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני והשני, למנוע מאיראן בכל מצב שיהיה בסוריה, עם הסדר או בלי הסדר, אנחנו נחושים למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה… וכמובן את חימושו של ארגון חיזבאללה עם נשק מסוכן שמכוון נגדנו." עוד הוסיף נתניהו כי "שיתוף הפעולה, או יותר נכון התיאום הביטחוני בינינו, הוא בעל חשיבות יתרה. ואני מקבל בברכה את התיאום הזה שאנחנו עושים באופן שוטף ומעת לעת בפגישות שלי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין."

נתניהו התייחס גם להסכם הפנסיות שתשלם רוסיה לעולים שעלו מרוסיה לישראל ונאלצו לוותר על האזרחות הרוסית שלהם. בנוסף לכך הודה נתניהו על נכונותו של פוטין לעזור לישראל בהשבת גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול המוחזקות בידי חמאס בעזה, ולשחרר את שלושת האזרחים הישראלים המוחזקים בידי חמאס – אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד ואזרח נוסף.

מדבדב ביקר גם במכון וולקני – מכון המחקר החקלאי הממשלתי של ישראל, שם נחתם הסכם ארוך טווח (מפת דרכים) לשיתוף פעולה בתחום החקלאות. ההסכם מתמקד בתחום החלב, פרויקט פיתוח משק החלב הרוסי וטכנולוגיות השקייה. במקביל, סוכם על שיתוף פעולה מקצועי בין האוניברסיטה הממלכתית של משרד החקלאות הרוסי ומכון וולקני הישראלי. ההסכם נחתם בין שר החקלאות אורי ואריאל וסגן שר החוץ סרגיי לוין.

שיתוף פעולה נוסף שיחל בין ישראל ורוסיה הוא בתחום הדיור. שר הבינוי והשיכון יואב גלנט חתם עם מקבילו הרוסי מיכאל מן על הצהרת כוונות לשיתוף פעולה בתחומי הבינוי והשיכון – פיתוח יחסי שותפות, קידום ויישום של פרויקטים משותפים בתחום, חילופי מידע ורגולציה משפטית וטכנית, זיהוי הזדמנויות ואתגרים בתחומי השיכון והבינוי. למימוש מטרות אלו יוקם צוות עבודה מיוחד שיעבוד תחת הוועדה הכלכלית המעורבת של ישראל-רוסיה.

ישראל ורוסיה חתמו גם על פרוטוקול מכס – הרחבת הסכם שיתוף הפעולה בתחום הקיים משנת 1997; במסגרתה הצדדים יקיימו על בסיס קבוע חילופי מידע מקדימים על-מנת לייעל ולשפר את תהליך הסחר תוך מניעת עיכובים ועודף בירוקרטיה בחילופי טובין. כמו כן, יתמקדו בייעול הפיקוח והאכיפה במכס.

ההסכם האחרון שנחתם הוא ברית ערים תאומות בין יקנעם והעיר סקולקובה, אשר לשתיהן מרכזי חדשנות והייטק. במסגרת ההסכם יתקיימו חילופי נוער ואקדמאים במטרה לקדם חשיבה יצירתית, שגשוג עסקי בדגש על ניצול פוטנציאל טכנולוגי של שתי המדינות, ההסכם נחתם בין ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי וראש קרן סקולקובה איגור דרוזדוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!