דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

מוקדמות המונדיאל / את מי תפגוש היום נבחרת ישראל במשחקה מול נבחרת אלבניה?

במשחקה הרביעי בקמפיין מוקדמות המונדיאל, תפגוש נבחרת ישראל את נבחרת אלבניה החזקה, שעברה בשנים האחרונות מהפך של ממש והפכה מנבחרת חלשה לקבוצה לוחמנית, המורכבת משחקנים שהיגרו מקוסובו ואלבניה לרחבי אירופה

נבחרת אלבניה בכדורגל (צילום ארכיון: Steindy / ויקיפדיה).
נבחרת אלבניה בכדורגל (צילום ארכיון: Steindy / ויקיפדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל תשחק היום (מוצאי שבת) בשעה 21:15 במשחק חוץ קשה מול נבחרת אלבניה. זהו יהיה משחקה הרביעי של נבחרת ישראל בקמפיין מוקדמות המונדיאל 2018. הנבחרת הישראלית מגיעה מעודדת למשחק אחרי שני נצחונות רצופים מול נבחרות ליכנשטיין ומקדוניה. הפעם המשוכה תהיה הרבה יותר גבוהה מול נבחרת אלבניה החזקה והמפתיעה.

נבחרת אלבניה היא אחת הנבחרות המפתיעות ביותר בשנים האחרונות, שהפכה מאחת הנבחרות החלשות באירופה לנבחרת שסיימה במקום השלישי בבית באליפות אירופה, כאשר היא מציגה רוח לוחמנית ומשחקים נהדרים מול שוויץ וצרפת החזקות, להן הפסידה, וניצחון היסטורי על נבחרת רומניה.

על המהפך אחראי ג'ובאני דה ביאזי האיטלקי בן ה-60 שהגיע ב-2011 לאמן את הנבחרת המקומית, לאחר שבאיטליה אימן בליגה השניה ואת טורינו במספר קדנציות כולל בליגה האיטלקית הבכירה. דה ביאזי קיבל החלטה לשנות את אופן החשיבה של הנבחרת האלבנית בשני אופנים עיקריים: הראשון, כאשר התאים את הקבוצה לסגנון הגנתי מובהק ויציאה למתפרצות, והשני, החלטה תקדימית באירופה, והיא לאמץ את השיטות של נבחרות אפריקאיות, לחפש שחקנים עם שורשים מקוסבו או אלבניה ולשכנע אותם לייצג את הנבחרת האלבנית. וכך תוך ארבע שנים ושני קמפיינים בלבד הפכה אלבניה מנבחרת שמפסידה במוקדמות ללוקסמבורג, לנבחרת חזקה ולוחמנית שמעפילה מהמקום השני בבית המוקדמות לאליפות אירופה, אחרי ניצחון על פורטוגל ושתי תוצאות תיקו מול דנמרק.

אטריט ברישה (27, אטלנטה) שוערה הגבוה (1.96) והאתלטי של נבחרת אלבניה מסמן יותר מכולם את השינוי הגדול שהנבחרת הזאת עוברת. ברישה היה המגויס הראשון של דה ביאזי לאחר שהאחרון נסע לשבדיה כדי לשכנע את השוער הצעיר – שנולד בקוסבו ועזב אותה עם משפחתו במהלך המלחמה בקוסבו לשבדיה – להצטרף לנבחרת. השוער שיחק אז בקלאמר השבדית וב-2013 נבחרת לשוער המצטיין בשבדיה. משם עבר ללאציו הגדולה באיטליה. בלאציו שיחק ב-47 משחקי ליגה כשהוא מתחרה על המקום בהרכב מול מרצ'טי האיטלקי ומנצל את פציעותיו הרבות של שוער הסגל הרחב של איטליה. רגע השיא שלו היה ב-2014 כאשר נבחר לשוער הזר המצטיין בליגה האיטלקית. השנה החליט לעבור לאטלנטה והוא שותף בכיר לפתיחת העונה המצוינת של הקבוצה הממוקמת באופן מפתיע במקום ה-5 אחרי 12 מחזורים בסריה א'.

מיטב העצירות של ברישה:

https://www.youtube.com/watch?v=kGfDO8kR4HU

אלסייאד היסאי (22, נאפולי) הוא אחד השחקנים הבודדים בנבחרת שנולד, גדל ופרץ מאלבניה עצמה. מגנה הימני של הנבחרת יכול לשחק גם בצד שמאל וגם לאייש תפקיד התקפי יותר בקישור. הוא בעל שליטה טובה בכדור, התמצאות הגנתית מצוינת וראיית משחק טובה שעוזרת לקבוצה בחלק ההתקפי. בגיל 15 הצטרף משקודרה האלבנית לאמפולי האיטלקית. מי שסידר לו את המעבר הוא אביו שעבר לגור באיטליה בתחילת שנות האלפיים כמהגר עבודה מאלבניה הענייה. היסאי הצעיר התקדם במחלקת הנוער והמילואים של אמפולי עד שהצטרף לקבוצה הבוגרת בליגה הבכירה. ב-2015 עבר תמורת 6 מיליון יורו לנאפולי הגדולה ובמהרה תפס מקום קבוע בהרכב. הוא נחשב לאחד המגינים הצעירים הטובים ביבשת וכנראה נראה אותו בשנים הקרובות עושה את המעבר לאחת הקבוצות הגדולות באירופה.

ביצעיו ההגנתיים וההתקפים של היסאי:

https://www.youtube.com/watch?v=67rNHyuuems

ארלינד אייטי (23, טורינו), שחקנה החדש של טורינו האיטלקית, הוא עוד שחקן הגנתי צעיר ומעניין שכדאי לשים לב אליו. אייטי שנולד וגדל בשוויץ נחשב לבלם חזק ששיחק בבאזל השוויצרית לפני שעבר בשנה שעברה לפרוזינונה מהליגה האיטלקית. למרות שנה יחסית בינונית בפרוזינונה,אשר ירדה גם לליגה השניה אייטי הצליח לקבל הזדמנות נוספת בליגה הבכירה במדי טורינו. ביורו הוא קיבל את ההזדמנות במשחקים מול צרפת ורומניה והיה נהדר בהם, מאז ממשיך להיות שחקן הרכב קבוע בנבחרת האלבנית.

מארגים מבראיי (30, קלן), הוא בלם גרמני שהצטרף לנבחרת האלבנית בעקבות שורשים של הוריו בקוסבו. מבראיי הוא המנהיג של הנבחרת בחלק האחורי, השחקן המנוסה והאחראי, שסביבו ישנם בעיקר שחקנים צעירים כישרוניים. הוא משחק בקלן בליגה הבכירה בגרמניה ומאחוריו כבר 121 משחקים בליגה הבכירה בגרמניה.

טאולנט ג'אקה (25, באזל) הוא אחיו הגדול של גרניט ג'אקה מארסנל. טאולנט נולד וגדל בשוויץ ביחד עם אחיו, כבנים למהגרים מקוסבו שהגיעו לבאזל. שני האחים גדלו ביחד במחלקות הנוער של באזל וכאשר גרניט פרץ לתודעה והפך לכוכב הצעיר של באזל ונבחרת שוויץ, טאולנט חיכה בסבלנות להציג את כישוריו כבלם וכקשר אחורי. בשנים האחרונות הפך לשחקן הרכב קבוע באלופת שוויץ אשר הרשימה בהישגיה בליגת האלופות ובליגה האירופית. טאולנט הצטרף לנבחרת האלבנית אחרי שדווקא אחיו גרניט שכנע אותו לייצג את נבחרת אלבניה כי שם יש לו סיכוי גדול יותר להשתתף במשחק הבינלאומי, בניגוד לנבחרת שוויץ העמוסה בכוכבים. ביורו האחרון השניים היו חלק מאירוע היסטורי כאשר לראשונה באליפות אירופה שיחקו שני אחים אחד נגד השני במדי שתי נבחרות שונות. ג'אקה מתפקד כקשר אחורי חזק ובלתי עביר ולמרות שאינו גבוהה הוא מנצל מיקום טוב ומבנה גוף חזק כדי לנצח בתיקולים ולשבור את קו הקישור של היריבה. השנה בחר להוסיף עוד אלמנט חשוב למשחקו והוא מנסה להגדיל את ההשתתפות במשחק ההתקפה של קבוצתו. הוא בישל כבר חמישה שערים בעונה הנוכחית בבאזל, כולל בליגת האלופות מול פ.ס.ז'.

מיטב הביצועים:

https://www.youtube.com/watch?v=xmgRxvAwtEE

לדיאן ממושאי (29, פסקרה) נולד באלבניה וגדל מגיל 8 באיטליה. הקשר המרכזי נדד במשך שנים בקבוצות קטנות מהליגה השניה והשלישית באיטליה. ב-2014 הצטרף לפסקרה ובשנה שעברה כיכב בקבוצה כאשר כבש 11 שערי ליגה וחמישה בישולים נוספים. פסקרה עלתה בסוף העונה לליגה הבכירה וממושאי ממשיך לפתוח בהרכב הקבוצה הקטנה, אשר מתקשה בינתיים בליגה האיטלקית הבכירה ומדשדשת בתחתית הליגה.

בקים בלאי (25, טרק גרוזני) הוא חלוץ החוד הגבוהה. הוא בעל משחק ראש טוב והתמצאות נהדרת ברחבה. בלאי הוא השחקן המסוכן ביותר בנבחרת האלבנית ויהיה האיום המרכזי על שער נבחרת ישראל. החלוץ עבר השנה מראייקה הקרואטית לטרק גרוזני ועשה את הפריצה שלו. כאשר מתחילת העונה כבש 8 שערי ליגה ב-12 משחקים. הכושר הנהדר שלו כולל 5 שערים בשלושה משחקי הליגה האחרונים (כולל צמד מול זניט). בלאי שפורח בקבוצה הצ'צנית ומרגיש בנוח באזור המוסלמי של רוסיה, שותף בכיר לפתיחת העונה המפתיעה של גרוזני שממוקמת במקום השלישי בליגה הרוסית.

בלאי כובש צמד מעולה במשחק הליגה האחרון מול זניט החזקה:

https://www.youtube.com/watch?v=mfMuylZFmC8

נבחרת אלבניה נחשבת לנבחרת איכותית יותר מנבחרת ישראל. היא אוהבת לשחק במערך 4-1-4-1 כאשר המערך יכול להפוך גם ל-5-3-2. שחקן המפתח במערך הוא ג'אקה שעובר מהקישור להגנה. בנבחרת האלבנית אימצו באהבה את המהגרים בעלי השורשים האלבנים ולראייה, בסגל למשחק מול נבחרת ישראל הוזמנו תשעה שוויצרים, ארבעה איטלקים, גרמני, שבדי סלובני ורק שישה אלבנים שגדלו והתפתחו בליגה המקומית.

ולמרות הכל, הצלחת הנבחרת הציתה מחדש את הלהט הלאומי האלבני וגם שחקניה השונים אימצו באהבה את שורשיהם האלבנים. לכן גם המשחק מול נבחרת ישראל יהיה באווירה לוהטת כאשר שתי הנבחרות מחפשות את הניצחון השלישי והמקום השלישי בבית, אחרי איטליה וספרד החזקות.

נאחל לנבחרת ישראל בהצלחה גם במשחק החוץ הקשה הזה בתקווה שגם הפעם אלישע לוי ושחקניו יחזרו עם שלושת הנקודות לישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!