דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות בארה"ב

עידן טראמפ / ההפגנות ברחבי ארה"ב כנגד בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ממשיכות

שני שוטרים נפצעו במהלך הפגנות בעיר אינדיאנפוליס שבאינדיאנה. באיזורים אחרים בארה"ב התקיימו הפגנות ללא אירועים מיוחדים. אחת המפגינות בניו-יורק אמרה: "אני לא רוצה לחיות במדינה בה חברי לא נכללים ומפחדים. יותר לא אהיה מחוברת לכורסה"

מחאות באומהה, נברסקה כנגד מינויו של טראמפ לנשיא ארה״ב (צילום: סוכנות AP).
מחאות באומהה, נברסקה כנגד מינויו של טראמפ לנשיא ארה״ב (צילום: סוכנות AP).
מיכל רוזן

אזרחים אמריקניים ממשיכים להפגין בארצות הברית בעקבות בחירתו לנשיאות של דונאלד טראמפ. הלילה נפצעו שני שוטרים במהלך הפגנות שנערכו בעיר אינדיאנפוליס שבאינדיאנה. המשטרה המקומית כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי היא עצרה שלושה מפגינים שיידו אבנים ופצעו את השוטרים. ההפגנות אתמול, ביום השלישי למחאה, נפתחו באדם שנורה בפורטלנד אורגון. הירי אינו ירי משטרתי והמשטרה פתחה בחיפושים אחר חשוד בירי. לפי אמצעי תקשורת זרים, מצבו של הפצוע אינו מסכן חיים.

בלילה שבין שישי-לשבת (שעון ישראל), לאחר שמאות המפגינים בפורטלנד צעדו ברחבי העיר תוך הפרעה לתנועה וריסוס כתובות גרפיטי, השתמשה המשטרה בגז מדמיע וברימוני עשן על מנת לפזר את המפגינים. הרשויות טענו כי נזרקו חפצים בוערים לעבר כוחות המשטרה ובנוסף במהלך הפגנת המחאה שתוכננה על ידי המארגנים להיות שקטה, ארעו מקרי ונדליזם ותקיפה.

באזורים אחרים של ארה"ב נצפו הפגנות וצעדות שקטות, ללא אירועים מיוחדים, בקמפוסים וברחובות. מאות הצטרפו בשישי אחר הצהריים ל"עצרת אהבה" במנהטן. לסלי הולמס (65), מווילטון, קונטיקט, נסעה במשך שעה ברכבת לעצרת. לדבריה, זו הפעם הראשונה מאז ההפגנות כנגד מלחמת ויאטנם בשנות ה-70 שהיא יוצאת להפגין.

מחאות באטלנטה, ג׳ורג׳יה כנגד מינויו של טראמפ לנשיא ארה״ב (צילום: סוכנות AP).
מחאות באטלנטה, ג׳ורג׳יה כנגד מינויו של טראמפ לנשיא ארה״ב (צילום: סוכנות AP).

הולמס מתארת עצמה כליברלית שנשארת בבית מחוברת לכורסה, אבל הצהירה כי "יותר לא אהיה מחוברת לכורסה". הולמס המשיכה "אני לא רוצה לחיות במדינה בה חברי לא נכללים ומפחדים, אני לא רוצה שילדי יגדלו בעולם מפחיד ונכדותי יסבלו מאפליה בעבודה ובפוליטיקה ולא יוכלו לממש את הפוטנציאל שלהן, אז אני כאן מוחה עבורן".

בערב, צעדות במיאמי ובאטלנטה הפריעו לתנועה. ניקולס קווירקו, תומך טראמפ, נסע מסאות' ביץ' למיאמי. גם הוא היה בין מאות רכבים שנתקעו בכביש המהיר. "טראמפ יהיה הנשיא שלנו. אין דרך לשנות זאת וככל שאנשים יבינו זאת מהר יותר כך יהיה לנו טוב יותר" אמר. "יש הבדל בין מחאה שקטה לבין לחסום מקטע של כ-12 ק"מ בכביש מהיר , זה שגוי".

לאחר שבלילה הקודם יותר מ-200 איש נעצרו, יותר מאלף איש יצאו הלילה וצעדו במחאה לאורך רחובות קליפורניה כולל בעיר התחתית של לוס אנג'לס. בבייקרספילד, היכן שטראמפ פופלרי יותר מברוב המדינות, אחדים החזיקו בשלטים "אנטי-טראמפ, פרו-אמריקה".

מחאות באטלנטה, ג׳ורג׳יה כנגד מינויו של טראמפ לנשיא ארה״ב (צילום: סוכנות AP).
מחאות באטלנטה, ג׳ורג׳יה כנגד מינויו של טראמפ לנשיא ארה״ב (צילום: סוכנות AP).

מחאות קטנות נצפו גם בדטריוט, מיניאפוליס, קנזס סיטי, אולימפיה ווושינגטון. יותר מ-200 איש נשאו שלטים והתכנסו על מדרגות בית המחוקקים במדינת וושינגטון. המוחים צעקו "לא הנשיא שלי", ו"לא טראמפ, לא ל-KKK (קו-קלוקס-קלאן הוא שמם של ארגוני אחווה בארצות הברית המאמינים בעליונות הגזע הלבן, בגזענות, בהומופוביה באנטישמיות, באנטי-קתוליות ובשנאה למהגרים. מ.ר.), לא לארה"ב פשיסטית". בטנסי סטודנטים שרו שירי זכויות אדם בשעה שצעדו ברחבי הקמפוס באוניברסיטת ואנדרבליט וחסמו את אחד הרחובות של הקמפוס.

נאדיה גאווינו (25) למדה על המחאה דרך הטוויטר והצטרפה למחאה בשיקאגו בערב יום חמישי. גאווינו שאביה היגר מפרו ואימה מקסיקנית, גדלה על מורשת לטינית. לדבריה, היא לקחה אישית את האמירות הקשות של טראמפ כנגד מהגרים בכלל ולטינים בפרט. "ברור שאני מסכימה שטראמפ גזען, סקסיסט, סובל מהומופוביה ומיזוגני. הוא כל אלה, ואת אלה את לא רוצה כמנהיג" אמרה גאווינו.

אשלי ליין נגל (27) אמרה שהצטרפה למחאה בחמישי בדנבר. "זו הפעם הראשונה בחיי שיש מנהיג שאני מפחדת ממנו" אמרה נגל, שתמכה בברני סאנדרס והצביעה להילארי קלינטון. "זה לא שאנחנו לא יודעים להפסיד" אמרה והוסיפה "אנחנו באמת ובכנות מאוכזבים, כועסים ומפחדים. הפלטפורמה המבוססת על גזענות, פחד מזרים והומופוביה מחזיקה בכל כך הרבה כח ועכשיו הצליחה לקחת שליטה על הייצוג שלנו בנשיאות".

מחאות קודמות משכו אלפי אנשים בניו יורק ובמרכזי ערים גדולות אחרות אך צל כבד האפיל על המחאות השקטות והרגועות בעקבות אירועי הוונדליזם, האלימות וחסימת הכבישים. בשיקאגו מספר קבוצות מתכננות מחאות לאורך השבת, כמו גם בלאס וגאס, לוס אנג'לס ואזורים אחרים של ארה"ב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!