דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

21 שנים חלפו מאז נרצח ראש הממשלה ושר הבטחון יצחק רבין, ובארץ יתקיימו אירועים מגוונים שמטרתם לקיים שיח דמוקרטי, דווקא מתוך השבר הגדול. וגם: הפגנה יהודית-ערבית במחאה על הפקרת בטיחותם של פועלי הבניין, סטודנטים למקצועות הבריאות יפגינו מול הכנסת, ומי רוצה לארח אורחים לשבת?

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

"ביטחון איננו רק הטנק, המטוס וספינת הטילים. ביטחון הוא גם, ואולי אף קודם כול האדם – האדם, האזרח הישראלי. ביטחון הוא גם החינוך של האדם, הוא הבית שלו, הוא הרחוב והשכונה שלו, הוא החברה שבתוכה צמח. וביטחון הוא גם התקווה של האדם" – ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בישיבה הראשונה של הכנסת ה-13.

21 שנים חלפו מאז הרצח והחברה הישראלית עדיין מתמודדת עם השבר שנבקע במרקמה העדין. קהילות קהילות נפגשות על מנת לחשל את חוסננו החברתי ואת יכולתנו לשאת את המחלוקות, ולא להרפות זה מידו של זה. במקביל ממשיך ומתקדם הליך חקיקתו של תקציב מדינה נוסף, המבשר לנו על צמצום האחריות של מדינת ישראל על זכותם של אזרחיה לחינוך, בריאות, רווחה ודיור – ולמעשה על זכותם לביטחון, כפי שאמר כל כך יפה רבין.

12.11 מוצאי שבת

18:30 – הפגנה יהודית-ערבית בחיפה בארגון חד"ש במחאה על הפקרת בטיחותם של פועלי בניין. מאז תחילת השנה נהרגו 41 פועלים בתאונות באתרי עבודה. שבתאי לוי 26, חיפה. פרטים כאן.

20:30 – מפגש פעילים של "הקשת החיפאית", ארגון להט"בי קהילתי בחיפה. רחוב מסדה 50. פרטים כאן.

עמית ליאור, יו"ר איגוד התסריטאים בישראל שובת רעב במחאה על כוונת שר התקשורת וראש הממשלה לסגור את תאגיד השידור הציבורי. "זה מאבק על הדמוקרטיה", הוא אומר, ומזמין את הציבור להגיע למאהל המחאה שהקים מול משרד התקשורת.

13.11 יום ראשון

צועדים עם ויקי קנפו לירושלים בדרישה לתקציב חברתי! קנפו יצאה לפני כשבועיים מביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, לכיוון מעון ראש הממשלה בירושלים. הצעדה תצא בבוקר מחניון הראל במבשרת ציון דרך המחלף לירושלים, וצפויה להגיע לישיבה מיוחדת ודחופה שנקבעה בשדולת הפריפריות בכנסת בשעה 11:00. משם תצעד למעון ראש הממשלה, שם יוקם אוהל מחאה ברחוב עזה. פרטים כאן.

15:00 – טקס האזכרה הממלכתי לציון 21 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, הר הרצל, ירושלים. 

17:30 – קואליציית זוכרים את הרצח נאבקים על הדמוקרטיה מארגנת 'אסיפה ישראלית' לציון 21 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. מדובר באירוע של מעגלי שיח בהם ידון אופייה של הדמוקרטיה הישראלית על ידי העם. האירוע יערך במקביל בשלוש מליאות: בכיכר רבין בתל אביב, בגן הוורדים בירושלים, ובגן האם בחיפה. פרטים כאן.

20:30 – הפגנת תמיכה בקהילה הגאה בארצות הברית על רקע החשש לביטול חקיקה פרו-להט"בית בשל התחזקות הכוחות השמרניים בבחירות האחרונות. מוקדי תמיכה של הקהילה הגאה מדווחים על עליה במספר הפניות בשל חרדה ואירועים להט"בפוביים. גן מאיר, תל אביב. פרטים כאן.

20:30 – הרצאה בנושא זכויות המשפחה הגאה. סינקופה בר, רחוב כיאט 5, חיפה. פרטים כאן.

14.11 יום שני

סטודנטים למקצועות הבריאות – פיזותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ותזונאים, יפגינו מול הכנסת בדרישה לקבל את ההכשרות המעשיות המגיעות להם, בוקר יום ב', מול הכנסת. פרטים כאן.

8:30 – פתיחת קורס תכנון פארמקאלצ'ר – חקלאות ברת קיימא, בתל אביב בגינת ביצרון. פרטים כאן.

12:45 – ועדת הכספים של הכנסת תדון בהצעת חוק להפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית, שמטרתה לאפשר את הקיצוץ במסגרת התקציב הדו שנתי לשנים 2017-2018. קיצוץ מסגרת התקציב משמעותה צמצום ההשקעה הממשלתית באזרחי ישראל והרחבת הגרעון החברתי.

19:00 ערב בנושא דמוקרטיה יהודית לזכרה של העיתונאית במבי שלג ז"ל, עם פאנל נשים בנושא: היסודות העמוקים של היהדות בדמוקרטיה. כיכר ספרא בירושלים. פרטים כאן.

15.11 יום שלישי

כנס בכנסת בנושא החינוך וההכשרה המקצועית בישראל. במסגרת הכנסת יתקיימו דיונים בוועדות החינוך, מעמד האישה, העלייה והתפוצות, העבודה, המדע, החוץ והביטחון והכלכלה. בשעה 14:00 יתקיים פאנל מומחים בנושא ההכשרה המקצועית ומקומה בכלכלת ישראל המתפתחת.

19:00 – פתיחת כנס 'לגדול בעיר מעורבת' בירושלים במרכז הכנסים של משכנות שאננים. כניסה חינם, הרשמה מראש. פרטים כאן.

19:00 – 'מדברות דמוקרטיה' באוהל זכור לרצח רבין בבאר שבע, אירוע שולחנות עגולים. רחבת יד לבנים באר שבע. פרטים כאן.

21:00 – כיכר ציון – מסע בעקבות גבולות הדמוקרטיה הירושלמית, בארגון בית אבי חי, לציון 21 שנים לרצח יצחק רבין. בית אבי חי רחוב המלך ג'ורג' 44, ירושלים. פרטים כאן.

21:00 – ערב לימוד לזכרו של יריב בן אהרון ז"ל, בישיבה החילונית בינ"ה בבאר שבע, רחוב משה סמילנסקי 16. פרטים כאן.

16.11 יום רביעי

8:30 – לקראת  הדיון בעתירות המנהליות נגד הבניה בשדות אפולוניה בבית המשפט המחוזי, שיתקיימו ב-20 בנובמבר, תושבי האזור בשיתוף אדם טבע ודין, החברה להגנת הטבע, תנו לחיות לחיות וגופים נוספים עורכים מחאה בשלושת הגשרים המרכזיים באיזור: גשר כפר שמריהו, גשר רשפון, וגשר נוף ים. מתכנסים בבית מטה המאבק ברחוב האשל 6 שבשכונת נוף ים, הרצליה, ניתן יהיה להגיע גם ישירות לגשר הקרוב אליכם. פרטים כאן.

9:30 – דיון בוועדה לשוויון מגדרי וקידום מעמד האישה של הכנסת בדבר השתקת מתלוננות על תקיפה והטרדה מינית באמצעות דמי שתיקה.

9:30 – דיון בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי של הכנסת בנושא חוסרים במערכת בריאות הנפש בדגש על הפריפריה החברתית והכלכלית.

11:00 – מתמחים בעריכת דין יפגינו מול כנסת ישראל כנגד מה שהם מגדירים כ'בחינת הסמכה שנועדה להכשיל'. מול הכנסת, פרטים כאן.

19:00 – הפגנה נגד תשלומי ההורים הגבוהים בקריאה ליישום חוק חינוך חובה חינם. מול משרד החינוך, הנביאים 26 בניין רם ירושלים. פרטים כאן.

17.11 יום חמישי

19:30 – סיור של ועדת הכנסת לזכויות הילד במוקדי זנות רחוב של קטינים בתל אביב.

20:00 – כאן על פני האדמה – ערב לציון 21 שנים לרצח רבין. תושבות ותושבי עכו יעלו על הבמה עם קטעי תאטרון, שירה, מוסיקה ווידאו פרי עטם. הג'אם – בית ליצירה משותפת, ההגנה 1 עכו. פרטים כאן.

9:30 – בוקר בית מדרש ופאנל תחת הכותרת (המורחבת) "הילכו שניים יחדו, בלתי אם נועדו – שותפות ושוני בחברה הישראלית", אשר יודרך על ידי חברי בית מדרש חברתי "ברקאי" וחברי קיבוץ המחנכים מתנועת "דרור-ישראל", ויעסוק בשאלות הקשות המלוות אותנו מאז רצח רבין – האם ניתן להגיע להסכמה, שותפות ואף אחדות בחברה הישראלית, על ציבוריה וגווניה השונים? מתנ"ס פיליפ לאון, רחוב צילה 8 ירושלים. פרטים כאן.

שישי-שבת 18-19.11

11:00 – יריד תרימי – האחווה הגאה באוניברסיטת בן גוריון והבית הגאה בבאר שבע מקיימים יריד מכירות יד שניה שהכנסותיו קודש לעמותת הבית הגאה. יום שישי, מרכז ח"ן בשכונה ב' בבאר שבע. פרטים כאן.

פרוייקט "שבת בהחלפה" – ביוזמה החברתית החדשה של ״מרכז הינם לסובלנות חברתית״, ניתן לארח או להתארח בשבת אצל מישהו בעל זהות שונה משלי. ניתן לארח/להתארח לכל השבת או רק לארוחה. טופס רישום לפרוייקט, ודף הפייסבוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!