דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוקדמות מונדיאל 2018

מוקדמות המונדיאל / 0:3 מדהים לישראל על אלבניה בקמפיין מוקדמות המונדיאל

המשחק בין ישראל לאלבניה אמש הוציא מהנבחרת את המיטב. לאחר 23 שנים ניצחה ישראל נבחרת שמדורגת גבוה ממנה במשחק חוץ. בהובלת שלישיית הכוכבים שלה (זהבי, כהן ונאתכו) סללה ישראל הדרך למקום השלישי בבית עם 9 נקודות. ספרד, מאחורייך

ישראל אלבניה (צילום: AP)
ישראל אלבניה (צילום: AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניצחון מוחץ לנבחרת! נבחרת ישראל חטפה ביקורת מתחילת הקמפיין על הדרך שבה אלישע לוי מנהל את המשחקים ועל תצוגות המשחק החלשות ששחקניו, ובראשם הקפטן והכוכב ערן זהבי הציגו. אך המאמן אלישע לוי הצליח בארבעת המשחקים להטמיע שיטה חדשה לנבחרת שהצליחה יותר מכל להוציא את המיטב מהשחקנים, בהצגת הענק באלבניה מול נבחרת חזקה שהציגה יכולת מצויינת ביורו האחרון.

ישראל הציגה משחק אדיר והשיגה נצחון חוץ חשוב – 0:3 נגד אלבניה, בדרך למקום השלישי בבית עם 9 נקודות. יש לזכור כי נבחרת ישראל לא ניצחה כבר 23 שנים במשחק חוץ כנגד נבחרת שמדורגת גבוהה ממנה. הפעם הפגינה ישראל תצוגת ענק של כל הנבחרת ובעיקר של שלישיית הכוכבים בהנהגת הקפטן ערן זהבי שסחט שני פנדלים, שני אדומים, כבש פנדל ובישל את השלישי לאלירן עטר. בנוסף לזהבי הצטיינו אלמוג כהן וביברס נאתכו במשחקו הטוב בנבחרת הלאומית.

אלישע לוי ניצח את המשחק בעקבות צורת המשחק בה שיחקה הנבחרת, 4-3-3 הגנתי עם שני קשרים אחוריים חזקים וקשר 50/50 נוסף, כאשר בחוד ישנם שלושה חלוצים מהירים שיוצאים להתקפות מתפרצות קטלניות. השיטה החדשה תפורה על נבחרת ישראל מכיוון שהיא מצליחה לתת ביטוי לשני היתרונות שיש לשחקנים הישראלים: המהירות של מגוון שחקני ההתקפה הישראלים (טל בן חיים, בן שהר, אלירן עטר) וריבוי שחקני קישור אחורי מצויינים (אלמוג כהן, בירם כיאל, ניר ביטון, ביברס נאתכו, אייל גולסה). בנוסף נבחרת ישראל לא מתביישת ממשחק הגנתי ולצופף בחלקים מהמשחק גם מול יריבות חלשות יותר ממנה ובכך לתת מענה לצד החלש של הנבחרת – ההגנה. כעת, נבחרת ישראל עם הפנים קדימה למשחק הבא שיערך בישראל.

מהלך המשחק

נבחרת אלבניה פתחה טוב יותר את המשחק הביתי ולוחצת על ישראל.

דקה 4 – התקפה ראשונה מצויינת של הנבחרת האלבנית מגיעה לדיאן ממושאי שבועט לא למסגרת.

דקה 8 – נבחרת אלבניה ממשיכה לשלוט במשחק ותוקפת הרבה דרך האגפים. אודיסה רושי עובר באגף שמאל את רמי גרשון ומעלה לרחבה אך אין מי שינגח את הכדור.

דקה 18 – 0:1 לנבחרת ישראל! ביברס נאתכו שולח כדור עמוק נהדר לערן זהבי שפורץ לרחבה ומוכשל מאחורה על ידי בראט ג'משייטי שמקבל כרטיס אדום ומשאיר את נבחרת אלבניה ב-10 שחקנים. זהבי לוקח את הפנדל ונועץ אותו ברשת.

דקה 22 – נבחרת אלבניה נכנסת להלם ונבחרת ישראל מנצלת את זה ולוחצת על השער האלבני במטרה להכריע את המשחק הזה עם שער נוסף. זהבי מנסה למצוא את בן שהר ברחבה אך בן שהר נוגח מהרחבה החוצה.

דקה 39 – ישראל שולטת במשחק, אך ממשיכה להחטיא ממצבים מצויינים. פריצה מצויינת של אלי דסה שבעזרת דאבל פס עם ערן זהבי מגיע למצב מול השוער אבל אטריט ברישה יוצא מצויין ובעזרת גופו הענק עוצר את הבעיטה של דסה. דסה משתלט על הכדור החוזר ושולח רוחב לדן איינבינדר שבועט לשמיים.

דקה 42 – אלבניה מחפשת שוויון לקראת הירידה למחצית ומתחילה להפעיל לחץ על השער הישראלי. כדור קרן מגיע לבקים בלאי שנוגח לידיים של דודו גורש.

דקה 45 – עוד הזדמנות מבוזבזת לישראל. כדור מגיע מחוץ לרחבה לביברס נאתכו שבועט כדור חזק שחומק ליד הקורה החוצה.

דקה 55 – נבחרת אלבניה מקבלת אדום נוסף ונשארת עם תשעה שחקנים! אלמוג כהן מעביר כדור עומק אדיר של 50 מטר לערן זהבי שפורץ ומופל ברחבה על ידי בורים קוקלי. השופט מתעלם מהעבירה ונותן למשחק להמשיך (כנראה כדי להימנע מפנדל וכרטיס אדום נוסף). ערן זהבי מוחה על החלטה ונכנס לוויכוח עם השוער האלבני אטריט ברישה. שניהם מצמידים ראשים עד שהשוער נוגח קלות בערן זהבי אשר נופל באופן תיאטרלי ומוגזם ברחבה וזוכה על ידי הקוון לפנדל נוסף והרחקה מעוררת מחלוקת של ארטיט ברישה.

דקה 57 – החמצת ענק של זהבי שבועט לא טוב את הפנדל והשוער האלבני המחליף אלבן הוג'ה הודף.

דקה 65 – 0:2 לישראל! ישראל שולטת במשחק ולאחר אין סוף החמצות מצליחה סוף סוף לכבוש את השער השני המוצדק מול תשעת השחקנים האלבנים. אלמוג כהן מעביר כדור למאור בוזגלו שמיד מגביה לרחבה לעבר ערן זהבי. השוער האלבני הודג'ה הודף לא טוב את הכדור ישר לברכיים של דן איינבינדר שכובש את שערו הראשון במדים הלאומיים.

דקה 77 – למרות החסרון המספרי נבחרת אלבניה לא מוותרת על המשחק ולוחצת. הזדמנות מצוינת לבלאי שמשחרר בעיטה חזקה מחוץ לרחבה שדודו גורש הודף באינסטינקט מצויין.

דקה 81 – ישראל מנסה למצוא את השער השלישי ולשבור סופית את האלבנים. נאתכו מוצא את זהבי שמשחרר בעיטה טובה מחוץ לרחבה, הוג'ה הודף לצד ימין כדור שמגיע למאור בוזגלו שמנסה למסור שוב לזהבי ונהדף לקרן.

דקה 84 – 0:3 לישראל! זהבי מבשל לאלירן עטר אשר עוקף בקלות את השוער הוג'ה ומגלגל פנימה. נצחון אדיר לנבחרת ישראל.

נבחרת אלבניה: אטריט ברישה (הורחק, 55); אלסייד הייסאי (אדגר צ'אני, 79), בראט ג'ימשיטי (הורחק,17), מגרים מבראי, אנסי אגולי; בורים קוקלי, טאולנט ג'אקה (ריי מנאיי, 82), לדיאן ממושאי, אודיסה רושי, אזדרן לולאקו (אלבן הוג'ה, 56); בקים בלאי.

נבחרת ישראל: דודו גורש, אלי דסה, איתן טיבי, שיר צדק, רמי גרשון, אלמוג כהן, ביברס נאתכו, דן איינבינדר (תומר חמד, 70); טל בן חיים (אלירן עטר, 75), ערן זהבי, בן שהר (מאור בוזגלו, 63).

בסיום המשחק חגגו במשלחת הישראלית נצחון אדיר על היריבה העיקרית שלנו על המקום השלישי בבית המוקדם. המשחק הזה היה חשוב בעיקר כי ישראל צריכה להרשים באיסוף הנקודות והנצחונות כדי להתקדם בדירוג לקראת מוקדמות אליפות אירופה. לרוע מזלה של הנבחרת היא תתקשה להעפיל לטורניר המונדיאל כאשר בבית המוקדם נמצאות איתה איטליה וספרד המצויינות.

בסיום המשחק שמח להתראיין קפטן הנבחרת ערן זהבי ואמר כי הוא "מקווה שזה ימשך כך, אבל לא צריך עכשיו להגזים. היום היה לי משחק מצויין כמו לכל הנבחרת".

אך הגיבור האמיתי של הניצחון הוה מאמן הנבחרת אלישע לוי שסיכם את המשחק בהתרגשות שכל כך מאפיינת אותו: "זהו ניצחון גדול. היום ידענו לגלות אופי, שיחקנו בשקט, יצרנו מצבים גם מול 11 שחקנים. ראינו נבחרת מחוייבת. כך צריך לעבוד, להיות סופר מקצוענים. שאפו לשחקנים."

עכשיו נשאר רק לחכות למשחק הבא של הנבחרת ב-24 במרץ בספרד, מול סוללת הכוכבים של אלופת אירופה והעולם בדימוס, ואולי בתקווה לעוד הפתעה נעימה מצד הנבחרת הלאומית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!