דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ויקי קנפו

תקציב המדינה / ויקי קנפו הקימה את המאהל מול מעון רה"מ ומבחינתה זו רק ההתחלה

קנפו, שצעדה יחד עם פעילים חברתיים מביתו של רה"מ נתניהו בקיסריה למעונו בירושלים, מבקשת לשלוח מסר לציבור הרחב: "כל עם ישראל צריך להיות כאן"

ויקי קנפו (צילום: דבר ראשון).
ויקי קנפו (צילום: דבר ראשון).
דוד טברסקי

הפעילה החברתית ויקי קנפו הגיעה בתחילת השבוע (ראשון) למעון ראש הממשלה, והקימה מול פתח ביתו מאהל מחאה כנגד הפקרת עניי ישראל על ידי הממשלה. במהלך אותו יום השתתפה קנפו בשדולה מיוחדת שכינס ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) ביחד עם עוד חברי אופוזיציה לדון בנושאים חברתיים שונים.

לדבריה של קנפו "זו רק ההתחלה, זה לא משהו שיעזור, זו רק אופוזיציה ואלי אלאלוף. זה לא מה שישרת את הנכים, הקשישים והעניים. הם מדברים בשפה שלנו ומבינים כמה המצב קשה ושיש כסף וצריך לשנות. אבל הם לא בדיוק יכולים לשנות."

קנפו סיפרה שבימים הקרובים היא תיפגש עם חברי הכנסת נאוה בוקר ואורן חזן, אך שמטרתה העיקרית היא להפגש עם שר האוצר, משה כחלון ועם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"בינתיים אף אחד לא חזר אלי. נאוה בוקר ביקשה להיפגש איתי עוד אתמול אבל היא לא יכלה להגיע בגלל אירועי הזיכרון ליצחק רבין. בינתיים אנחנו עסוקים בלהקים אוהל בגן הוורדים בשביל שתהיה יותר נוכחות. אני אדפוק לבד על דלתות, אני לא אחכה שיבואו אלי. אני רוצה להגיע לכל חברי הכנסת ולדבר. אנחנו מתכננים ליצור עוד הרבה פעולות שיראו אותנו."

קנפו והפעילים, מבחינתם, לא מתכוונים לעזוב את ירושלים עד סוף דצמבר, אז יעבור תקציב המדינה לשנים 2017-2018. "אם זה לא יקרה עד ה-31 בדצמבר, זה לא יקרה יותר, כי אז יעבור התקציב. אחרי זה נצטרך לקפל את הדברים וללכת הביתה לחכות שנתיים, עד התקציב הבא. אני יצאתי למטרה אותה אני מתכוונת להשיג, אבל חייבים להבין שזה לא יקרה לבד, אני לא מלך העולם. זה יקרה רק אם הקשישים, הנכים והעניים, למענם יצאתי, יקימו את זעקתם ויצאו לרחובות. הם אלו שסובלים מכל קצבאות העוני. אני מבינה שהם לא יצעדו איתי ולא ישנו איתי אבל הם צריכים להפגין נוכחות ולעשות הפגנה גדולה. אני יוצאת למענם אבל לא ממש מהכאב שלהם – הם יודעים להסביר את זה יותר טוב. אבל זה לא בטוח יקרה אם אני אשאר פה לבד."

בינתיים קנפו והפעילים מתארגנים על ציוד בשביל הקמת המאהל. בדף הפיסבוק של המאבק "בשביל הצדק" פרסמו הפעילים רשימת ציוד של חפצים להם הם זקוקים והם פונים לציבור לבוא, לתרום, להתנדב ולהצטרף למאבק. "כל זה יקרה ביומיים הקרובים, בינתיים אנחנו כאן. בצעדה היו איתי רק מתנדבים שעזרו לי; אוכל, שתייה, להעביר ממקום למקום כי היו איתנו נכים. אנשים שאכפת להם, אבל לא הרבה. בדרך פגשנו אנשים טובים. בגבעת עמל ורמלה-לוד. אנשים טובים שחזרו לצרות שלהם, הם לא יכולים לשהות איתי פה. אנשים שמעו ברדיו שאני טבעונית, אז הביאו לי אגוזים וכל מיני דברים. ברגע שיהיה לנו מקום לשבת אנחנו ננהל כל מיני פעולות והפגנות ואנחנו נודיע על זה. כל עם ישראל צריך להיות כאן, לשים סוף לבושה הזו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!