דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חדשות 2

פרידה / העיתונאית הוותיקה טטיאנה הופמן הלכה לעולמה במפתיע בגיל 69

להופמן, עורכת חדשות החוץ הוותיקה של חדשות 2, סיפור עלייה יוצא דופן שהחל ברדיו הממלכתי של פראג והסתיים בביקור עבודה קצר בארץ, שהפך לפרידה מחייה הקודמים. מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס: "סיפור חייה של טטיאנה הוא סיפור של גבורה, של אומץ לב ושל הרבה מאוד נחישות"

העיתונאית טטיאנה הופמן ז״ל (צילום ארכיון: Eyalbenyaish / ויקיפדיה).
העיתונאית טטיאנה הופמן ז״ל (צילום ארכיון: Eyalbenyaish / ויקיפדיה).

טטיאנה הופמן, מראשונות עיתונאי חברת החדשות של ערוץ 2 ומעמודי התווך הוותיקים, המוערכים והמזוהים עם הערוץ, הלכה לעולמה במפתיע כתוצאה מדום לב בביתה שבירושלים, והיא בת 69 במותה.

הופמן, ילידת פראג, החלה את דרכה העיתונאית בשנת 1964, ברדיו הממלכתי של פראג, בירת צ'כוסלובקיה דאז, שם הגישה פינה סטירית על המתרחש במדינה, הנתונה למשטר הקומוניסטי. בשנת 1968 זכתה הופמן בפרס מטעם אגודת העיתונאים הישראלית והוזמנה לטקס קבלת הפרס בישראל. בזמן ביקורה הקצר בארץ פלשה ברית המועצות לפראג וחזרתה לא התאפשרה.

בראיון לאתר nrg בשנת 2005, סיפרה הופמן על עלייתה המפתיעה ארצה: "מהרדיו כתבו לי שאם אני חוזרת אני הולכת ישר לכלא. הייתי בשוק טוטאלי. לא התכוונתי בחיים שלי לעלות לישראל. אני כן יהודייה, אבל זה לא היה קשור לשום דבר. גרתי בעולם קומוניסטי, אתאיסטית לגמרי, לא הייתי ציונית ובחיים שלי לא חשבתי שאני לא אגמור את חיי בצ'כיה. גם הייתי פה בלי דברים, בלי שפה, ופתאום אתה צריך להתרגל לזה שאתה הופך לפליט. לקח לי זמן להבין שזה נגמר, שאני לא יכולה לחזור ושאני צריכה לבנות לעצמי חיים כאן. היה לי מאוד מאוד קשה להשלים עם זה".

לימים התקבלה ל"קול ישראל" לתפקידי עריכת יומני חדשות ויצירת כתבות שנודעו בידע ובבקיאות מרשימים בענייני העולם. בשנת 1993, עם עליית ערוץ 2 לאוויר, הצטרפה הופמן לחברת החדשות של הערוץ ושימשה במשך 23 שנים כעורכת בכירה וככתבת בדסק החוץ של החברה. בראיון לאתר onlife סיפרה הופמן על קבלתה לעבודה כאחת מהעובדות הראשונות בערוץ: "קראתי שמתחיל סיפור של ערוץ חדשות מסחרי ואז אמרתי לעצמי 'זה עכשיו או לעולם לא'. הגעתי לראיון עם שלום קיטל ואלכס גלעדי ואמרתי להם שאני מוכנה לעשות הכל. גם קפה. רק שיקחו אותי. הם לקחו והייתי בת 48. אני מאוד גאה בפרט הזה: יש לי כרטיס עובד מספר 6 של חברת החדשות."

הופמן עסקה בכל תחומי חדשות החוץ, ואף סיפקה פרשנות על הנעשה בישראל לתחנות רדיו וטלוויזיה בצ'כיה ובמדינות נוספות באירופה. חבריה בערוץ מספרים כי ידעה להעניק תמיכה מקצועית לחבריה בדסק החוץ, משלבת תמיד חוכמת חיים והומור אופייני, גם כשהעולם מסביב סער. לדבריהם, הופמן שלטה בשפות רבות והייתה בקיאה בשלל נושאים, ניחנה בסקרנות רבה והקפידה לרדת לפרטי הפרטים.

מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס: "סיפור חייה של טטיאנה הוא סיפור של גבורה, של אומץ לב ושל הרבה מאוד נחישות. טטיאנה היא מהדמויות האהובות והמוערכות בחברת החדשות. עבור עובדי החברה היא הייתה מודל לחריצות, מקצועיות וידענות אינסופית. היא זכתה לא רק לאהבת אנשי חדשות 2, אלא להכרה ולאהדה רבה מצד קהל הצופים. כולנו מבכים את לכתה של חברה יקרה ואהובה. נזכור אותה תמיד".

הופמן הותירה אחריה אם, שלושה ילדים – גיא, טליה ודני, ואת בן זוגה הצייר והצלם אריה אזן.

מועד הלוויתה טרם פורסם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!