דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / "יש רשות שידור. זה לא שידור ציבורי אמין?"

כך אמר אתמול (ג') שר האוצר משה כחלון בכנס אגודת העיתונאים באילת. מנגד, הפגינו אתמול עשרות עובדי התאגיד מול ביתו.

עובדי תאגיד השידור מפגינים מול ביתו של שר האוצר (צילום: יח"צ)
עובדי תאגיד השידור מפגינים מול ביתו של שר האוצר (צילום: יח"צ)

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שלישי) לנושא השידור הציבורי בכנס אגודת העיתונאים שמתקיים באילת. "בשבילי שידור ציבורי זה שידור חופשי, דמוקרטי ואמין" אמר כחלון, "יהיה שידור ציבורי. יש רשות שידור. זה לא שידור ציבורי אמין?". אמירות אלה עומדות בניגוד להתבטאויות קודמות של השר, בהן תמך בפתיחת התאגיד.

מנגד, הפגינו אתמול עשרות עובדי תאגידי השידור "כאן" מול ביתו של שר האוצר, במחאה על הכוונה לסגור את התאגיד.  העובדים נושאים שלטים ובין היתר: ״השידור לציבור – כחלון עד כאן״, ״תקשורת חופשית יצירה ישראלית״, ״כאן חרדים לדמוקרטיה״ ועוד.

עובדי תאגיד השידור מפגינים מול ביתו של שר האוצר (צילום: יח"צ)
עובדי תאגיד השידור מפגינים מול ביתו של שר האוצר (צילום: יח"צ)

ראש הדסק הכלכלי בתאגיד, העיתונאי שאול אמסטרדמסקי ,אמר בהפגנה: "כחלון, נבחרת לא רק כדי לטפל במחירי הדיור או בנושא הגז, אלא בגלל שהציבור חשב שאתה מייצג קול שפוי, שמבין שתפקיד התקשורת לבקר. ההיסטוריה זוכרת לא רק את מי שרודף את התקשורת ופוגע בדמוקרטיה. ההיסטוריה זוכרת גם את אלה ששתקו. ההיסטוריה תזכור לך את הבחירות שלך".

עובדי התאגיד הוסיפו:  "אנחנו נשמור על שידור ציבורי עצמאי ואיכותי. המחויבות שלך היא לדמוקרטיה הישראלית".

השר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
השר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

כשנשאל כחלון בכנס העתנאים האם יקום תמהיל של התאגיד עם הרשות בלי ההנהלה הקיימת בתאגיד וענה "אני חושב שיש פה בעיה. אני לא נכנס לשמועות, אבל אנשי רשות השידור הם בני אדם. אני חושב שזה שמדירים אותם, גם אם יהיה תאגיד, זו שגיאה. צריכים את אנשי רשות השידור בתאגיד אם יקום. אי אפשר להפוך את הגוף הזה (רשות השידור) לכזה נורא. יש פה אנשים שמאז שנולדנו ליוו אותנו. אי אפשר להגיד להם יום בהיר אחד 'אתם בבית', וזהו".

 "אני מדבר על כסף כי זה המנדט שלי. בבחירות קבלתי 10 מנדטים. בפעם הבאה, אם כולם יצביעו לי אהיה גם 'שר הדמוקרטיה'"

עם זאת, הדגיש שר האוצר שמעורבותו בסוגיה נוגעת אך ורק להיבט הכלכלי ואמר כי "שהתחלתי את תפקיד שר האוצר נקבע תקציב שנתי של 700 מיליון ש"ח לתאגיד הציבורי. כשר אוצר שלחו אותי לטפל בכלכלת ישראל ובתקציב. יום אחד אני שומע שרוצים לדחות את פתיחת שידורי התאגיד ב-18 חודשים – זה עולה כסף. אני לא מוכן לתת אגורה מעבר למה שתוקצב, אז סיכמנו שהשידורים יחלו באפריל 2017. כך אני מכיר את המצב. אני לא מאלה שצריך להתעסק אם זה יהיה או זה יהיה".

 "אני מדבר על כסף כי זה המנדט שלי. בבחירות קבלתי 10 מנדטים. בפעם הבאה, אם כולם יצביעו לי אהיה גם 'שר הדמוקרטיה'. במסגרת תפקידי אני מטפל בכך שיהיה שידור ציבורי, והכסף ליצירה יהיה כפי שהוא. אני עושה כל מה שאני יכול – בכוחותיי הדלים", הוסיף.

"אני לא נכנס לשמועות, אבל אנשי רשות השידור הם בני אדם. אני חושב שזה שמדירים אותם, גם אם יהיה תאגיד, זו שגיאה"

ברוח דומה, ענה כחלון גם כשנשאל על רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור את התאגיד מפני שהוא כולל עיתונאים שמאלנים. "נתניהו שר תקשורת והוא ממונה על רשות השידור אם הוא רוצה לבחון מחדש זו סמכותו" טען, "אין לי שום סמכות למנוע זאת ממנו כמו שאין לי סמכות למנוע משר התחבורה לבדוק גשר מסוים. יש לי סמכות לשמור על התקציב".

"אני לא חושב שאם יקום גוף אחר הוא לא יהיה דמוקרטי. לא כל הדמוקרטיה אצלכם" אמר כחלון, "בתקשורת יש אינטרסים, יש מו"לים ויש עיתונאים. לא פעם אני מזהה איך האינטרס הופך לאידאולוגיה ואני לא מוכן להיגרר. עיתונאי עבורי הוא בן אדם ואם יש לו אינטגריטי הוא יכול לעבוד אצל בעל הון, לא משנה מי מינה אותו"

"מזמן המושג תקשורת לא קיים – קיימים עיתונאים" הוסיף, "אתה שומע את הסיקור והפרשנות של העיתונאי, וזה בשבילי תקשורת. אני לא מכיר את המושג תקשורת בעדנו או נגדנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!