דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

סכסוך עבודה / אל-על: שיבושים בטיסות וטענות על פגיעה חמורה בתנאי העובדים

ארגון העובדים באל-על מוחה על כך שמעבר למטוסים, חוכרת החברה גם אנשי צוות זרים - דבר הפוגע בעובדים. גם היום צפויים שיבושים בטיסות

אל על (צילום: תומר נויברגפלאש 90)
אל על (צילום: תומר נויברגפלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת אל-על הודיעה על שיבושים במספר טיסות במהלך היום, כשברקע ישנו משבר בין הנהלת החברה לארגון העובדים. ההנהלה הכריזה כי לא תאפשר לטייסים לבצע טיסות חד כיווניות, וכי הטייסים מכריזים על עצמם כחולים או נמנעים מלהיות זמינים במטרה לשבש את הטיסות.

מנגד, טוען ועד טייסי אל-על כי ביטול הטיסות הינו הוראה מפורשת של הדירקטוריון ומנכ"ל החברה, אשר פוגעת באופן חסר תקדים בנוסעי החברה. לדברי הוועד, כל הטיסות שהתעכבו עד כה יכלו לצאת בזמן, מאחר וישנם טייסים שמוכנים לקיים את הטיסות. "הנהלת החברה ממשיכה בשקרים במקום לנהל כפי שצריך. אנו יכולים בכל רגע נתון להצביע על טייס פנוי", נמסר מהוועד.

חלק מהטיסות שאמורות היו לצאת אתמול בערב התעכבו, כשטיסה 317 ללונדון יצאה באיחור של שעתיים במטוס ארקיע, טיסה 001 לניו-יורק ו-081 לבנקוק צפויות לצאת הבוקר, וטיסה 027 לניו יורק תצא היום בצהרים במטוס חכור. באל על התנצלו בפני ציבור הנוסעים ומסרו כי הם "נחושים להחזיר את הפעילות בחברה לסדרה".

כשברקע חילופי האשמות ההדדיים, שלח ביום שני השבוע עו"ד אבי אייזנר יו"ר נציגות העובדים באל-על, מכתב לעובדי החברה בדבר קיום הצבעה חשאית בקרב כלל עובדי אל-על לצורך הכרזה על סכסוך עבודה, זאת לאחר פניה של יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי למנכ"ל החברה בנושא.

העילה המרכזית לסכסוך העבודה היא, ככל הנראה, התרחבות תופעת ה"חכירה הרטובה" של מטוסים בחברה. הכוונה היא לחכירה לא של מטוסים בלבד – כי אם גם של אנשי צוותי אוויר וקרקע, מחברות זרות, המבצעות את הטיסה במקום עובדי אל-על. תופעה זו פוגעת הן בחוזקם הארגוני של העובדים באל-על, והן בתדמית החברה, לאחר שלקוחות ישראלים המזמינים טיסה כחול לבן, עשויים למצוא עצמם טסים לבסוף במטוס של חברה זרה ועם צוות זר.

מלבד עילה זו, מבקשים עובדי אל-על להסדיר גם את נושא העובדים הזמניים בחברה, את נושא עלויות ביטוח הבריאות של עובדי החברה וקליטת מטוסים חדשים בצי מטוסי החברה. כמו כן מבקש ועד העובדים להסדיר את יחסי העבודה בחברה, המאופיינים כיום לדבריו בהתנהגות חסרת תום לב מצד ההנהלה, שהובילה לחוסר אמון מוחלט בין נציגות העובדים וההנהלה.

תגובת חברת אל-על: בשנה האחרונה נוקטים הטייסים בעיצומים הגורמים לשיבושים בפעילותה ופגיעה בנוסעיה. בשל כך ובכדי למנוע ביטולי טיסות נאלצה החברה לחכור מטוסים מחברות תעופה אחרות על מנת לא לפגוע בנוסעים. הפסקת פעילות המטוסים החכורים תגרום לביטול טיסות רבות מדי יום. תמוה שההסתדרות בוחרת דווקא עתה לאשר את התהליך להכרזת סכסוך עבודה במקום לקרוא לטייסים לחזור לפעילות סדירה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!