דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גאווה

גאווה / אורלנדו ציינה מצעד גאווה ראשון לאחר הפיגוע במועדון הפולס

המצעד, שנדחה בגלל סופת ההוריקן מת'יו, התקיים בסוף השבוע האחרון באורלנדו. כ-150 אלף איש צעדו ברחובות העיר במצעד שהוקדש לזכרם של הנרצחים במועדון הפולס ביוני האחרון.

מאירועי מצעד הגאווה באורלנדו, פלורידה (צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של מועדון ה-Pulse).
מאירועי מצעד הגאווה באורלנדו, פלורידה (צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של מועדון ה-Pulse).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במוצאי שבת האחרון צעדו כ-150 אלף איש במצעד הגאווה ה-12 באורלנדו, אשר הוקדש לזכרם של 49 הרוגי הירי במועדון הגאה "הפולס" ב-12 ביוני. האירוע התקיים לאחר שנדחה בחמישה שבועות בשל סופת ההוריקן מת'יו.

האירוע הופק על ידי ארגון "צאו בגאווה" (Come Out With Pride) שהוקם בשנת 2005 במטרה לקדם זכויות להט"ב באורלנדו. "לפני שני עשורים היו כאן פוליטיקאים שאמרו שאינם רוצים כל סוג של גאווה בעיר", אמר מנהל השיווק והתקשורת של הארגון ג'ף פריסטג'קו לרשת NBC, "ב-2005 קמו קבוצת אנשים שאמרה סוף סוף שאנו צריכים מצעד גאווה באורלנדו. מאז בכל שנה זה התחיל לגדול ולגדול". הצועדים במצעד היו מגוונים, אנשים עם זהויות אתניות, מיניות ומגדריות שונות, נושאים את דגלי הגאווה הצבעוניים. אבל הרגשות היו מעורבים – מחד יום חגה של הקהילה ומאידך הזיכרון הכואב של ההרוגים.

שמות ההרוגים ברצח במועדון הפולס, לצד ניידת משטרה בצבעי הגאווה:

"אנחנו חוגגים את מה שלמדנו מהאובדן" אמר ל-NBC קט רידג'ווי, יליד העיר. "אנחנו חוגגים את יכולתנו להתאושש, אנחנו חוגגים האחד את השני. אבל יותר מכל, אנחנו מתכנסים וחוגגים את האהבה שלנו. כל אהבה".

את הצעדה הובילו אנשים אשר שרדו את הירי במועדון הפולס, ובני משפחות ההרוגים. מיד אחריהם צעדו 49 אנשים עם עפיפונים בדמות מלאכים. בתום הצעדה התאספו הצועדים לצפות במופע זיקוקי דינור, אשר קודם לו הוקראו שמות הנרצחים, והופרחו 49 פנסי נייר מרחפים. 49 הצלבים אשר הוצבו לאחר האירוע במרכז הרפואי באורלנדו לזכר הקורבנות הוצבו מחדש במרכז ההיסטורי של העיר.

"גאווה היא יותר משבוע הגאווה. זו תחושה של חיזוק לכל המשתתפים" אמר אחד המשתתפים במצעד, קווין אדג'קומב ל-NBC, "אני רואה את התחושה הזו מגולמת בדמותם של בני נוער טרנסג'נדרים והוריהם שתומכים בהם בגאווה. אני רואה זאת ברגשות הניצולים מהאסון בפולס, ומחבריהם המעודדים אותם. ואני אפילו רואה זאת בעצמי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!