דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פליטים

בעולם / כ-340 הרוגים ונעדרים בשלושת הימים האחרונים בים התיכון

ארבע סירות טבעו השבוע בדרך לאירופה, וחיי אדם רבים אבדו בלב ים. לדברי דובר ארגון ההגירה הבינלאומי באיטליה, הסיבה לטביעות הרבות קשורה במבריחים, שמכריחים את הפליטים לעלות לסיפון, למרות מזג האוויר הסוער. "מה שמזעזע הוא האכזריות", אמר

פליטים ומהגרים שניצלו מטביעת ספינתם בסמוך לחופי לוב במבצע לחילוצם. (תמונת ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: סוכנות AP)
פליטים ומהגרים שניצלו מטביעת ספינתם בסמוך לחופי לוב במבצע לחילוצם. (תמונת ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: סוכנות AP)

כ-340 מהגרים נעלמו או מתו בשלושת הימים האחרונים בים התיכון, בעקבות טביעתן של ארבע סירות. מספרים מחרידים אלו הופכים את שנת 2016 לשנה הקטלנית ביותר למבקשי מקלט המבקשים לצאת למסע המסוכן לעבר אירופה, על מנת להציל את חייהם. כך מסר ארגון ההגירה הבינלאומי.

טביעות מסוג זה, הביאו עד כה לכמות של יותר מ-4,500 מהגרים שמתו או נעלמו בעת חציית הים התיכון בשנה האחרונה. על פי ארגון ההגירה הבינלאומי, מספרים אלו שוברים את שיא ההרוגים והנעדרים בשנה הקודמת שעמד על 3,770 בני אדם.

הארגון מסר כי מניין ההרוגים עלה עקב הברחתם של המהגרים, על ידי מבריחים, וזאת למרות מזג האוויר והים הסוער.

"מה שמזעזע הוא האכזריות," אמר פלביו דה ג'אקומו, דובר ארגון ההגירה הבינלאומי באיטליה, "הסוחרים מכריחים אנשים לעזוב למרות תנאי הים הסוערים. כשהמהגרים מגיעים לחוף, הם נאלצים לעלות לסיפון, לעיתים קרובות אפילו מופעלת כלפיהם אלימות."

לדבריו של דה ג'אקומו, לסוחרים לא ממש איכפת אם המהגרים שהבריחו יעברו את המסע המסוכן בשלום "ברגע שאתה משלם, אתה לא יכול לחזור", אמר.

פליטים בסירת הצלה במלטה. תמונת ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: U.S navy photo)
פליטים בסירת הצלה במלטה. תמונת ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: U.S navy photo)

ספירת ההרוגים והנעדרים מהטביעות האחרונות שהתרחשו בים התיכון התבססה בחלקה על ספירתם של נציגי רופאים ללא גבולות שהצילו באחד הלילות 27 מהגרים, שדיווחו כי יותר מ-130 בני אדם הצטופפו על סירת הגומי שטבעה, ורק שבע גופות נמצאו, הוסיף דה ג'אקומו.

בתקרית אחרת, 15 ניצולים שחולצו על ידי ספינה כ-30 קילומטרים מחופי לוב דיווחו כי כ-135 בני אדם נהרגו כאשר הסירה "התהפכה למבריחיהם", ולדבריהם חולצו ממנה רק חמש גופות.

ספינה נוספת הצילה 23 מהגרים, שדיווחו כי יותר מ-120 בני אדם שהו על הסירה, הרביעית שטבעה באותו שבוע, בליל יום שלישי. במהלך פעולת ההצלה של 114 בני אדם, נמצאו שש גופות.

עקב חוסר היכולת לחלץ את גופות המהגרים שאבדו בים, נאלצים האירגונים ההומניטריים להסתמך על תאורי השורדים, על מנת למנות את מספר הטובעים המוערך. וזאת בשעה שעשרות אלפים עדיין נמלטים בסירות של מבריחים, ממלחמה, עוני ורדיפות בחיפוש אחר ביטחון באירופה.

סוכנות פרונטקס של האיחוד האירופי, האחראית על אבטחת גבולות האיחוד מסרה שמספר שיא של 27,500 מהגרים חולצו והובאו לאיטליה במהלך חודש אוקטובר, הכמות החודשית הגבוהה אי פעם באזור מרכז הים התיכון, וכפולה מאשר בחודשים קודמים.

עד כה במהלך השנה האחרונה, הגיעו לאיטליה כ-160,000 מהגרים, עלייה של 13 אחוזים מהשנה שעברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!