הָאָרֶץ הַצּוֹמַחַת, בִּמְחוֹל פְּעָמֶיהָ הָרִאשׁוֹנִים
רִקְּדָה יְחֵפָה אַךְ מְחֻבֶּרֶת לַקַּרְקַע וְלַנּוֹפִים –
סְחוֹר סְחוֹר, שְׁלוּבַת יָדַיִם בְּיָם שֶׁל שִׁבּוֹלִים,
מִתְמוֹגֶגֶת עַד כְּלוֹת מֵחֶדְוָתָם שֶׁל בָּנִים וּבָנוֹת.
הוֹרָה אַגָּדָתִי הָיְתָה הָרִאשׁוֹנָה בִּישֻׂשׂוּם מִדְבָּר וְצִיָּה
וּלְאַחֲרֶיהָ, הָרוֹעָה הַקְּטַנָּה הִשְׁקְתָה בְּמַיִם מַיִם אֶת הַשְּׁמָמָה
דְּרוֹר יִקְרָא: קוּמָה אֶחָא! בּוֹא אִתִּי אֶל הַגָּלִיל –
אֲדָמָה אַדְמָתִי, זֶמֶר לָךְ מְכוֹרָתִי.
הָאָרֶץ הָיְתָה כֹּה פְּשׁוּטָה אָז, מְדוּדַת צְעָדִים
שִׂכּוּל חִלּוּף, צַעַד תֵּימָנִי וּמִינֵי סִיבוּבִים,
וּמִלְּבַד דֶּבְּקוֹת וְנִגּוּנִים חֲסִידִיִּים,
לֹא נָתְנָה כְּלָל מָקוֹם לְסִלְסוּלִים.
כַּיּוֹם הָאָרֶץ מְרֻבַּת צְעָדִים
מִסַּלְסָה, רוּאֶדָה וְעַד צוֹעֲנִים…
יַם הַשִּׁבּוֹלִים נִשְׁטַף בְּרִקּוּדִים,
הָעוֹלִים חֲדָשׁוֹת לַבְּקָרִים…
אַךְ יֶשְׁנוֹ מָקוֹם – אֶצְלֵנוּ בַּגַּן,
שֶׁבּוֹ לֹא יָנוּס לֵחָהּ שֶׁל הוֹרָה אַגָּדָתִי לְעוֹלָם.
זה המקום לציין את מפעלו המיוחד והיוצא דופן, בתחום ריקודי ילדים, של ד"ר לוי בר-גיל. בספרו, "אמנות הוראת ריקודי הילדים", מעניק בר-גיל כלים מעשיים להוראת ריקוד ילדים. הספר מבוסס על מודל ר.י.ב.ה – ריקודי ילדים בקצב הזמן, שאותו הוא פיתח.
"הריקוד עבורי הוא שליחות, הנאה וחבל הצלה גם יחד," כותב בר-גיל. "שנים רבות לפני שהפכתי לדוקטור, הייתי ילד צעיר שגדל בסביבה חלשה ורווית אלימות, שצעד אף הוא במסלול זה. ההזדמנות לשינוי הגיעה בזכות המורה שלי לחינוך גופני, שגילה את הכישרון הספורטיבי שלי ופיתח אצלי את הזיקה לריקוד.
"ההתנסות האישית שלי בחינוך גופני השפיעה על המשך חיי, והובילה אותי מדרך שלילית לדרך חיובית. בזכות התנסות זו, התחזקה בי הבחירה בדרך של תרומה ועשייה למען החברה על פני בחירה בדרך של הרס ופשע. כן התחזקה בי ההחלטה שלרקוד, ללמד ריקוד ולהשפיע לטובה על חייהם של אחרים, הם הדברים שאני רוצה לעשות בחיי".
בר-גיל מוסיף, "אני מאושר מההזדמנות לחלוק את הידע ואת הניסיון שלי עמכם הקוראים ולדעת שיש לי שותפים חדשים לדרך. יש בי התקווה כי כאשר תיתקלו במהלך העבודה המקצועית שלכם בילד כמו זה שהייתי אני, תוכלו להציע לו אלטרנטיבה לחיים חיוביים יותר ולתת לו את הכלים לצמוח באופן חיובי, תורם ומועיל לחברה".