דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרנס*

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

72 הנשים שנרצחו בישראל בין 2014-2015, הן הקצה של האלימות נגד נשים שמופעלת במקומות רבים. השבוע לצד יום המאבק באלימות כלפי טרנס* - אירועים רבים למחאה, מאבק ושינוי.

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

על פי נתוני משטרת ישראל  72 נשים נרצחו בשנים 2013-2015, כ-80% מתוכן נרצחו על ידי בני זוגן או קרובי משפחתן. הסטטיסטיקה המצמררת מצביעה על כך שאחת מכל ארבע נשים עוברת פגיעה מינית במהלך חייה, אחת מתוך שלוש היא קרבן לאונס וכל אחת חווה הטרדות מיניות 'יום יומיות'. האלימות המופנית כלפי נשים, משמרת מציאות קבועה של פחד, והכפפה. את המציאות הזו כולנו, נשים וגברים, צריכים לפעול על מנת לשנות. צריך לפקוח את העיניים, להושיט יד, להתערב, לתת גב למתלוננות, לא לשתוק. בימים שני עד רביעי יקיימו 'ירושלמיות', התא לקידום נשים ושוויון מגדרי באוניברסיטה העברית פעילויות בקמפוס בנושא. פרטים כאן.

במקביל, מציינת השבוע הקהילה הטרנסג'נדרית בישראל ובעולם את יום הזיכרון לקורבנות הטרנספוביה. בשנה החולפת, שמו קץ לחייהן שלוש מבנות ומבני הקהילה בישראל, וזאת על רקע של אלימות קשה ברחובות, אפליה במקומות העבודה וחוסר קבלה חברתית. יום הזיכרון נקבע לזכרה של ריטה הסטר, שנרצחה בשנת 1998 בסן פרנסיסקו. כיום מצויין יום הזכרון ב-20.11 במאות ערים בעולם, ומאז 2001 גם בישראל. זהו האירוע הפומבי החשוב ביותר של הקהילה הטרנסג'נדרית, המוקדש להצהרה בדבר ערך חייהן של נשים טרנסיות ושל אנשים טרנסים, לסולידריות, למאבק על זכויותיהםן ולמאבק בטרנספוביה.

עובדי אל על ממשיכים להיאבק במיקור החוץ של טיסות באמצעות "חכירה רטובה" של מטוסים עם צוותי קרקע ואוויר זרים. באוניברסיטת תל אביב פותחים שנה נוספת של מאבק להעסקה ישירה, ותוכנית המילגות 'סטודנטים למען עובדים' מתחילה בשבוע זה במפגשי פתיחה והיכרות.

19.11 מוצאי שבת

20:00 – ערב ספוקן וורד בנושא מדינה יהודית ודמוקרטית, בג'אמפלצת שבשכונת קריית יובל בירושלים. מתנ"ס פיליפ ליאון (בחצר האחורית), רחוב צ'ילה 8. פרטים כאן.

20:30 – מפגש בין חילוניים וחרדים לרגל יום הסובלנות בארגון תרבות'. מוסללה בבניין כלל, רחוב יפו 97 ירושלים. פרטים  פרטים כאן.

20.11 יום ראשון

9:30-17:00 – סמינר משותף של קרן אברט, הקונפדרציה האירופאית של האיגודים המקצועיים וההסתדרות בנושא אתגרי העתיד העבודה המאורגנת. פאנלים בנושאים מיקור חוץ והעסקה פוגענית, דיגיטליזציה של הכלכלה ופערי שכר מגדריים. יתקיים במשרדי קרן אברט. רח' אריה שנקר 14, בנין נולטון, קומה 3, הרצליה פיתוח, בעברית ואנגלית בתרגום סימולטני.

11:00 – דיון בעתירות המנהליות בבית המשפט המחוזי בת״א, נגד הבנייה בשדות אפולוניה. תושבי האזור בשיתוף משמר התכנון ועוד רבים, נאבקים כבר שנתיים על שמירת אוצר הטבע "שדות אפולוניה". שדות אפולוניה מהווים את הקצה הדרומי של המסדרון האקולוגי האזורי. מדובר בשטח ייחודי, ונדיר במרכז הארץ, בעל ערכי טבע נדירים, כולל מינים אנדמיים ומינים בסכנת הכחדה של צמחים ובעלי חיים. בנוסף, מדובר בשטח בעל ערכי מורשת, ואתרים היסטוריים וארכיאולוגיים המצוי בצמוד לחוף הים. פרטים כאן.

16:00 – 'לא עוברים בשתיקה על מה שהרב עמאר', מחאה מול לשכתו של רב העיר ירושלים לאחר שדבריו המסיתים כלפי להט"ב ויהודים רפורמים, בראיון לעיתון 'ישראל היום'. רחוב החבצלת 12, ירושלים פרטים כאן.

18:00 – מפגש היכרות של תא המאבק להעסקה ישירה באוניברסיטת תל אביב. חיים לבנון 63, כיכר אנטין בכניסה הראשית לאוניברסיטה משער 7. פרטים כאן.

20:00 טקס יום הזיכרון של הקהילה הטרנסג'נדרית לקורבנות הטרנס*פוביה. ייערך במרכז הגאה בתל אביב. פרטים כאן.

21.11 יום שני

9:00 – דיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת על דו"ח מבקר המדינה באשר לנושא החינוך לחיים משותפים ולמניעת גזענות בישראל.

10:00 – דיון בוועדת התרבות והספורט של הכנסת על נושא ליגת העל לנשים בכדורסל, ואפלייתה התקציבית מול ספורט הגברים בישראל.

10:30 – הצגת הדו"ח השנתי של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בנושא: "בדלתיים סגורות: פגיעה מינית וההליך הפלילי", בוועדת הכנסת לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי.

11:00 – הצועדים עם ויקי קנפו מבית ראש הממשלה בקיסריה למעונו בירושלים במאבק לתקציב חברתי, מזמינים את הציבור להקמת מאהל שיהווה "לשכה פרלמנטרית חברתית" בגן הורדים בירושלים מול משכן הכנסת. בלשכה יקיימו פגישות עם חברי כנסת ואנשי ציבור על מנת לאפשר שיח בלתי אמצעי עם המוחים, לבניית כח משותף להבנת המצב ולשינוי. פרטים כאן.

12:30 – דיון בוועדת הכלכלה על סכנת הסגירה של עסקים בדרום. על פי מדד העסקים בסיכון לשנת 2016, שפרסמה חברת דן אנד ברדסטריט, למעלה מ13% מהעסקים בב"ש בסכנת סגירה וזאת לעומת 7% בלבד בת"א. מהנתונים של המדד עולה כי העסקים בערי הדרום נמצאים בסכנה גדולה בהרבה לפשוט רגל לעומת העסקים בשאר הארץ. בין הערים הנמצאות גבוה במדד זה  ניתן למצוא את: ערד, דימונה, אילת, ב"ש ועוד.

13:30-  דיון דחוף בוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי של הכנסת בעקבות צעדתה של ויקי קנפו מבית ראש הממשלה בקיסריה למעונו בירושלים "בשביל הצדק" – בנושא כלים לצמצום העוני בפריפריה בתקציב 2017-2018.

18:15 מפגש פתיחה לסדנת ההקמה של חממה שכונתית לקיימות בשכונת שפירא בתל אביב, במתנ"ס בשכונה. פרטים כאן.

19:30 טקס יום הזיכרון של הקהילה הטרנסג'נדרית בבית הגאה בבאר שבע. רחוב הפלמ"ח 83. פרטים כאן.

22.11 יום שלישי

9:00-16:00 – 'חוצה ישראל' – כנס הפעילים החברתיים הראשון של קרן ברל כצנלסון. הכנס מבקש להפגיש את חברי הקהילה לסדרת הרצאות מהשטח על המוטיבציה לפעול, על הכלים שסייעו במאבק ועוד. המטרה היא להגביר את ניצול הידע, הכוח והניסיון שצברו פעילות ופעילים שונים בארץ, לטובת הכלל. מרכז דוהל ברחוב נהוראי חיים בתל אביב. פרטים כאן.

11:00-  דיון בוועדת התרבות והספורט של הכנסת על מסמוס מסקנות ועדת ביטון להעצמת הזהות של יהדות ספרד והמזרח במערכת החינוך בשל אי הכללתן בתקציב משרד החינוך בשנים 2017-2018

19:00  מפגש רביעי בסדרת מפגשים בנושא ג'נטריפיקציה – מעבר אוכלוסיות חזקות לשכונות חלשות מבחינה כלכלית ודחיקתם של התושבים המקוריים. עם שרון רוטברד – אדריכל, סופר ומוציא לאור, מתגורר ופעיל שכונת שפירא. בין ספריו "עיר לבנה, עיר שחורה" ו"לא ביפו ולא בתל אביב: סיפורים, עדויות ותעודות משכונת שפירא". בית אחותי בתל אביב רחוב מטלון 70. פרטים כאן

19:30 – המקבץ לפילוסופיה במכללת תל חי מציג – הרצאה של ד"ר איילת שביט: האם האקדמיה פתוחה לכולם? האם היא רוצה להיות? פאב החקורה, הראשונים 10 מטולה. פרטים כאן.

19:30 – ציון יום הזיכרון של הקהילה הטרנסג'נדרית בבית הפתוח בירושלים. רחוב השורג 2. פרטים כאן.

20:00 – אירוע קהילתי לציון יום המאבק נגד אלימות כלפי נשים במתנ"ס לב הבאר בבאר יעקב. שיחה על הסכמה מינית ומאבק באלימות מינית. רחוב הרב עוזיאל 13. פרטים כאן.

20:00 – מפגש "מתחברות" במרכז הגאה בתל אביב – הקמת רשת נטוורקינג לנשים גאות להעצמת כוחן להוביל שינויים ולהתקדם בקהילה הגאה, בשוק התעסוקה ובכלל. פרטים כאן.

20:30 – מפגש היכרות ופתיחה של תוכנית 'סטודנטים למען עובדים' בשדרות. שיחה על המאבק למען העסקה הוגנת וקליטה להעסקה ישירה של עובדי קבלן עם גיורא ואלה האחראי בהסתדרות על תחום עובדי הקבלן. פאב שדרות, כיכר הנשיא 4. פרטים כאן.

20:30 שיחה פתוחה עם מערכת 0202 המנגישה לקהל הרחב את הנעשה בתקשורת החרדית והפלסטינית בירושלים: על התקשורת, המציאות והפער ביניהן בירושלים החרדית ובירושלים המזרחית. המפעל, המארבים 3 ירושלים. פרטים כאן.

23.11 יום רביעי

9:00 – דיון בוועדת השקיפות של הכנסת בנושא השקיפות בתקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2016-2017.

9:30 – דיון בוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי של הכנסת, בנושא הקצאת תקציבים דיפרנציאלית בחינוך ורווחה ככלי למאבק בפערים חברתיים.

11:45 – הפגנה למען העסקה ישירה באוניברסיטת תל אביב. צעדה שתצא מהדשא המרכזי לבניין ההנהלה. פרטים כאן.

17:30 – עצרת בחיפה לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. כיכר ספר. פרטים כאן.

17:30 – ערב לציון 73 שנים לחיסול גטו וילנה – ירושלים ד'ליטא. ארגון יוצאי וילנה, רחוב שדרות יהודית 30 תל אביב. פרטים כאן.

18:00 – ערב חשיפה לקבוצת האקטיביזם הגאה של אמנסטי הנאבקת למען זכויות הקהילה הגאה ברחבי העולם. המרכז הגאה בתל אביב. פרטים כאן.

18:30 – מפגש פתיחה והיכרות עם תוכנית 'סטודנטים למען עובדים' באוניברסיטה העברית בהר הצופים. עם הרצאה פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, ראש תוכנית הצוערים בבית הספר למדיניות ציבורית וראש התכנית לחברה וכלכלה במכון ון-ליר, בנושא "אי שיוויון בשוק העבודה בישראל". פרטים כאן.

19:00 – 'בין מגדר למגזר' כנס על אקטיביזם פוליטי ומגדרי במגזר החרדי, בארגון 'לא נבחרות לא בוחרות'. מרכז התרבות וכנסים "משכנות שאננים" רחוב היינריך היינה, שכונת ימין משה ירושלים. פרטים כאן.

20:00 – "עושים סדר בזיהום", הרצאה של ליהי שחר-ברמן, דוקטורנטית בטכניון בתחום מערכת הנשימה. חלוצי התעשייה 114 קרית חיים. פרטים כאן.

24.11 יום חמישי

9:00-18:30 – כנס חמש שנים למחאה החברתית של קיץ 2011 : בין משבר להמשכיות של החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב. פרטים כאן.

13:00-18:00 – מפגש ללמידה אלטרנטיבית וביקורת מערכת החינוך שמארגנים חניכי תנועת המחנות העולים. עמנואל הרומי 11 תל אביב. פרטים כאן.

18:00 – ציון יום הזיכרון של הקהילה הטרנסג'נדרית בקשת החיפאית, מתנ"ס טבריה, רחוב טבריה 15 בחיפה. פרטים כאן.

18:30 – צעדה ועצרת לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים. מכיכר רבין לרחבת הסינמטק בתל אביב. פרטים כאן.

20:00 – 'טוסובקה' צעירים דוברי רוסית במופעי הגירה אינטימיים בעברית. ספוקן וורד ושירה. בארגון הבריגדה התרבותית ודור 1.5. תיאטרון עכו. פרטים כאן.

25.11 יום שישי

יום חופשי מקניות בחיפה – אירוע בסוכה ברחוב החלוץ – רובין פוד, המפגש החודשי של שישי נשי בטבריה 15, טיול מיוחד של עמותת ירוק בלב במרכז זיו, ארוחת שכנים קהילתית של השכונה שלנו ועוד. פרטים כאן.

8:30 סמינר המתמחים הראשון של מגמה ירוקה בקמפיינים לשינוי סביבתי. סמינר הקיבוצים, דרך נמיר 149. פרטים כאן.

9:00 – נשים בשישי בקהילת הצדק החברתי ברחובות – מוקדש ליום המאבק באלימות כלפי נשים. יוסף קרוננברג 1, רחובות. פרטים כאן.

9:30 – טקס לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים בחווה הכפרית (חוות ג'מיל) בבאקה אל גרביה. פרטים כאן.

11:00- טקס זיכרון לקורבנות האלימות המגדרית לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים ברחבת כיכר הבימה בתל אביב. פרטים כאן.

13:30 מסה קריטית – מחאת רכיבה משותפת למען שבילים לרוכבי אופניים בתל אביב, לציון היום הבינלאומי ללא קניות. נפגשים בצד המערבי של כיכר רבין, מול תולעת ספרים. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!